Ga naar inhoud

COLLECTIEVE Z3 VERZEKERING!!!!


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Beste Z lovers

Eindelijk is het dan zo ver. M'n eerste Z3 is in aantocht!

Lang gezocht naar een betaalbare verzekering... conclusie: die bestaat niet!

Na wat zoekwerk op het net kom ik bij assurantie kantoor De Smale terecht.

www.smale.nl

Deze mensen hebben ook de collectieve verzekering voor de Mazda MX5 club opgezet.

Ik sprak met Erik Koenen en hij was bereid om te kijken of hij ook een collectieve verzekering voor de Z3 club op kan zetten. Dit zou al vanaf 25 verzekerden kunnen. Ook hoef je niet gelijk over te stappen maar gewoon als je termijn verloopt. Mits iedereen dan alvast nu iets ondertekend zodat je gelijk over kan als je huidige contract verloopt, kan de verzekering dus al binnen een paar weken van start gaan!

De kortingen die je kan krijgen met deze verzekering kunnen oplopen van "best aardig" tot "enorm" Alles geheel afhankelijk van je situatie natuurlijk. Maar natuurlijk vooral voor beginnende rijders zoals ik.

Aangezien ik de mijne nog moet kopen/verzekeren. Kan ik de eerste zijn. Wie volgt?

Ik ben benieuwd hoeveel gegadigden er zijn. Als iedere geintereseerde nou meteen reageert, kan ik de boel in gang zetten....

groet

DJLeonardo

Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Z lovers

Eindelijk is het dan zo ver. M'n eerste Z3 is in aantocht!

Lang gezocht naar een betaalbare verzekering... conclusie: die bestaat niet!

Na wat zoekwerk op het net kom ik bij assurantie kantoor De Smale terecht.

www.smale.nl

Deze mensen hebben ook de collectieve verzekering voor de Mazda MX5 club opgezet.

Ik sprak met Erik Koenen en hij was bereid om te kijken of hij ook een collectieve verzekering voor de Z3 club op kan zetten. Dit zou al vanaf 25 verzekerden kunnen. Ook hoef je niet gelijk over te stappen maar gewoon als je termijn verloopt. Mits iedereen dan alvast nu iets ondertekend zodat je gelijk over kan als je huidige contract verloopt, kan de verzekering dus al binnen een paar weken van start gaan!

De kortingen die je kan krijgen met deze verzekering kunnen oplopen van "best aardig" tot "enorm" Alles geheel afhankelijk van je situatie natuurlijk. Maar natuurlijk vooral voor beginnende rijders zoals ik.

Aangezien ik de mijne nog moet kopen/verzekeren. Kan ik de eerste zijn. Wie volgt?

Ik ben benieuwd hoeveel gegadigden er zijn. Als iedere geintereseerde nou meteen reageert, kan ik de boel in gang zetten....

groet

DJLeonardo

Amsterdam nietwaar? Tja dat is altijd KaChing vanwege het hogere risico... ^_^ maar anyhow... als er een leuk aanbod ligt heb ik wel intresse.

Link naar reactie

@ Albert:

Het gaat er juist om dat het met meer mensen voordeliger is....

om dit te weten moet ik dus eerst weten hoeveel mensen van deze verzekering gebruik willen maken.

Voor de rest ga ik bij hun hetzelfde betalen als alle andere assuradeuren. Ze kijken n.l. gewoon in een database wat de goedkoopste is...komt iedere keer dezelfde uit hoor.

@ Jos:

bedankt ga ik ook ff checken, maar ik denk dat het niks uitmaakt. Heb n.l. maar 2 schadevrije jaren en woon in Amsterdam (inderdaad Napoje)

dus dat is 1100 nog wat voor WA plus en 1700 nog wat voor ALLRISK ^_^

Dat kan dus goedkoperrrr

Ik heb n.l.. een Maserati gehad die ik bij de club voor de helft goedkoper dan normaal kon verzekeren met zo'n collectieve verzekering.

Kom op jongens! wie durft?

Link naar reactie
Beste DJLeonardo,

Laat hem maar eens een opgave doen uitgaande van 25 mensen.

Dat moet toch niet zo'n probleem zijn.

40€ per maand WA+ 2J schadevrij 400€ eigen risico ^_^ bij ohra.

