Ga naar inhoud

How-to Brandstofpomp vervangen Z3


Aanbevolen berichten

Zoals beloofd zou ik een how-to maken van de "brandstofpomp vervangen" Nou hier komt ie dan..

Ik heb wel een nieuw rubber gekocht voor 5,50 euro omdat dat me wel het beste leek.

DSC01026_zps43681e0f.jpg

Als eerste heb ik de bijrijdersstoel eruit gehaald omdat je dan alle ruimte hebt. Voordat ik de stekkers van de bijrijdersstoel heb losgemaakt heb ik eerst de accu losgemaakt en toen de stoel eruit getild. Kun je gelijk ook even goed stofzuigen op de plekken waar je normaal niet makkelijk bijkomt ;)

DSC01035_zps3b4c95e3.jpg

Vervolgens zit er achter de rugleuning van de bijrijdersstoel een rond uitgesneden stuk bekleding die je aan de kant moet trekken. Bij mij zat deze opening er al omdat er waarschijnlijk al een keer wat aan gedaan is, dus anders moet je zelf met een stanley mes een snee maken.

DSC01036_zps241ee8b7.jpg

Achter de flap ziet er het zo uit:

DSC01037_zps9948cbd2.jpg

Vervolgens pak je een kruiskop schroevendraaier en draai je de 4 schroefjes los en trek je het metalen ovale plaatje naar je toe en vervolgens naar beneden laten hangen.

DSC01038_zps96b0a9a6.jpg

Dan haal je de 2 slangenklemmetjes los, houdt er een bakje onder want het kan zijn dat er nog wat benzine uit de slangetjes loopt. Daarna haal je het stekkertje los.

DSC01039_zpsb0b4bc38.jpg

Dan moet die grote zwarte rand eraf gedraaid worden maar die zit best wel aardig vast. Ik heb dit opgelost door een grote platkop schroevendraaier op die zwarte puntjes te zetten en vervolgens zachtes op de bovenkant van de schroevendraaier te tikken, dan komt ie los en kun je hem daarna met de hand verder losdraaien.

Vervolgens kun je zo de pomp eruit halen doe dit heel voorzichtig omdat je heel snel de vlotter sloopt. Dan pak je de nieuwe pom en laat deze voorzichtig zakken in het gat. Doe eerst het nieuwe rubber in het gat duwen voordat je de pomp er in zet, doe je dit niet dan lukt het bijna niet om de pomp erin te krijgen.

DSC01041_zpsec63d685.jpg

Hier kijk je dus in de tank. Ik heb net zolang doorgereden tot de tank bijna leeg was, ik schat dat er nog 1-2 liter in zat.

DSC01042_zpsc9818dee.jpg

Daarna draai je de grote zwarte ring weer terug en ook dit gaat op dezelfde manier, eerst met de hand en daarna met de platkop schroevendraaier om hem goed vast te draaien.

DSC01045_zps8e455c92.jpg

Ik heb gelijk die kleine lakbeschadigingen bijgewerkt want je hebt het dan toch open liggen.

Vervolgens de plaat er weer opschroeven, stoel terug plaatsen en klaar!! Ik schat dat ik ongeveer 3 uurtjes bezig ben geweest. Vergeet niet alvorens je aan deze klus begint een jerrycan met brandstof te halen want met die 1-2 liter kom je niet heel ver.

SUCCES!!

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik bedoel de lijst rechts als je het forum opstart ( latest flles) van Ad.K.

Hij kan er wat mij betreft wel bij.

Ik zat aan de koffie( what else), toen je de pomp kwam halen.

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Ik bedoel de lijst rechts als je het forum opstart ( latest flles) van Ad.K.

Hij kan er wat mij betreft wel bij.

Is het eindelijk eens goed weer........zou ik How to's moeten gaan maken.......effe geduld jongens....eerst de kap er af vandaag en rijden.

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Ondanks dat het een oud topic is, heb ik een vraag. Ik heb het keramische plaatje van de vlotter vervangen en de pomp teruggeplaatst. Lag in de weergave is verholpen, maar de meter blijft nog heel lang op 1 staan, alvorens te zakken. 

 

Is er een gemarkeerde positie waarop de pomp in de tank moet worden gehangen?

ik heb het idee dat mijn pomp met vlotter iets gedraaid zit, waardoor de vlotter eigenlijk veel te hoog zit in relatie tot het brandstofniveau.

 

vast dank.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.