Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Ewout zei:

Ik ga ff kijken. Tnx!

 

Edit: Ja dus, precies dezelfde plaatjes als bij Cabriosupply. Alleen wel 15€ +.

Het lijkt er inderdaad op. Volgens de site van Cabrio Shield zijn er overigens twee uitvoeringen:

 

https://cabrioshield.com/uk/bmw-z4.html

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

De qp is mijn daily MPV; er moet dus ook een MTB mee kunnen!  Maar vindt maar eens een fietsenrek ...

 

Daarom en misschien wel net zo controversieel als een trekhaak: een "suction cup roofrack" voor de qp.  Ik heb niet helemaal dezelfde dakdrager besteld, maar het is grofweg dit idee (en een plaatje op een qp!):

 

2076662127_SeasuckerTalonBikeRack-oncar.jpg.e30cacadae9bd61b14be04cf8109ec02.jpg

 

Het ziet er superinstabiel uit en als een recept voor heel veel schade ( :chinscratch:), maar ALLE reviews op internet zijn super positief.  Niet alleen van mensen die het ding net hebben, maar ook van mensen die het al een paar jaar gebruiken. Volgens de fabrikant kun je er tot 120 km/h mee rijden, volgens die reviews zou je er nog veel harder mee moeten kunnen rijden. Er zijn mensen die zeggen er in weer en wind meer dan 160 km/u mee te hebben gereden. 

 

Meer beeld als ik hem binnen heb. :wink:

  • Confused 1
Link naar reactie

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik zelf zou voor een andere oplossing kiezen. Lakbeschadegingen lijken mij op de loer te liggen. 

Succes er mee. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. 

Link naar reactie

Een prima oplossing! Dat soort fietsen wegen niet zoveel. Kennis van mij rijdt al langere tijd rond met deze zuignappen voor een BMX fiets. Hier ook mee naar Italië geweest zonder problemen. 

 

Zie het wel vaker voorbij komen op coupe's / sportwagens. En anders een trekhaak monteren. 🤪

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

De qp is bij mij ook geen garage queen: we hebben het over een 13 jaar oude auto met bijna twee ton op de teller en toch al  wat gebruikssporen. Als mijn MTB er  in zou passen zou ik dat doen, alleen al omdat het makkelijker is. Helaas  lukt dat met beide wielen eruit nog niet. 

 

Ik ben ook nog steeds wat sceptisch over deze oplossing, maar we gaan het zien!

 

Ik bevind me (straks) in ieder geval in goed gezelschap :wink:

 

chris harris on Twitter: "First day on bike duty. @seasuckers… "

 

Car Racks – SeaSucker

 

Lamborghini Murcielago Bike Rack - Part 1 - SeaSucker Down Under

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Leebmann heeft weer een korting actie omdat ze zoveel jaar bestaan, dus eindelijk de dakrelais en bowdenkabel voor de achterklep besteld. Meteen maar nieuwe matten en stoelrail eindkapjes mee besteld. 

 

10% korting tot de 14e dus doe er je voordeel mee. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
4 minuten geleden, Maurits zei:

@JK-Z4-3.0i: Jurgen, heb je daar ook een bijpassende koffiemok, badjas en WC-papier bij? :nahnahna:

Uiteraard, en niet te vergeten het Alpina mondkapje en de tangaslip om mijn Alpiemel in op te bergen! 😉

 

  • Haha 2
Link naar reactie
  • Administrator
Zojuist, JK-Z4-3.0i zei:

Uiteraard, en niet te vergeten het Alpina mondkapje en de tangaslip om mijn Alpiemel in op te bergen! 😉

 

Je stelt me niet teleur Jurgen! :cynical:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Originele Aero diffuser in Duitsland gevonden. Nu nog even Sapphire zwart laten spuiten en dan onder de Alpina RS monteren om de kont wat op te dikken.

 

AF8FB37B-BDA8-4917-AE32-2F4859BF9CDD.jpeg

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 1
Link naar reactie
3 uren geleden, Individual zei:

^ Is het idee om de Alpina zo veel mogelijk origineel te houden verlaten?

Ik vind originele accessoires wel kunnen. Daarnaast zat de Deko-set er af fabriek ook niet op maar is wel origineel en de blauwe remklauwen is ook nooit zo door Alpina geleverd op de standaard remmen. Origineel is dus een rekbaar begrip wat mij betreft

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Nieuwe bekerhouder (RKV-Trading). Beugeltje van de aanwezige bekerhouder was afgebroken. 
Plastic afdekdopje op de schroef voorzichtig verwijderen; niet in het luchtrooster laten springen🤪. Daarna kruiskopschroeven verwijderen;.. bekerhouder uitgeschoven, dan komt schroef 2 in beeld. Dan complete luchtrooster met bekerhouder er uit nemen; ietsje trekken; zit nog een veer op die je moet overwinnen. Pas op, zodra het luchtrooster verwijderd is, komen twee 'klemmetjes' in beeld waar de beide schroeven in vast hebben gezeten; ik raakte de onderste en...... spoorloos. Andere moeten monteren.

De bekerhouder zit met 1 torx schroef en twee plastic klipjes vast. Nadat de torxschroef verwijderd is, de bekerhouder stevig van het luchtrooster afschuiven; daarbij moeten de beide plastic klipjes overwonnen worden! Dus pas op dat er niet iets breekt.

De nieuwe bekerhouder liep na montage niet goed; bleef steeds hangen. Heb hem voorzichtig geopend; deksel onderzijde er af. Onderin zitten twee geleide railtjes; die voorzichtig mooi glad gemaakt met een schuurpapiertje. Daarna siliconen vet op dat railtje in de hoeken en op het schakelaartje in het dekseltje. Doosje weer dicht en bekerhouder opent en sluit mooi en zonder haperen. Bij montage onder het luchtrooster de torxschroef niet al te vast zetten "net an' zodat er geen vervorming op treedt; de maatvoering is niet 100%.

Missie geslaagd. Nu de foto nog.....

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.