Ga naar inhoud

linker koplamp vervangen

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist geprobeerd om de linkerkoplamp te vervangen. Maar ik moet de hulp van mijn bijna 2-jarige kleindochter inroepen, misschien dat haar handjes nog niet te groot zijn om bij de fitting te komen. Ik kan ook niets vinden wat ik simpel kan verwijderen om meer ruimte te hebben. Ik heb de zoekfunctie op dit forum geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Wie kan mij van advies dienen om deze lamp zelf te vervangen zonder de halve Z3 te demonteren?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om er goed bij te kunnen zul je toch wat moeten demonteren!

Aan de ene kant betreft het de ruitensproeiertank welke eenvoudig is weg te halen.

De andere kant is iets meer werk weet even niet hoe deze unit heet maar is ook relatief eenvoudig te verwijderen.

Tenzij de inhoud bij een 1.9 er heel anders uitziet maar dat weet ik zo niet.

Link naar reactie

Ik ben zojuist terug van de oefening ' luchtfilterhuis verwijderen'. Maar na het demonteren van 2 schroeven, 3 klemmen, 2 slangen en dat alles onder auditieve begeleiding van korte woorden, heb ik het opgegeven. Het luchtfilterhuis kon ik nog steeds niet verwijderen. Hoe kan het toch dat je een halve auto moet demonteren om een koplamp te vervangen? En dan heb ik nog een 4 cylinder met redelijk wat open ruimte onder de motorkap.

aangepast door advanbrunschot
Link naar reactie
  • Administrator

Heb in mijn 2.8 totaal geen moeite met erbij komen links. Rechts idd de watertank even losdraaien en opliften.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator

Heb jij daar nog iets extra zitten dan? Ik kom er met mijn niet al te dunne hand toch vrij makkelijk bij.

Link naar reactie

Herken het probleem van Ad. Misschien bij een FL lastiger te bereiken? Het is mij gelukt nadat ik een plastic dekseltje met een rubber doorvoerplug heb verwijderd (dekseltje doorgeknipt). Na eindeloos pielen heb ik de lamp daarna kunnen vervangen. Volgens mij was het dekseltje alleen maar geplaatst om voor extra omzet voor de dealer te zorgen :) .

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Vandaag voor het eerst dit klusje gedaan. (Links) Te doen maar inderdaad lastig. Dankzij alle tips hier ging het aanvankelijk allemaal erg soepel. Maar het terugzetten van de fitting kostte me erg veel tijd. Alles bij elkaar 45 minuten bezig geweest. Ik moet er niet aan denken dat me dit onderweg gebeurt.

Link naar reactie

Begrijp het niet allemaal, maar bij mijn 1.9 haal ik het luchtfilterhuis er binnen een paar minuten uit. (Mogelijk is dit bij een FL anders, geen idee.)

En dan is het vervangen van de koplamp een eenvoudig klusje.

Heb het Ruud trouwens nog anders zien doen. Het "asje" van de hoogteverstellng was losgeraakt. Ruud haalde de hele unit er uit door een paar schroeven van de unit zelf los te.draaien. Natuurlijk geen klusje voor onderweg en zeker niet in het donker. Maar op deze wijze is het vervangen van een koplamp nog eenvoudiger als je de unit niet laat vallen natuurlijk :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in