Ga naar inhoud

aucu leeg


Ralph

Aanbevolen berichten

Mijn Z3 1.9 aut uit 1996 wilde vanochtend niet starten ;) :D . De accu loopt leeg . Deze was totaal dood.

Dus moest ik met startkabels aan de gang om hem weer aan de praat te krijgen.

Weet soms iemand wat de oorzaak hiervan is.

En hoe ik dit het beste kan oplossen

Alvast bedankt :D

Ralph

PS ik heb het alarm maar even uit gelaten. Is dit misschien de oorzaak

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wanneer er nog een orginele bmw accu in ligt, en het is nog de eerste, is die accu 9 jaar meegegaan. Dat is een behoorlijke tijd voor een accu, en dan heeft hij zijn beste jaren gehad.

Wanneer het nog een vrij nieuwe accu is, dan kunnen de mogelijke oorzaken zijn:

- Korte stukjes rijden

- Winter stop

Kortom veel starten weinig kilometers.

PS: Die van mij heeft nu na 8 jaar de geest gegeven. ;)

Link naar reactie

Ga langs een automaterialenzaak en laat hem even testen. Waarschijnlijk heeft iets in die 3 weken de accu totaal leegetrokken, en moet hij nu alleen nog een keer goed doorgeladen worden. Bij ons wordt altijd 2 jaar garantie gegeven, dus de accu zou nog lang niet kapot mogen zijn.

Koop anders een druppellader voor de periodes dat hij lang stilstaat. Kan nooit kwaad.

Link naar reactie

Als hij al zo oud is dan kan het zijn dat hij ook beschadigd is geraakt bij een zo verre ontlading. Ik denk dat je aan een nieuwe toe bent. Let er even op dat je een nieuwe accu besteld die geschikt is voor inbouw achterin en uiteraard het juiste vermogen/spanning kan leveren. De nieuwere BMW accus hebben een oogje wat de staat aangeeft van de accu: groen=ok, geel=onvoldoende geladen en zwart is vervangen geblazen. Best handig. Een (varta bv) vervangingsaccu kost je iets meer dan € 100,-, een BMW accu is iets duurder.

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem al laad ik hem helemaal op dan toch is die zo weer leeg ik kan na een week al niet meer starten.

Accu is nog niet eens 2 jaar oud.

Probleem is volgens mij het weinige gebruik van de Z en het te ver ontladen van de accu (al vaak gebeurd) en af en toe inderdaad ook korte ritjes.

Ik denk dat een accu daardoor heel snel slecht wordt.

Het beste lijkt mij een nieuwe en deze onder een druppellader zetten.

Gr. ted

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem al laad ik hem helemaal op dan toch is die zo weer leeg ik kan na een week al niet meer starten.

Accu is nog niet eens 2 jaar oud.

Probleem is volgens mij het weinige gebruik van de Z en het te ver ontladen van de accu (al vaak gebeurd) en af en toe inderdaad ook korte ritjes.

Ik denk dat een accu daardoor heel snel slecht wordt.

Het beste lijkt mij een nieuwe en deze onder een druppellader zetten.

Gr. ted

Klopt aardig, als je een startaccu diep ontlaad, ben je ca. 30% van z'n capaciteit kwijt.

Gebeurd dat diepontladen daarna weer dan weer 30% van de rest capaciteit eraf.

Dat hoeft dus niet vaak te gebeuren en dan is het afgelopen.

Ruw weg heb je drie soorten accu's

Start accus -> kunnen de hoge startstroom leveren, maar voor het mooie mag je ze niet meer dan 50% ontladen.

Tractie accus -> voor heftrucks enzo, zijn wat minder geschikt voor startstromen, maar mogen verder ontladen worden, dan startaccu's.

Zonnecel accu's -> de naam zegt het al, voor energie opslag uit zonnecellen, kunnen tegen diepontlading, voor langere tijd, maar zijn minder geschikt voor het leveren van startstromen.

In ieder geval verdient het aanbeveling een druppel lader op de accu te zetten als je de auto een langere tijd niet gebruikt, zeker als er een alarm en/of centrale vergrendeling inzit, dit gebruikt in rust (niet zo heel veel) stroom.

Het is niet voor niets dat er op het parkeer terrein bij schiphol een auto rondrijdt om auto's die wat langer geparkeerd staan op weg te helpen.

JCK

Link naar reactie
Tractie accu's? Die van 90Amp en meer? :lmao: Help je daar mee niet een beetje de startmotor mee naar de knoppen. :D

Je vergeet trouwens nog gel-accu's. :D

Gaat je startmotor echt niet stuk van, een startmotor is een serie motor en deze neemt minder stroom op naarmate z'n toerental hoger is, zou zelfs beter moeten gaan.

Maar zie maar eens een 90 Ah accu in een koffer van een roadster te prutsen, dan past er nog net een tube tandpasta bij mits deze niet meer dan halfvol is :foto:

En gel accu's is meer iets voor motoren, of je moet de Z ook af een toe op z'n kop leggen, gel accu's zijn hetzelfde als gewone loodzuur accu's maar het accuzuur is gebonden in een vlies, je bent dan wat vrijer in het plaatsen van de accu.

Deze hoeft niet echt rechtop te staan en dat is voor motorconstructeurs wel handig.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.