Ga naar inhoud

Slang goeroe gezocht. Waar moet deze slang op aangesloten worden?

Gast gsusivo

Aanbevolen berichten

Z3 liefhebbers,

weer een dagje aan het freubelen geweest... Ben al een tijdje bezig met een inlaat-modificatie.

Nu ben ik alles terug aan het bouwen en dan zie ik dat er een slang overblijft. Ik kan me echter niet bedenken waar ik deze op zou moeten aansluiten. Ik was in de veronderstelling dat ik alles goed heb aangesloten. Kom deze slang nu dan ook voor het eerst tegen en kan me niet herinneren deze ooit afgekoppeld te hebben.

Wie weet waar onderstaande slang voor dient en hoe die aangesloten moet worden? Graag jullie hulp...

Ivo

2013-04-20133414_zpsfff1967d.jpg

2013-04-20133419_zps109927d2.jpg

Link naar reactie

Waar gaat die naar toe?

Is dat je carterventilatie of je tankontluchting?

Ik gok de laatste en die gaat volgens mij naar een klep/ventiel toe die elektrisch wordt aangestuurd. De andere kant van dat ventiel gaat denk ik naar je gasklep.

Dus zoeken naar een zwart onderdeel, vermoedelijk iets van 4x4cm, met stekker, en vermoedelijk onder je inlaat. Maar wellicht kan iemand die een z3 heeft hier iets met wat meer zekerheid over zeggen. Ik gok maar wat :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hoop dat iemand even bereid is om te kijken en evenueel een foto van te maken.

Ik heb de carterventilatie nagekeken, en dat is het 99,9% zeker niet. Onderkant van de carterventilatie gaat naar de carter...en de overige slangen zijn allemaal aangesloten.

Dus blijft tankontluchting over...hoe ziet dat er uit dan?

Ik heb net een foto gevonden. Hij gaat inderdaad ergens heen bij het inlaatspruitstuk. Maar waar?

6_InletSensorConnector.jpg

Link naar reactie

Ja links boven, en niet op 1 van die aansluitingen waar die letters bij staan. Dat is je carterventilatie namelijk.

Je hebt dat TIS documentje doorgelezen?

Of het gaat lukken hangt helemaal af van je lenige handjes :lol:

Misschien even met een spiegeltje en lampje kijken? Dit lijkt me niet zo moeilijk op te lossen :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ivo ik ben net wezen kijken.

Je kunt het klepje waar de slang op moet los halen .

Het is met een rubbertje op een plaatje geschoven aan de achterzijde zit een slangetje wat naar je inlaatspruitstuk gaat.

Dat slangetje is van de tankontluchting zoals er hier al meer gezien hadden.

Je moet het er vanaf de onderzijde op klikken.

Succes

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast gsusivo

Is opgelost. Was klik en klaar. Nog geen 30 seconden werk. Dank allen voor het meedenken!

Er mag dus een slotje op!

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.