Ga naar inhoud

Geen tube polijstmiddel alléén???


RobC

Aanbevolen berichten

Een doos met shampoo, impregneermiddel, linnen dakje reiniger en een tube polijstmiddel voor het kunststof achterruitje. Dat was de oogst bij mijn BMW-dealer, terwijl ik daar alleen kwam voor de tube polijstmiddel.

"Nee, zo'n tube verkopen we niet los", was het antwoord op de vraag. Ik zit dus met name opgescheept met dure BMW shampoo terwijl elke shampoo ongetwijfeld net zo goed is. Och, dat impregneermiddel en die reiniger kan nuttig zijn, maar eigenlijk voel ik me belazerd.

Klopt het, is die tube niet los te koop bij BMW?????? Iemand ervaring??

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Je bent niet juist geïnformeerd. Zeker kun je polijstpasta voor je achterruitje los kopen.

Ik vind het erg goed spul maar je moet er wel speciale doekjes bij gebruiken,

Zeker geen oud t-shirt of een teedoek ofZo. Dan maak je juist krasjes!!!

En je moet het regelmatig weer oppoetsen, Zeker als je rookt in de Z.

Breng anders de rest terug?

Anders koop ik de shampo wel van je over tijdens het treffen.

Ik heb Zelf gisteren voor € 62.- aan poetsmiddeltjes gekocht.

O.a. Impregneermiddel wat € 22.- koste :foto:

Link naar reactie

Tja, nu weet ik het óók niet meer, met al die tegenstrijdigheden. :D

BMW verkoopt impregneerspul (ze zijn toch niet helemaal van Lotje getikt, denk ik dan), anderen raden het af. B)

Duidelijk is dat ze bij mijn dealer lullo's zijn, door me een complete doos aan te smeren! :)

Link naar reactie

Helaas blijft het toch steeds actueel: er zijn maar zo weinig goede autodealers.

Ik heb liever geen marmer op de vloer van de showroom zodat ze met zulke flauwe acties je het geld uit de zak moeten/kunnen kloppen. Bij veel testen van BMW dealers krijg je dit soort verhalen te horen. Mijn eigen ervaringen waren ook al niet te best, want ik sta altijd te borreleren van frustraties als ik bij die mensen ben geweest. Maar dat is dan alleen al in de hoogstnoodzakelijke omstandigheid. Liever mensen met een autohart die je willen helpen, maar die zijn zeldzaam..

Iets meer ontopic: ik zou het impregneermiddel persoonlijk niet gebruiken. De kap is al enorm waterdich en vuilafstotend. Mijn gevoel is als je daar weer met een (ander) middeltje mee aan de gang gaat je het alleen maar slechter kan maken. Uiteraard is dit bij een kap in goed conditie: als er al wat aan mankeert zoals lekkage dan kan je natuurlijk wel dit gebruiken, in het ergste geval zou je volgend jaar aan een andere kap willen.

Link naar reactie

Ik heb onlangs de kap schoongemaakt met gewone groene zeep dit is niet agressief en het resultaat is prima, verder denk ik dat ik eraf blijf en af en toe gewoon met groene zeep en warm water het beste resultaat bereik.

André

Link naar reactie
"Wij raden het gebruik van impregnerende vinyl beschermingsmiddelen en conserveringsmiddelen voor kappen ernstig af. De kap gaat daardoor niet langer mee, hij veroudert eerder en de kleur vergrijst."

Bron

Daar staat "VINYL" beschermingsmiddelen". Daar zal het BMW kap-impregneerspul misschien helemaal niet onder vallen. Ik blijf skeptisch...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.