Ga naar inhoud

Multieriemen en spanrollen

cabrioot

Aanbevolen berichten

Ik ga binnen kort mijn 2 riemen vervangen ivm droogte scheurtjes.

Deriemen kom ik overal tegen maar hoe zit dat met de omlooprol en de spanrollen?

Ik heb gezien dat de omlooprol los leverbaar is maar dat de spanrollen alleen als set worden geleverd dus rol en spanner samen in een.

Nu zijn de spanners erg duur en ik heb eigenlijk alleen de rollen ervan nodig. Wie weet er een leverancier die deze los kan leveren?

Vast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou geen risico nemen en dus de riemen, rollen en de spanrol vervangen.

Denk dan ook even na over je waterpomp, er komt daar ook meer spanning op en eventuele lekkage is zeer zeker denkbaar.

Je hebt de boel toch los en voorkomen is beter dan .........

Link naar reactie

spanrol is niet los te verkrijgen, ben vorig jaar ook op zoek geweest en moest een complete spanrol monteren, poelie kun je inderdaad gewoon overzetten. Let wel even op met welke bout de spanrol vast zit, deze heb je nodig om de spanner te ontspannen en te vergrendelen. Volgens mij dop 17 en de nieuwe die ik gehaald had was een inwendige torx als ik mij niet vergis. Niet standaard maat (in mijn kistje dan) dus daar stond ik savonds te kijken :rant:

Maar inmiddels in het bezit van deze torx :blink:

Link naar reactie

Ik heb afgelopen voorjaar ook de riemen (laten) vervangen. In de zomer daarop heb ik tijdens de vakantie de waterpomp moeten vervangen vanwege spelling, de ventilatoromhuizing die vanwege de spelling op de waterpomp deels weggeslagen was door de ventilator, de waterpomppoelie omdat daar een stuk uitgebroken was en de nieuwe riem omdat die ook schade had opgelopen. Dus ik adviseer je om als je toch bezig bent de 'aanpalende' onderdelen meteen mee te vervangen. Groet, Paul

Link naar reactie

Nou alle spullen zijn binnen dus dit weekeind sleutelen.

Thermostaat is denk ik niet goed dus morgen even terug verder ziet het er goed uit.

Mij toch een raadsel waarom wel 2 losse rollen en de derde alleen met spanner!!!

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie

Het zit er in en het was niet voor zijn tijd.

2 spanrollen en een complete spanner met rol die van de Airco zijn vervangen.

Ook de waterpomp en de koelvloeistof is vernieuwd.de twee multiriemen draaien weer als een zonnetje.

Alles bij alles best een eenvoudige klus die goed thuis te doen is.

De visco koppeling en alle koelradiatoren zijn schoongemaakt dus laat de zomer maar komen.

Op naar de volgende werkzaamheden, het vernieuwen van de achterwiellagers.

Nog iemand tips?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in