Ga naar inhoud

Klepje in uitlaat pijp


Dobiwallah

Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Da's een vacuum gestuurd klepje (met elektrisch relais ertussen) om 'm stationair stiller te maken cq bij sportief rijden meer herrie te laten maken etc.

Dat hebben heel veel auto's, (ook sommige bmw 3 series etc).

zo werkt dat:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roadster/Europe/Z3_2.8-M52/1997/browse/exhaust_system/exhaust_system_rear/

Misschien verschilt het per lokale markt (europa/usa/japan etc) of het systeem er wel of niet op zit.

Wanneer ie precies open en dicht gestuurd wordt weet ik niet.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb nog wat gegoogled en vond dit erover (vertaald door google)

Een
BMW heeft gebruikt het vacuum bediende uitlaatklep op verschillende modellen. Het meest opvallend veel 6-cilinder 3-serie van 1996-on. De klep is bedoeld om uitlaat geluid (lawaai) afnemen bij lagere motortoerentallen, door het routeren van de uitlaatgasstroom door een langere (en meer verbijsterd) pad in de uitlaatdemper. Bij toerentallen boven een bepaald toerental (zoals 2500 RPM), het motormanagement opent de klep die een vrije-er uitlaatgasstroom kan via de uitlaat, het verzekeren van het volledige motorvermogen.

We hebben nog nooit gezien deze kleppen blijven functioneel voor het leven van de uitlaat. Typisch, ze corroderen en / of roesten en bevriezen. Aangezien uw klep rammelen, kan het niet worden ingevroren, maar kan een versleten as of het vacuüm besturingseenheid kan defect zijn (meer hierover hieronder) hebben.

Bij het testen van deze eenheden, verwijder het vacuüm lijn van de klep en de proef als volgt:

* In rust, moet de klep open zijn (motor uit, of vacuüm lijn losgekoppeld). Als het niet open is, is ofwel het vacuum actuator vast of de klep zelf zit vast en / of in beslag genomen als gevolg van roest of corrosie, waarschijnlijk.

Als de klep is niet geplakt gesloten, om te beginnen, doorgaan met testen:

* Bij stationair toerental, moet het vacuüm lijn vacuüm zien (met behulp van een eenvoudige vacuümmeter), deze zou zijn wanneer de klep gesloten moet worden. Als er geen vacuüm is er een probleem met het vacuümsysteem verdere diagnostiek nodig. Als er vacuum bij stationair, rev de motor voorbij 2500 RPM of een beetje hoger (niet alle modellen zijn ingesteld om te openen bij 2500 tpm, wat hoger kunnen zijn .... krijg het toerental omhoog, maar niet alleen stuiteren het van de rev-begrenzer). Je moet zien het vacuüm weg te gaan op een bepaald punt (dit is wanneer de klep zou openen). Als je wel de eerste stofzuiger, dan is dit deel van de test moet een goede functie te tonen ook.

* Het gebruik van een vacuüm pistool (zoals een basis Mity-Vac tool), toegepast vacuüm de klepstuurinrichting. De klep moet sluiten. Wanneer het ventiel niet sluit, hetzij het vacuüm actuator defect of de klep open is geplakt.

Bij een defecte vacuum actuator of zitten klep (of gerammel ventiel), deze onderdelen niet apart (ze deel uitmaken van de uitlaat montage). Als de afsluiter niet werkt, verdient het de voorkeur om de klep altijd open tegenover altijd gesloten. Een geroeste klep kunnen vaak kracht worden geopend of de flap kan worden gebogen, zodat de buis open te zijn. We hebben echt niet over een operationele oplossing voor een losse of rammelende klep. Misschien de afsluitklep kunnen gepuntlast in de open positie, het rammelen te voorkomen.

Link naar reactie

Bij mijn e46 3.0 piepte dat klepje elke keer als je de motor uitzet, zit een kleine vertraging op dus net als je weg loopt bij de auto hoorde je pieeeep :blink:

Heb het vacuumslangetje maar los getrokken was de makkelijkste oplossing, en nu klinkt hij zelfs stationeer sportief :lachen:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.