Ga naar inhoud

Z3 EEP-1 code


Z3 3.0

Aanbevolen berichten

Beste forrummers

De Zet stond een aantal weken ( vanaf begin dec12) lekker geparkeerd in de garage.

Betreft een Z3 2001 3.0

Vandaag van stal gehaald voor de APK.

Starten lopen .... maar in plaats van de km stand EEP-1 code ?

Water temp + toeren teller + tankinhoud werkten ook niet.

Wel de snelheids meter en de boordcomputer.

Verder leek alles OK .

Wat is dit en hoe kan dit verholpen worden.

Groet Peet

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Peet,

Probeer deze eens :)

Cor,

Bedankt voor je assist. Ik had al gezocht en kom niet verder dan een opgebracht probleem op diverse fora , maar geen oplossing.

Ik zie dat het voorgekomen is bij grote warmte en bij koude. Een temperatuur gerelateerd probleem dus.

Maar lees nog nergens een oplossing.

Mogelijk verdwijnt het in het voorjaar :cold: . maar ik zie liever de oorzaake en echte oplossing.

Link naar reactie

Duits leest wat moeilijker , maar ik begrijp dat het hier ook een temperatuur gerelateerd probleem is .

Ook wordt de diagnose stekker / aansluiting als oorzaak aangegeven.

Echter maar 1 oplossing kunnen vinden

Das Problem ist gelöst, die Instrumentenkombi wurde bei BMW auf Funktion geprüft und neu codiert. Unter Berücksichtigung von 20 % Rabatt auf Lohn.

Ik zal de zet eens een paar keer lekker verwarmen van binnen . Kijken of het weggaat , anders maar een keer langs Ruud .

Kijken wat hij kan doen ...

Link naar reactie

Update

Vandaag de APK doorstaan en weer goedgekeurd voor een jaar.

Met een km stand op het APK rapport.

Dus een nachtje in de verwarmde garage (APK firma) heeft het probleem opgelost.

Alles is weer normaal.

Nu maar duimen dat het wegblijft.

Ik denk toch dat het een "vocht" probleem geweest is door koude..

In dec was het eerst koud (-5) en plotseling binnen 1 dag werd het 10 graden en regen.

Op dat moment werd alles drijfnat van de condens in de garage (niet verwarmd), dus ook de Zet.

Hierbij liepen de druppels van alle metaal delen , dus mogelijk ook op de connectoren enzz..

Link naar reactie

Of een los printcontact dat zich uit als het erg koud is, je krijgt dan een krimpwerking op je soldeercontact en als deze dus al los zit maakt deze geen goed contact meer. Je hebt dus kans dat dit terug komt of vaker voor gaat komen. zoals het er nu uitziet is dit op te lossen door even de contacten goed na te kijken en opnieuw door solderen. Is een veel voorkomend probleem bij de e36 en kan dus ook bij de Z3 voorkomen. dit zag je vroeger vaak bij philips tv`s waar de transformator die warm werd en hierdoor losse contacten kreeg en je werd dan opgelicht waar je bij stond na de reparatie omdat ze dan doodleuk vertelden dat de trafo vervangen is terwijl in de meeste gevallen even de contacten opnieuw gesoldeerd werden. :blink: Heb destijds verschillende tveetjes weer een nieuw leven gegeven zonder nieuwe trafo en gelukkige mensen :lol:

Link naar reactie

@ BMWeetje

Ik herken dat van de Philips TV. Slechte aansluitingen in de voeding. Dat was big business voor de zg "dokters aan huis "

Gerepareerd module erin voor 50% van de nieuw prijs ....

Voor de Zet , heb je een idee welke print? Is dat de teller unit ?

Link naar reactie

als ik zo rond lees in het duits dan zijn het de printconnectors van het tellerunit inderdaad. dus de connectors die op de print zijn gesoldeerd. dus dan moet het tellerunit eruit en even met een loep de connectoren opnieuw solderen. als je dan toch bezig bent zou ik meteen ff alle connectors doen aangezien hier toch een kabel aan hangt te bungelen dus deze worden allemaal mechanisch belast en kunnen dus losse contacten hebben of nog krijgen. Maar ik kan niet zeggen dat dit de oorzaak is maar dit kost niks op wat tijd en soldeertin na dan. Mocht het niet de de oplossing zijn kun je altijd nog eens proberen om opnieuw te laten coderen maar daar zijn ook mensen waar het probleem bij terugkomt. mijn vermoeden is dat de storing veroorzaakt wordt door een los contact, hierdoor krijg je een foutmelding die ook weer vanzelf kan verdwijnen als de temperatuur warmer wordt zoals je zelf al gemerkt hebt. sommige mensen laten het tellerunit opnieuw coderen en soms werkt dit. Maar hoelang heeft de auto in de werkplaats gestaan en was het toen warmer misschien? Deze mensen gaan vervolgens naar huis met de auto en de storing komt daarna terug als gevolg van temperatuur verschil weer? Dan laten ze een nieuw unit plaatsen en zie daar probleem opgelost <_<

Ik zou dus eerst de solderingen en stekkerverbindingen even controleren, of door iemand die in de soldeertechniek thuis is mocht je het zelf niet kunnen. die paar honderd euro voor een nieuw unit en diagnosekosten bij de dealer kun je daar misschien mee besparen toch. en mocht dit de oplossing zijn kun je altijd nog mijn rekeningnummer krijgen en de helft van de besparing overmaken, jij blij en ik al helemaal :lachen: :lachen:

en als je het unit eruit hebt misschien preventief even de lampjes vervangen, tis maar een idee.

Link naar reactie

@BMWeetje3

Bedankt voor de info. Ik ga het maar eens bekijken of de melding terugkomt.

Anders gaan we er ff een studie van maken om de tellerunit uit de dasch te meubelen.

Solderen lukt wel, alleen ff een nieuw boutje ervoor aanschaffen. De huidige is een soort warmstoker ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.