Ga naar inhoud

Z3Mrunnner's filmhoekje


Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...
  • 11 maanden later...
  • 2 weken later...

Kunnen ook ervaren rijders zijn op een trackday.

Uiteindelijk duiken die het hardst (200km/u+!) een blinde bocht in zoals hier het geval is.

Het circuit heeft de bijnaam de groene hel omdat er o.a. zoveel blinde bochten zijn en mensen dat ook doen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja want die gast die zo hard z'n rode gt3rs achterstevoren in de geparkeerde e30 torpedeert schrijft in dat filmpje dat hij makkelijk meer dan 400 ronden per jaar daar rijdt en het gaat nog steeds mis.

Het ongeval zou onstaan zijn doordat een porsche koelvloeistof gelekt zou hebben, maar ik twijfel of daar waar die rode gt3rs de macht over het stuur verliest al koelvloeistof ligt.

Die E30 uit het tweede filmpje kan makkelijk zonder enige moeite op tijd tot stilstand komen. Die rijdt daar ongeveer 130 op het moment dat hij de opstapeling van auto's ziet (je kan z'n teller zien).

Die gt3rs rijdt ruim boven de 180 en de achterkant breekt uit tijdens het remmen in die bocht waardoor hij een ander raakt (porsche probleem?).

Of die porsche rijdt natuurlijk op een iets ander gedeelte van de baan waar al wel koelvloeistof ligt. Uiteindelijk knallen er nog een paar keihard op elkaar.

 

Goede les uit het filmpje: als je stopt, stop dan voorbij alle andere auto's en niet ervoor. Anders ben je namelijk de eerste die getorpedeerd wordt....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Zo! Het blijft ook maar door gaan.  Van die kerel van het tweede perspectief vind ik knap dat hij het WEL doorheeft, zijn eigen auto geen blik waardig gunt als die aan puin gereden wordt en er alleen maar op uit lijkt anderen te waarschuwen. Dat zie ik ook niet iedere toerist doen ...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • Administrator

Het is best een lang filmpje, en dan nog maar deel 1. Idee; we nemen twee auto's (één OEM al getuned, de ander met motor- en versnellingsbakswap) en kijken wat er op een 10.000 miles roadtrip allemaal gebeurt:

 

 

Ik kan alvast verklappen dat ze de eerste 2500 miles al genoeg problemen tegenkomen ...

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...
  • Administrator

Mijn oog viel pas geleden op deze aflevering van "Flipping Bangers", een Discovery programma, waarin - nou ja, uuuuhhhhmmm zachtst gezegd op niet Stipt Polish achtige wijze - auto's worden opgeknapt en weer een nieuw baasje krijgen:

 

 

 

Deze is in een betere resolutie (en met ondertiteling in een taal naar keuze) ook te zien op Discovery+. Geldt voor alle afleveringen natuurlijk.

 

De gevoelige kijker kan trouwens beter helemaal niet naar de afleveringen van Flippin' Bangers over de oranje Mazda Mx-5 (laswerk) kijken, of die over de witte Golf GTI (roest "aanpak")... :default_171:

Link naar reactie

Ja deze heb ik pas gezien, vond ‘m nog wel vermakelijk. Jammer dat niemand die standaard “standaard” lichtmetalen velgen waardeert. Ik vind ze nog wel wat weg hebben van de Dunlop light alloys zoals gebruikt op de Jaguar D-type destijds.

 

die van de MX-5 ga ik opzoeken. Roest is sowieso een dingetje daar aan de andere kant van het kanaal. Het is een terugkerend thema.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.