Was voor mij een stuk goedkoper dan de flessers van polisdirect die mij eerst een hele lage offerte gaven en daarna een contract stuurden dat twee keer zo duur was, ondanks dat je op hun site via je kenteken alle gegevens kon vinden.

Liepen ook niet zo vreselijk te zeiken over cabrio's en alarmsystemen. (vanaf nieuwwaarde 40000€ moet je daar dacht ik een alarm klasse 3 hebben, neem dat ook ff mee)

Link naar reactie

inderdaad, kan de man een premieberekeningprogje online zetten ofzo en dan de staffelkortingen vermelden?

Ik wil wel overgaan, maar ik zit al behoorlijk goedkoop (leve Zeeland als "laag risico gebied") ^_^

Link naar reactie
719 euro All Risks bij Centraal Beheer zonder eigen risico.

Knappe jongen als hij daar (echt) onder gaat zitten.

^_^ hmmm, hoeveel schadevrije jaren?

Link naar reactie
... personeelskorting...

Dan ben jij dus de aangewezen man om hier iets moois van te maken !!! ;)

Link naar reactie

Ik zit rond de € 1000,- p/j All risk bij Centraal beheer voor mijn 3.0l en extra accesoires (vergeet die niet: LM velgen, hardtop, audio etc..). Preciese aantal schade vrije jaren weet ik niet, maar dat zal rond de 7-8 liggen. En ik heb dit jaar nog personeelskorting, daarna waarschijnlijk niet meer ;)

Maar ik ga bij een verzekering niet altijd alleen af op een lage premie: hoe makkelijk keert een verzekering uit, of moet je uit alle macht om je geld vragen? Wat zijn precies de voorwaarden?

Daarom denk ik ook niet dat er heel makkelijk een bedrag genoemt zal worden: dat is voor iedereen anders. Maar als je dit voor zeg twee personen uitwerkt dan is de trend wel duidelijk: goedkoper of niet echt.

Link naar reactie

495,30 euro incl. assurantie belasting ;) :D voor een all risk verzekering, collectief, Stad Rotterdam, regio Zuid Holland verzekeringsgebied. 75% korting opgebouwd, eigen risico 150 euro. Opgegeven casco dekking 32900 Euro. gewicht 1295 kg. ( Klasse 3 alarm was een voorwaarde)

Link naar reactie

Sjonge best veel verschillen in die premies zeg!

Zou ik dan goedkoper uitgaan als ik direct bij zon'n maatschappij aanklop?

Anyway...

Ik zal die man eens bellen of hij wil kijken wat hij alvast kan doen.

Je weet nooit.

Ik meld me wel weer.

Heeft een van jullie trouwens betere adressen voor een aankoop keuring dan de ANWB?

ANWB kost zo'n 230 eurie...

DJL

Link naar reactie

Ik ben wel geinterreseerd, ik zit met 127 euro in de maand (all Risk) voor 2.0 lekker hoog, ben afgelopen jaren mijn no claim kwijtgeraakt ivm lease auto, de royenementsverklaring was maar 1 jaar geldig, ik heb gelukkig nog een jaar schadevrij aan kunnen tonen via de leasemaatschappij met een schadebeeldverklaring.

Laat maar komen, die eikels van Ohra waar je telkens uitkomt voor 99 euro (in mijn geval) die willen de auto niet verzekeren met 1 schadevrij jaar.

Zo'n auto met 1 jaar nee meneer die nemen wij niet in behandeling.

André

Link naar reactie

Ja kan even lastig zijn, vooral met weinig schadevrije jaren. Ik heb vorig jaar mijn Z3 bij Unive verzekerd (WA+, diefstal, natuur enz.). Qua premie en voorwaarden vond ik dat een goede keuze.

Uiteindelijk ging het verzekeren wel soepel, maar sommige maatschappijen behandelen je alsof je een malloot bent aan de telefoon. Leek wel of ze vonden dat je alleen een Kreukeot 205 mag rijden als je net begint.

Zo'n twee weken geleden kon ik mijn 1e schadevrije jaar vieren. :foto: Niet dat ik zo'n botser ben, maar ik rijd pas 1 jaar auto.

