Ga naar inhoud

BTW en invoerrechten USA


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben opzoek naar een set velgen en nu staan er dus verschillende op ebay. Alleen komen deze uit de VS. Nu heb ik destijds een uitlaat geïmporteerd voor mijn impreza en kan mij herineren dat ik hier de nodige BTW's en invoerechten voor moest betalen. Alleen kan ik het nu nergens meer terug vinden hoeveel dat toendetijd was.

Weet iemand dus hoeveel % je van het totaal bedrag moet betalen.

Nu weet ik dat je zowiezo als de verkoper daar aan mee wil werken een lagere koopprijs op de verpakking kunt laten noteren en zo over die verkoopprijs de BTW en invoerrechten betalen.

Ik heb ook weleens gehoord dat als je de goederen naar een duits adres laat sturen dat er dan geen BTW, invoerrechten o.i.d betaald hoeft te worden, heeft hier iemand ervaring mee???

Hendrik

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Hendrik,

Toevallig heb ik over zoiets onlangs ook navraag gedaan, maar dan voor m'n MG.

Het komt op het volgende neer:

Neem de prijs van de velgen + vervoer. Hierover komt een importheffing (voor velgen is dit 3 procent, vraag dit voor de zekerheid na bij de douane.) Hieroverheen komt nog de BTW van 20%.

Al met al wordt dit waarschijnlijk een prijzige bedoening. -_- .

Link naar reactie

Over de transportkosten hoef je normaliter geen douanegeld of BTW te betalen. De kosten worden berekend op basis van het label op het pakket. Ze kijken naar wat erin zit, en bepalen dan welke percentages belasting van toepassing zijn (BTW vrijwel altijd 19%). Dan is de verschuldigde som dat percentage van de waarde die op het pakket is aangegeven. Die waarde hoort niet ook de transportkosten te bevatten.

Link naar reactie
Over de transportkosten hoef je normaliter geen douanegeld of BTW te betalen. De kosten worden berekend op basis van het label op het pakket. Ze kijken naar wat erin zit, en bepalen dan welke percentages belasting van toepassing zijn (BTW vrijwel altijd 19%). Dan is de verschuldigde som dat percentage van de waarde die op het pakket is aangegeven. Die waarde hoort niet ook de transportkosten te bevatten.

Ook over de verzendkosten moet je wel degelijk een bepaalde heffing betalen!!

Link naar reactie
Over de transportkosten hoef je normaliter geen douanegeld of BTW te betalen. De kosten worden berekend op basis van het label op het pakket. Ze kijken naar wat erin zit, en bepalen dan welke percentages belasting van toepassing zijn (BTW vrijwel altijd 19%). Dan is de verschuldigde som dat percentage van de waarde die op het pakket is aangegeven. Die waarde hoort niet ook de transportkosten te bevatten.

Ook over de verzendkosten moet je wel degelijk een bepaalde heffing betalen!!

Nog nooit hoeven te doen... YMMV...

Link naar reactie

Ik heb het niet verzonnen. Hoe onredelijk het ook is, over de verzendkosten betaal je wel degelijk!! Dat is inderdaad niet met BTW. Ik heb er ooit eens over gebeld met de douane, vond het zeer onredelijk. Ze verwijzen je naar hun website waar 't allemaal op staat. Je betaalt over de waarde, al of niet aangegeven, én de verzendkosten.

Link naar reactie
Ik heb het niet verzonnen. Hoe onredelijk het ook is, over de verzendkosten betaal je wel degelijk!! Dat is inderdaad niet met BTW. Ik heb er ooit eens over gebeld met de douane, vond het zeer onredelijk. Ze verwijzen je naar hun website waar 't allemaal op staat. Je betaalt over de waarde, al of niet aangegeven, én de verzendkosten.

Een goede reden om dus te zorgen dat de verkoper in de USA zijn pakketje op de 'juiste' manier labeled. Van de gekken dat je over transport iets zou moeten betalen. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt zoals ik al zei.

Link naar reactie

ben ik gek of is het vervoer van velgen vanuit de USA niet oninteressant duur (of laat je ze per boot komen :lmao: ) . Dat volume/gewicht is gewoon heftig aan de prijs denk'k :lol:

Link naar reactie

IK heb net even de wielen gewogen, omdat ik toch aan het wisselen was. Zijn dus de velgen incl banden.

winter 205/55/16: 18 kg/s

zomer 225/45/17: 19 kg/s

zomer 245/40/17: 20 kg/s

postje van Super

Link naar reactie

Het zou dus wel om velgen met banden gaan..jaja

Maar ik zie er toch vanaf. Het ging om een set BBS LM en de beste man vroeg er 1200 dollar voor en met verzenden 1700 dollar dus met banden vind ik dat geen slechte prijs.

Alleen ja dan zit je weer met invoerrechten en BTW en dan word het mij toch net even iets te hoog, tevens zijn er inmiddels meer geïntereseerde en loopt de prijs dus omhoog.

Er staat mij trouwens bij toen ik destijds mijn uitlaat importeerde dat ik ook BTW moest betalen over de verzendkosten.

Nu hard omzoek naar een andere mooie set.

Hendrik

Link naar reactie

Heb twee setjes 18 inch LM gekocht voor rond de 2000 euro in nieuwstaat, toch zaten er telkens fijne krasjes en beschadigingetjes op, ben blij dat ik nu echt nieuwe heb B)

Moraal van het verhaal met velgen is dat je als je zo'n zeur als ik bent zelden tevreden bent met gebruikte :lol:

Nooit ongezien kopen die gebruikte velgen :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.