Ga naar inhoud

Bmw 1 M of 135i M


M3tje

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen week bezig geweest om me te oriënteren wat mijn volgende wagen kan worden,

Ik zag een aantal 1 M 's staan op autotrader, als opvolger is er dan de 135 i M achteraan gekomen.

Volgens mij heeft die 1M hetzelfde blok als de Z4 M, qua looks ziet de 1M er beter uit dan de 135iM maar verder zijn de verschillen niet enorm( behalve de nieuwprijs) .

Iemand bekend met een van deze modellen?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou voor die 1M gaan. Een betere opvolger kon de M3 e30 zich niet wensen. Stoer, breed, dik, gaaf en snel. Denk dat Olivier van Epscheuten je er ook wel meer over kan en wil vertellen.

Link naar reactie

Als je de keuze hebt.... moet je altijd voor de 1m gaan. Dat is een heel unieke auto die ook in hele kleine oplage gemaakt is.

En zoals heer Olivier al zegt: technisch gezien heeft de 1m eigenlijk helemaal niets gemeen met een m135i, en kan je een 1m beter omschrijven als een ingekorte m3 met turbo 6inlijn.

De m135i is eigenlijk een beetje de opvolger van de oude 130i (maar nu dus krachtiger, en waarschijnlijk duurder)

Over 10 jaar is een 1m waarschijnlijk 5x zoveel waard dan een m135i. In de usa is een 1m al bijna de helft meer waard dan een e90 m3, terwijl die laatste nieuw natuurlijk aanzienlijk duurder was. (dat beweerden ze op jalopnik/drive althans)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Oke, de audi valt af( dat stond van te voren al vast).

Qua prijs is een nieuwe 135 gelijk aan een gebruikte 1 M,

Voor de afschrijving maakt het dus niet uit, bijtelling is niet van toepassing.

Garantie? 2 jaar op een nieuwe 135, 1M denk ik een jaar.( huisselectie).

135 is makkelijk, nieuw bestellen en configureren, 1M zoeken naar een speld in een hooiberg.

Authenticiteit 1M. 100% Mpower

Autenticiteit 135i M. 50 % Mpower.

Ik ga maar eens proberen om een proefrit in beide te maken.

Link naar reactie

Voor de afschrijving maakt het dus niet uit,

Ik denk dat de afschrijving heel veel uit gaat maken. Koop een 1m nu voor 60 mille, rij er in 2 jaar 20dkm in en verkoop 'm dan voor 50 mille. Doe je dat met een m135i, dan krijg je er nog 30 mille voor (als je geluk hebt).

Link naar reactie

Ik denk dat de afschrijving heel veel uit gaat maken. Koop een 1m nu voor 60 mille, rij er in 2 jaar 20dkm in en verkoop 'm dan voor 50 mille. Doe je dat met een m135i, dan krijg je er nog 30 mille voor (als je geluk hebt).

Ik denk dat je daar een punt te pakken hebt, dat beschouw ik als een duw in de richting van een 1M

Link naar reactie

2 totaal verschillende auto's.

Heb jet genoegen gehad met meerdere 1m's te hebben gereden/meegereden op het circuit.

De 1m is gewoon een hooligan, de m135 is geweldig, is snel, comfi, ook top als totaal comcept, maar de 1m is door de hele opbouw gewoon the one to have als je van echt rijden houdt :)

Link naar reactie

Okay, ik ga maar op zoek naar een exemplaar waar ik mee proef kan rijden, de 135 is geen probleem maar de 1 M kan nog wel een zoektocht worden.

Mijn huisdealer gaat binnenkort een zwarte 1 M inruilen dus daar richt ik me dan maar op.

Link naar reactie

Ik zou gewoon voor de 1m gaan, en die nooit weg doen vanwege de beleggingswaarde. Ergens tussen nu en 4 jaar zal het punt liggen dat de 1m op z'n laagst in waarde staat (dan moet je 'm dus niet verkopen ;)) en daarna gaat ie stijgen in waarde.

Er zijn er maar 6000 van gemaakt (tov bijna 100k e90 m3's...), en men verwacht dat ie wellicht E30 m3 achtige status gaat krijgen. Het enige wat ie mist tov van die auto is de 'race historie' (da's natuurlijk best belangrijk), maar er zijn er zó weinig van gemaakt dat het altijd een gewilde auto zal zijn.