Link naar reactie

Ja moet je nagaan ik heb vanaf febr. '87 mijn rijbewijs en alles bij elkaar 2x iets gehad 1x kwam ik bij mijn lease auto toen had een onverlaat de achterbumper aan gort gereden en geen briefje en ooit in 1990 een kleine aanrijding door iemand die ineens naar links ging terwijl ik hem inhaalde met 45 km ieder z'n eigen schade uiteindelijk.

Maar ja dat staat natuurlijk niet in een database voor de verzekeringsmaatschappijen.

Al met al ben ik benieuwd of het mogelijk is goedkoper uit te komen.

André

Link naar reactie

Tja, verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheids instellingen...

Ze moeten helaas gewoon geld verdienen. Vervelende is alleen dat wij ervan afhankelijk zijn.

Ik heb dus nog een keer met De Smale gesproken. Hij gaat op onderzoek uit en zal me bellen zodra hij iets heeft (zoals meer vragen...)

Hij wilde eigenlijk meer weten over ons zoals-

-leeftijden (van de auto en van ons zelf)

-1e of 2e auto

-aantal km's per jaar

-verschillende types z3 (dat was makkelijk)

HET IS BELANGRIJK DAT ZOVEEL MOGELIJK MENSEN AANGEVEN OF ZE IN PRINCIPE MEE WILLEN DOEN.

Natuurlijk afhanklijk van de hoogte v.d. premie. Maar hoe meer gegadigden hoe lager de premie kan worden, maar da's logisch

Ik houd u op de hoogte

DJL

Link naar reactie
  • 2 weken later...

na telefonisch contact met de webmaster van de Z3club site (de rest van het bestuur leest blijkbaar nooit z'n mail, na 2 weken nog niks gehoord) een mail gestuurd:

Onlangs heb ik een z3 gekocht en probeer hem nu te verzekeren. Ik zag op de site van de Z3 club staan dat er geen collectieve verzekering bestaat. Ik kom al geruime tijd op het forum v.d. BMWZ3 club:

https://www.bmwzforum.nl/

hier blijkt toch wel animo te zijn voor zo'n verzekering.

Zodoende heb ik contact opgenomen met assurantie kantoor De Smale

http://www.smale.nl/

Zij doen ook de collectieve verzekering van de Mazda MX5 club. De heer Albert Vens was bereid om te onderzoeken of het mogelijk was om ook zo'n collectieve verzekrering af te sluiten voor de Z3.

Eerst ontdekte hij dat er al een collectieve BMW verzekering was, maar deze blijkt alleen te gelden voor dealer gekochte exenplaren. Aangezien de garantie voor de Z3 6 jaar is (europlus) nemen de dealers de eerdere modellen niet meer (zo snel) terug en worden er meer en meer Z's particulier verkocht. Ook de ingevoerde BMW's kunnen niet op deze verzekering rekenen. Al met al genoeg reden om ook een collectief contract voor particulier aangeschafte BMW's te organiseren.

Nu is er een maatschappij die de mogelijkheid gaat onderzoeken maar stelt wel als voorwaarde dat deze colectieve verzekering ook erkend en geregeld gaat worden door de BMW Z3 club.

De vraag is nu: Wil de BMW Z3 club dit doen?

Mocht er een mankracht probleem zijn, stel ik mij beschikbaar om deze zaken te regelen. Ik ben regelmatig op het Forum https://www.bmwzforum.nl/ te vinden dus mensen kunnen mij hier altijd over aanspreken. Tevens zal de daadwerkelijke afhandeling dan gebeuren door De Smale

Ik hoop dat ik hiermee e.e.a. duidelijk heb gesteld en zou uw medewerking zeer op prijs stellen.

met vriendelijke groet

Link naar reactie

Is er al iets bekend over de premie bij de Smale. Ik heb nu 75% NC korting.

Bij FBTO mag ik deze korting ook meerekenen voor mijn andere auto.

Een all risk verzekering voor een Z3 3.0i (2001) kost het eerste jaar € 995,00

Bovendien geen limiet aan de jaarlijkse kilometers en geen eigen risico en in geval van een schade een vrij vlotte afhandeling (hoor ik van mijn collega)

Ik vraag me af of Smale dit kan overtrefen?

DreamZZZ

P.S. Ik moet deze week definitief beslissen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.