Ga naar inhoud

Dashboardverlichting "flauw"...?

IBMW

Aanbevolen berichten

Geachte medeforummers,

Ik heb het vermoeden dat mijn dashboardverlichting na 12 jaar (Z2.2 uit 2001) niet zo krachtig meer is dan het zou moeten zijn. Is het zo dat oude lampjes steeds minder licht geven en dat het vervangen voor betere verlichting gaat zorgen? Of gaat de dimmer langzaam achteruit en geeft minder spanning?

Ik vergelijk de verlichting met mijn 320ED (2011) en die verlichting is echt veel krachtiger...

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt en groet

Martin

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 4 weken later...

Heb ooit op het punt gestaan mijn dashboardlampjes te vervangen tot ik ontdekte dat de "trek-knop" voor de koplampen ook als dimmer functioneert. Misschien dat je hier ook niet van op de hoogte was/bent?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja, de dimmer staat helemaal open maar ik vind het allemaal wat flauw.

De suggestie van Ruud om er 5W lampjes in te doen is er ook 1 om te onthouden.

Weet iemand of de lampjes in het dashboard dezelfde zijn als in de HVAC unit ?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb hier ook eeen vraag over,

Op het moment dat ik mijn verlichting aanzat krijg ik geen dashboard verlichting.
Als ik een aantal keer heen en weer draai ( dus eigelijk dashboard verlichting dim en feller zet) springt deze aan.
De ene keer flauw de andere keer iets feller...(altijd pas aan op het maximale punt van de draaifunctie van de trekhendel)

Welk onderdeel zou hier voor vervangen moeten worden?
Is dit de ''trek-en-draai'' knop/hendel zelf of zit er een bepaalde module achter die vaker stuk gaat?

Link naar reactie

Het is de trek en draai knop, hier zit de dimmer in verwerkt.

Je hebt er 2 verschillende 1x voor ZZZ met mistlampen en 1x voor ZZZ zonder mistlampen.

Je kunt zelfs de dimmer overbruggen met wat soldeer werk dan brandt de verlichting altijd max.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in