Ga naar inhoud

softtop gaat moeilijk dicht

Aanbevolen berichten

Ik heb in november 2012 een Z3 gekocht en in de showroom heb ik er samen met de verkoper de hardtop opgezet. Gisteravond heb ik er de hardtop afgehaald en dus voor de eerste keer de softtop te voorschijn gehaald en dicht gedaan. Maar dat gaat erg moeilijk, ik moet behoorlijk wat kracht zetten om het dak tegen de bovenrand van de voorruit aan te krijgen. Het dichtdoen van de handels gaat dan redelijk. Kan dit zijn omdat het dak wat stug is geworden door het langdurig opgevouwen zitten of kan ik iets aan de afstelling wijzigen waardoor het gemakkelijker gaat. Ik zie mijn vrouw dit nog niet doen als ze alleen weg is met de Z3.

Wie kan me van advies dienen?

aangepast door advanbrunschot
Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het dak staat altijd onder spanning als ie dicht is, ik moet ook wel wat kracht zetten met sluiten.

Daarbij kan het idd zijn dat de stof nu nog wat stugger is dan in de zomer.

Mijn vriendin had er eerst ook wel moeite mee om het dak uit de bak te tillen en vast te klikken,

maar als je de slag te pakken hebt valt t wel mee.

Zover ik weet, kun je er verder niets aan afstellen.

Link naar reactie

Valt mij op dat als ik me hardtop verwijder, de eerste paar keer de softop moeilijker dicht gaat dan na een aantal keren, het lijkt wel of de stof als het ware stugger wordt en iets krimpt als die zolang opgevouwen licht, na 2 tot 3 keer is het idd zoals coot al zegt even de smaak te pakken hebben en hij is dicht.

Link naar reactie

Je moet eigenlijk tegelijkertijd het handvat in het midden naar beneden trekken en het hendel aan een kant dicht klikken dan gaat het beter.

Link naar reactie

Geen last van met een elektrische softtop ;-)

Het laatste gedeelte van het dichtklappen wordt niet elektrisch gedaan.

Dus de speling tussen A-stijl en dak blijft even groot.

Dus met de ene hand de boel naar beneden trekken vanuit het midden en dan de 2 hendels een voor een dichtklappen.

Link naar reactie

Ik heb verleden jaar op een heel hete dag(35°) ook zoiets voorgehad.

's ochtends om 7.00u kap open en persenning er op, toen een ritje Reeuwijk en terug en 's avonds

rond 21.00u kreeg ik de kap heel moeilijk dicht, heb toen vrij hard naar onder moeten trekken en

ook de hendels gingen slecht dicht.

Maar alles ging de volgende dagen geleidelijk aan beter.

Als ik dan dit nu allemaal lees, zal het wel normaal zijn dat dit kan gebeuren.

gr

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in