Ga naar inhoud

Geen alarm maar toch wel alarm

duikie

Aanbevolen berichten

Beste forummers, het is weer weekend en dan moet er uiteraard met de Z gespeeld worden. Mijn Zetje heeft geen afstandsbediening en volgens de overlevering ook geen alarm(wel vreemd dat er een led in de middenconsole zit). Nu zat ik wat onder de motorkap te neuzen en kwam ik dit tegen:

20130105153533.jpg

Nu lijkt dit erg op een sirene en na wat zoeken op realoem.com, blijkt dit inderdaad de sirene van het alarmsysteem is, alleen zou die normaal links zitten en zit hij bij mij in het vak waar ooit de accu zat. Vandaag dus maar het handschoenvakje eruit gepeuterd om te kijken wat er nog meer zit, en daar kom ik dus gewoon de centrale kast van het alarm tegen.

20130106135931.jpg

20130106140004.jpg

Even verder gekeken of de hellingshoek sensor ook aanwezig is maar die ontbreekt. bedrading naar de alarmlicht schakelaar en led zijn wel compleet.

Nu komen de vragen:

Als ik dus alarm heb, heb ik dan ook automatisch centrale vergrendeling met afstandsbediening, maar mis ik gewoon de afstandsbediening(en) en kan ik die bij bestellen? Als dit niet zo is kan ik dit alles verwijderen en vervangen door een ander systeem?

ik heb geprobeerd of het alarm werkt door de deuren te vergrendelen en het motorkapcotact te bedienen maar dan gebeurt er niks. De led brand trouwens permanent.

Los van dit alles, welke modules bevinden zich achter de blauwe en gele connectors?

Bedankt voor eventuele info die iemand mij zou kunnen geven en mocht het zo zijn dat ik er niet ben met een afstandsbediening en het systeem is te verwijderen en iemand heeft interesse(voor onderdelen) hoor ik het graag.

André

aangepast door duikie
Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je bij het testen van de alarmwerking wel eventjes gewacht na het sluiten van de deur? Er zit een wachttijd op van iets van 15 seconden geloof ik na het scherpstellen van het alarm (zo uit het hoofd).

En dan hangt het nog van de instellingen af: bij het alarmtype dat in de mijne zit (en ik weet nog steeds niet precies welke dat is) kon de dealer instellen of het wel of niet wordt geactiveerd bij het handmatig afsluiten van de deur - en daarmee dus ook automatisch ge-déactiveerd als je met de sleutel de deur opent.

Nog een mogelijke aanwijzing: ik heb een afstandsbediening af fabriek en daarom heeft de deur van de passagier dan ook geen uitwendig slot, alleen de deur aan de bestuurders kant.

Link naar reactie

Ik heb wel even gewacht maar misschien niet lang genoeg, ik zal het vanmiddag nog eens proberen, als ik naar de onderdelen kijk denk ik dat mijn alarm er niet vanaf de fabriek in zat, staat ook niet in de optielijst.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Administrator

Om niet alweer een nieuwe topic te starten heb ik deze even gepakt!

Vandaag het volgende probleem :rant:

Als ik de auto via de afstandbedieing op slot doe heb ik geen probleem,

led van alarm op dashb. brand ik neem aan dat auto op alarm staat!

Echter zodra ik auto via afstandbediening (centr.deurvergrendeling) wil openen

gaat het alarm af en krijg ik het niet uit, na lang prutsen met afstandbedieing wil hij

dan uiteindelijk wel eens een keer uit gaan!!!

Iemand een idee waar ik het moet zoeken,

volgende VIN code zou ik een origineel alarm (S302A0 hebben,

heb er ook een SCM certificatie Klasse 3 bij.

Roger

Link naar reactie

Hee Duikie,

Ik heb sowieso een remote voor je over en kan je helpen met het inlezen hiervan, heb ik namelijk net achter de rug.

Laat maar horen of je nog hulp nodig hebt ;-)

Half uurtje werk en je hebt weer gejengel in de Z3 hahaha

Ow trouwens, met dank aan Roodkapje ;-)

Ik heb al foto's gemaakt voor een how to maar moet dit nog online zetten

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in