Ga naar inhoud

Zuid Afrika (waarschuwing: z-loos)


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Net terug van drie weekjes Zuid Afrika.

Reisschema:

Deel I: Vliegen op Johannusburg (geen tijdsverschil) --> via een relaxte lodge naar Kruger (eerst 2,5 dagen safari in Elephant Plains lodge in Sabi Sand (=prive gedeelte), dan 1 dag in het "openbare" deel) --> Swaziland --> St. Lucia Wetlands --> Drakensbergen --> Lesotho --> Bloemfontein en vandaar een binnenlandse vlucht naar Port Elisabeth.

Deel 2: Port Elisabeth --> Knysna --> Witsand --> De Hoop --> Franschhoek ---> Kaapstad.

Samenvattend: flora, fauna, wijn en spijs.

Alvast een paar beelden van Deel I:

(Choice of weapons voor Deel I):

8073797441_d24119d3f0_b.jpg

(Luipaard na hapje giraffe):

8073782720_2048d7abae_b.jpg

(Pumba):

8073784804_39198a1f32_b.jpg

(Neushoorn met huisdieren):

8073787812_d8c37a6f3f_b.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

(Laat mij gewoon even lekker slapen ja!):

8073781060_3cd209973e_b.jpg

(Parende vieslakken):

8073785729_be609d827f_b.jpg

(Krokodil met catfish in deplorabele toestand):

8073783961_9d2a33ed87_b.jpg

(Are you talkin' to me?!):

8073781975_b71b3aa4b8_b.jpg

(De Lesotho variant op de chemokar):

8073773122_dc8a7569c3_b.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

(Wat je ook zegt: ik snap het niet . Of wel? Of niet?)

8073839016_ed721fd242_b.jpg

(I believe I can fly ... Pom pie dom pie dom ...):

8073835020_d48958ca13_b.jpg

(Free Willy:)

8073844969_02bb0f82dd_b.jpg

(Hiervan ligt er ondertussen eentje thuis op de vloer:)

8073840725_f737b08003_b.jpg

(Belangrijke zaken niet vergeten @ Boschendal te Franschhoek):

8073838075_da82930262_b.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

(Hoe bedoel je: "Ik wil mijn pruik terug?")

8073868396_c4e85d061e_b.jpg

(Moet ik bij dat koekblik van je komen, ofzo?):

8073880150_6330784e6b_b.jpg

(Flosdraad? Nee daar ben ik allergisch voor:)

8073877854_db6fc06739_b.jpg

Dat was het weer even voor nu. Mozes kriebel, wat duurt dat uploaden lang!

Voor mensen die binnenkort gaan; ik loop over van de tips qua restaurants, lodges, routes, etc. ...

Link naar reactie

Goeie foto's, en de juiste plekken bezocht! :)

De luipaard-encounter is jaloersmakend: ik ken Zuid-Afrikanen die zo'n beetje IN Kurger wonen en er nog nooit een gezien hebben...

Waar heb je gegeten in Franschhoek? Hét culinaire walhalla van zuidelijk Afrika!

Link naar reactie

He Maurits,

Mooi land he, ik ben daar ook geweest, heb bijna dezelfde route gereden met een echte Gangster Paradise auto, zoals ze de auto's uit Johannesburg noemen als je ergens anders komt.

Wat vond je van de 1e rotonde vanaf de luchthaven van Johannesburg? Ik zat gelijk al aan de verkeerde kant uit automatisme. Het is dat er een nicht van me vrouw voor reed( zij heeft daar veel familie wonen verspreid over het land) anders had ik denk ik gelijk al plat geweest.

Heb je veel gebruik gemaakt van de aftrekplekken die je tegenkomt bij iedere plaats, of had je een Tom Tom?

Ik heb alleen alles met de auto gedaan, en geen binnenlandse vlucht genomen.

Ben je ook in Stellenbosch geweest en wezen stappen? hi hi wij wel, dat vond ik daar toen wel heeeel apart met al die vrouwelijke studenten.

Verder heb ik toen enorm genoten van alles daarzo! Ik had een voordeel en dat was de familie die daar zit, daardoor wisten hun plekjes waar ik nooit van zijn levensdagen zou komen als ik op mezelf zou gaan. Ik heb daar echt enorm van genoten!! zou zo weer teruggaan, maar ja. Doordat ik met een bouwvak zit, gaat dat lastig, althans gaat wel, maar dan is het daar nog winter, en dus veel minder lekker dan de periode waarin jij nu bent geweest.

Velen zeggen dat het er onveilig is, maar dat gevoel heb ik totaal niet gehad, ok je moet opletten met wat en hoe laat je het een en ander doet, maar dat lijk me niet meer dan normaal.

Mooie foto's, en ik denk nog veel meer mooie herinneringen

Groet

Leon

Link naar reactie

Hoi Maurits, dat is een onvergetelijke reis en smaakt zeker na meer?

Heb het virus al heel lang te pakken en ben er 3 keer geweest waarvan de eerste keer nagenoeg dezelfde route.

Moet zeggen dat ik Botswana en Tanzania nog mooier vind wat betreft de dieren, daar zijn geen hekken en loopt alles vrij rond.

Heb ook enorm veel foto's gemaakt van al die reizen, leuk om ook te zien hoe enthousiast andere mensen zijn.

Ik zou zeggen dat moet iedereen een keer zien als het budget het toelaat.

Link naar reactie
  • Administrator

Dank allen! Hoewel "maar" 3 weken een onvergetelijke vakantie!

@ Ruud: jij zou nu toch moeten weten dat je Yangkie niet altijd zo maar moet geloven. @ Ruud en @ Gsusivo: foto's hierboven zijn gemaakt met een Canon 40D (toch 5 jaar oud ondertussen) met verschillende objectieven, zoals deze 50- 500 Bigma (zoals je hem hier ziet staat ie nog maar op 50 mm!):

8074731317_885341d91f_b.jpg

Maar ook met bijvoorbeeld een f 1.8 50 mm "vaste" lens. Voor tijdens safari's, boottochtjes, etc. met Manfrotto "superclamp" en balhoofd. Superhandig, want je jeep / boot / hek wordt je statief:

8074741757_e8db3cd9cd_b.jpg

@ Ferry: smaakt zeker naar meer!

@ Leon: ik had al wat linksrij-ervaring (Australie, Nieuw-Zeeland en Schotland), dus het viel mee. Geen TomTom, ouderwets op de papieren kaart. Inderdaad supermooi land en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Maar ik ben dan ook niet in Johannusburg gebleven, heb niet 's nachts gereden en ben niet de sloppenwijken in geweest. Als je een beetje nadenkt prima te doen dus!

@ Pim: sterker nog; dit is het mannetje. Het waren een parend mannetje en vrouwtje, die dan af en toe aan het daarvoor neergehaalde giraffeje gingen knabbelen ... Kans dat je dat ziet schijnt vrij klein te zijn ... En qua Franschhoek: eten bij Le Bon Vivant (Nederlandse Kok), Rueben, Grande Provence (restaurant op het wine estate), etc., etc. Overal superlekker!

@ Ivo, nou vooruit dan, zo meteen nog een paar ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Nog een paar dan:

(Nog niet door een luipaard aangegeten giraffejes:)

8074733022_5f891c69af_b.jpg

(Verticale oversteekplaats:)

8074727883_060e0668c6_b.jpg

(Aap! Jezelluf!)

8074718890_1f677e7c71_b.jpg

(Last but not least: B.A. Barracus' kapsel leeft gewoon voort:)

8074735314_0ee5f78741_b.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.