Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Op 13-11-2020 om 12:57, pimgmx zei:

alles op schema voor een herbouw dit weekend!

Stalling én Zetje zijn klaar voor wat er dankzij global warming nog over is van de winter...

 

A2F448B5-AA88-49AD-8685-850106C2A00B.thumb.jpeg.d11a43ecad09e9e762fd42f2b08e4285.jpeg

 

467BE2A9-7BB5-4F19-86EB-230D43BCBBBA.thumb.jpeg.5a6cf6b5f42f6f49749221a58ba7d522.jpeg


59C46238-2629-458A-BB50-501B2B9BF4FC.thumb.jpeg.46b9c7d6ad7535324a5ef3a316f20962.jpeg

 

Vochtvreter in het vooronder, marternet onder de motorruimte, Ctek-lader op de accu en de hoes er weer over. Laat die winter maar komen!
 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Andere Z4, dus veel moeten kopen 😉
- 2 nieuwe sleutels

- 4 nieuwe naafdoppen

- 1 kofferdeksel logo

- bluemusic bluetooth adapter

- xcar style dakmodule

- opknappen opnieuw poedercoaten van zomervelgen

- sport antenne

- neutrale nummerplaat houder

 

En dan vrijdag wat TLC: grote beurt.

Dan is ie weer klaar.

Wat een verschil...een 3.0 met 6bak en M-onderstel versus 2.5 met 5bak!

Link naar reactie
Op 28-11-2020 om 19:48, haroldv zei:

Andere Z4, dus veel moeten kopen 😉
- 2 nieuwe sleutels

- 4 nieuwe naafdoppen

- 1 kofferdeksel logo

- bluemusic bluetooth adapter

- xcar style dakmodule

- opknappen opnieuw poedercoaten van zomervelgen

- sport antenne

- neutrale nummerplaat houder

 

En dan vrijdag wat TLC: grote beurt.

Dan is ie weer klaar.

Wat een verschil...een 3.0 met 6bak en M-onderstel versus 2.5 met 5bak!


lekker bezig geweest! 😎

ik heb ook al eens zitten kijken voor de xcar module. Wellicht stomme vraag, maar waar wordt deze precies ingebouwd? En is het lastig om hem zelf in te bouwen?

Link naar reactie
8 uren geleden, nickvankerkoerle zei:


lekker bezig geweest! 😎

ik heb ook al eens zitten kijken voor de xcar module. Wellicht stomme vraag, maar waar wordt deze precies ingebouwd? En is het lastig om hem zelf in te bouwen?

 

Ik doe het ff via pb, hoort hier niet thuis, denk ik.

aangepast door haroldv
Off topic
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb gisteren een extra 17 inch set styling 103 velgen gekocht voor mijn Z4. De velgen zijn gerenoveerd en gepoedercoat. Ze zijn daardoor eigenlijk gewoon nieuw. Ik heb op het moment een gelijke set onder mijn Z4. T.z.t. laat ik de nu gekochte set voorzien van nieuw rubber en dan kan de set die op het moment gemonteerd is een renovatie ondergaan (of worden verkocht).

$_84.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Eindelijk ook een CTEK druppellader gekocht met verlengsnoer en vaste aansluiting met indicator. Ik rij helaas maar 24km naar m'n werk en in de winter merkte ik dat de accu door de stoel en stuurverwarming (yesss) en ik vergeet de dashcam wel eens uit te zetten, redelijk uitgeput raakte. Dus mijn routine is nu om de Z in t weekend aan de lader te hangen. De lader kan ik ook elders gebruiken waar ik nog een andere cabrio heb staan. Daar ben ik ook wel eens een weekend. 

 

Wat ik met de Z doe, is ik sluit de sloten rechts en links in de klep met een schroevendraaier (de linker voelt dat en wordt gemotoriseerd gesloten. Vervolgens kan je de klep op de gesloten sloten laten zakken (niet laten vallen) en dan rust hij op de beugels die normaal het slot op vangen. Er blijft zo een kier waardoor het snoer niet klem komt. Je kunt de auto ook gewoon op slot zetten en toch handmatig de achterklep openen. Heel handig. Ook handig voor mensen die hun Z in een eigen berging wegzetten. Mocht de accu uitputten kun je altijd de klep (waar de accu zit) openen en bijladen. (want via de aftakpunten in de motorruimte kun je niet laden als de auto niet op contact staat)

 

spacer.png

Ik moet nog wat verzinnen dat de lader niet zo bungelt. Al weegt het niet veel.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Link naar reactie
26 minuten geleden, Scorpion zei:

...gewoon via de punten onder de motorkap...

Niet gehinderd door enige E89-specifieke kennis: ‘t zou vreemd zijn als de oplaadpunten in de motorruimte ‘geschakeld’ zijn; bij alle merken/modellen met accu achterin waar ik hands-on ervaring mee heb zijn ze ongeschakeld.
 