  • Like 2
Link naar reactie

Oke, nou ik was eigelijk voor een x 1 2,8 gaan praten, maar toen opperde de dealer deze 1 M optie, daarna ben ik die pas gaan vergelijken met de 135.

Het wordt een wagen voor de zaak maar ik had me voorgenomen nou eens iets te kopen waar ik echt graag in wil rijden.

Mijn budget is rond de 50, dus het kan allebei.

Met name de lage afschrijving op de 1 m spreekt me aan , leuk rijden en niet in een jaar 25 % afschrijven.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik snap de reacties niet betreffende beleggingswaarde , wegzetten, opbergen en over 30 jaar de waarde nog hebben. Als je een 1 :m: aanschaft dan koop je die toch niet om z'n beleggingswaarde maar toch om er ongelooflijk fun mee te gaan beleven???

Stel je koop zo'n ding doet 'm in een vacuum verpakking en over 30 jaar wil je geld vangen. Als het tegen zit ben je 10 jaar ervoor de pijp uitgegaan, niks beleefd en het geld is pleite......

Op dit nivo van automobielen is emotie belangrijker dan geld. Als geld een rol speelt kocht je een Fiat Panda met procentueel nog een giga restwaarde.

Succes.

Link naar reactie

De enige die het hier heeft gehad over wegzetten en over 30 jaar de waarde nog hebben is Ivo, en dat ging over dat hij die reacties niet snapte. Dat klopt, want die waren er ook niet. Dus waarom hij dan ook juist daarover begint is mij een raadsel. Wellicht verkeerd begrepen.

Mijn verhaal ging over afschrijving. En daar kan je natuurlijk prima rekening mee houden als je een auto uitzoekt. Zeker als het ook nog eens een verschil tussen gebruikte en nieuw is.

Nu dat ook weer is opgelost:

Ik ben benieuwd wat je vind van het verschil tussen 1m en m135i.

De 1m ziet er wel een stuk specialer uit. Deze in het wit met ouderwetse bmw striping vind ik ook erg leuk:

bmw-1m-csl-paint-02.jpg

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Zo, die valt zeker wel op, en voor de goede orde, een eventuele 1 M is geen investering, maar als er doordat er gewoon niet veel zijn wat waarde vaster is zou dat mooi meegenomen zijn.

Ik moet er dagelijks in rijden( moet? Lees wil). Ik ga er geen bijtelling over betalen. Ik wil wel een snelle bak tegen redelijke prijs.

De 1m kwam ook maar op mijn pad omdat mijn huisdealer die mijn verslaving(bmw)kent zij er een ingeruild te hebben.

Overigens vind ik de nieuwe 1 serie ook niet de mooiste beamer ooit maar 300+ pk in het vooronder maken dat wel goed.

Maar ja, een zakelijke M6 cabrio zit er niet in dus vandaar deze wellicht rare vergelijking.

Betreffende de afschrijving! Ik had als tussenstap een volle 118i gekocht om te rijden tot de nieuwe drie er was, koste met korting 36 K

Waarde 12 maanden later 22,5 K ,dat wil ik nu voorkomen door een jonge gebruikte te kopen.

Link naar reactie

Wij hebben 2 1M's te koop gehad, en een M135i op de stoep.
Met beide gereden, en ik ( als circuitman zegmaar) prefereer de 1M vér boven de M135i.
1M is een beest maar toch heerlijk dagelijks te berijden.
Wel zou ik BMW Motorsport stoelen erin zetten ( schaal/kuipstoelen) voor een fijnere zit.

De M135i is ook echt niet verkeerd, begrijp me goed, maar ik vond hem te lief.
Qua looks en qua rijden.

Ik kan me wel voorstellen dat het een fijnere auto is voor dagelijks gebruik, maar ik ''werk'' gewoon liever tijdens het rijden.

Afschrijven doen ze beiden, de 1M is ook ernorm gedaald omdat de laatste paar (vind ik) gedumpd hebben kwa prijs.
Ze zijn nu redelijk stabiel, maar de afschrijving blijft nog wel een paar jaar.
(al is het wel wat minder natuurlijk ten opzichte van de eerte jaren)

Ik wil voor het vergelijk wel even kijken wat ze ons toen koste en wat ze opbrachten mocht je daarin oren naar hebben. (PM)

Groet Thomas

aangepast door Ronlittle
Iets te koop? Eerst donateur worden.
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.