Daarnaast zou een geschakelde constructie een overmaats relais nodig hebben om de ‘klap’ van starten met startkabels aan te kunnen...

  • Like 1
Link naar reactie

Ik moet zeggen, dat is wat ik lees op t Amerikaanse Z forum. En die knakker had z’n accupolen los genomen. En ik ga het niet proberen want wij Europeanen hebben geen nood trekkoord om de achterklep te openen tenzij later zelf aangebracht, wat ik nog steeds van plan ben. 

 

Anyway, de punten onder de motorkap zijn voor mij verder weg dan de accu achterin.

 

Ja het licht gaat uit in de kofferbak. Alles geregeld door een van de tig elektrische modules in de BMW.

Link naar reactie
  • Administrator

Nuttige tips! En die vergrendeling van de sloten van de kofferklep blijft uit als je met de kofferklep open op de afstandsbediening vergrendelt (en dan het kofferdeksel op dezelfde voorzichtige manier laat zakken)?

Link naar reactie

Jazeker. De signalering zit in die sloten, niet in een ouderwetse deur of klep contact zoals vroeger. Je kan de auto ontgrendelen en vergrendelen, pas als je de kofferdeksel open knop op de keyfob ingedrukt houdt gaan de kofferdekselsloten weer open. Dit is voor de E89 dus he.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, ik bedoelde ook nuttige tips voor de E89-rijders:hypocrite:

 

Ik smijt bij mijn E85 en E86 de kofferklep gewoon dicht nadat ik het snoer van de druppelladers zo heb geleid dat dat niet knel komt te zitten.  Daar kun je er met een lege accu immers ook nog gewoon van buitenaf bij.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, wat heb ik onlangs nog voor de E85 gekocht:

 

- 10 afdekdopjes voor de motor, terwijl ik er zelf maar twee nodig had (waarvan ook nog één als reserve) :default_171:;

- Autoglym Rapid Aqua Wax, gewoon om eens te proberen;

- de zwarte interieurplastics voor in de "handremkom";

- En dan hopelijk nog een paar dingen die helpen om de interieurtransformatie van de E85 "voorlopig definitief" af te ronden en me ook weer opzadelen met een projectje voor de E86.  :default_sCo_chinscratch:Eens kijken waar de postbode de komende tijd allemaal mee langskomt.

Link naar reactie

Spaakafdekking rechts van mijn M.stuurwiel was gescheurd, lijmen lukte niet echt dus een compleet nieuwe set besteld bij de dealer.

Dit weekend lekker monteren, stuur is dan weer als nieuw in een nieuwe lente 😉

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een GM5 .

 

De originele vertoonde het bekende probleem met de deur-relais.

 

Deze zijn toen vervangen maar daarna bleek er toch nog iets anders mis , zodat ik alsnog een andere heb moeten aanschaffen, die na vorige zomer ook soms weer problemen gaf. 

 

Er blijken vele modellen GM5 te zijn gebruikt in verschillende types van BMW, zodat het verstandig is om voor een identiek model te gaan (geen E83 module in een E85)  maar zelfs in de modules voor de E85 zitten de nodige verschillen dus het was even zoeken naar een 6919275 uit 2003. 

 

Binnenkort maar weer eens de wisseltruc uitvoeren en zien of drie keer inderdaad scheepsrecht is! :clapping:

 

 

 

332738165_P_20210318_1609011.thumb.jpg.74bcb7553bd90651bf3047b88ad6db5e.jpg

Link naar reactie

Heb je de software uit oude module gekopieerd? Als je die terug plaatst in de 'nieuwe' module zou dat wel eens 'inleren' kunnen schelen. Ik heb hier geen ervaring mee hoor, maar zo maar omwisselen, hmmmmm. Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Link naar reactie
Op 18-3-2021 om 17:48, Horus zei:

Heb je de software uit oude module gekopieerd? Als je die terug plaatst in de 'nieuwe' module zou dat wel eens 'inleren' kunnen schelen. Ik heb hier geen ervaring mee hoor, maar zo maar omwisselen, hmmmmm. Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Dat was bij de eerste -gerepareerde- module uiteraard niet nodig, maar bij de tweede -van een FL model- bleek dat wel beter te werken (via ista-p). Helaas haperde deze na verloop van tijd soms ook.  Er wordt aangeraden om een zelfde type nr GM5 te plaatsen waarbij de geladen sw versie dan weer niet uit zou maken, dus daarom het inmiddels berucht nr 6919275 aangeschaft . Overigens is er over deze module een complete site te vinden met de nodige informatie  www dot bmwgm5 dot com (er gaat een wereld voor je open) :biggrin2:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.