Ga naar inhoud

rijden we straks allemaal een De Tomasso ?


lightning87

Aanbevolen berichten

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ja, pantera's mangusta's...

Italiaanse carosserie en amerikaanse v8, zoals o.a. iso/rivolta dat ook al deden.

Maar ja, als bmw een italiaanse sportwagenmaker zoekt om de weg in te slaan zoals audi dat deed, doen ze er dan niet beter aan om een actieve fabrikant over te nemen? (zoals in de VAG-lamborghini situatie)

Anders geeft het niet zoveel extra imho, terwijl ze er (denk ik) wel een hele vette extra prijs voor gaan vragen.

Een lambo is altijd een lambo, en audi heeft daar uiteindelijk niet zoveel mee te maken. Goed, de gallardo deelt de aandrijving met de r8 maar daar houdt het ook mee op.

Dit lijkt mij meer op een debacle à la maybach. Daar kocht je ook uiteindelijk een merc die heel duur was.

Dus ik denk dat het teveel pretentie bevat als bijvoorbeeld bmw z4's gaat verkopen met andere badge en dito prijs. Je moet dan wel daadwerkelijk een ander product weten te leveren wat z'n prijs waarmaakt.

Andersom werkt overigens ook niet, kijk naar de phaeton, die veel techniek van bentley leent, maar waar men dus niet voor bereid is te betalen (afgaande op de verkoopcijfers)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

nou een nieuwe pantera met een bmw v8 klinkt mij niet gek in de oren, zeker als ze het een luxe sportwagen divisie maken zoals idd audi met lambo.

denk alleen niet dat er zo 1,2,3 een merk te koop is met een roemruchte historie; ferrari en maserati horen bij fiat, lambo hoort bij audi, en pagani zal eerder aan mercedes verkopen ivm de verwantschap met AMG.

en vergeet ook niet dat BMW alleen de Naam Rolls Royce heeft gekocht en zelf alles uit de grond heeft gestampt, fabriek en inboedel was gekocht door VW, BMW heeft de naam RR opgehaald bij de vliegtuigmotorenbouwer waar de rechten lagen. en dat is toch ook een redelijk succes.

Link naar reactie

zeker niet minder mooi dan de lambo's en ferrari's van die tijd. daarnaast wel 1 van mijn favorieten als het om die tijd gaat, en zou er zo 1 willen hebben als ik de staat mocht winnen ;).

ook de specs zijn niet mis zat in de jaren 70 al op 6,5 seconde naar de 100 volgens mij.

Link naar reactie

De meeste zitten denk ik zo rond de 70k, uiteraard altijd met wat werk....

Ik heb voordat ik mijn z4 kocht nog ff gedacht aan een qvale mangusta (eigenlijk ook een de tomaso), maar ja, da's ook niet moeders mooiste, en in dermate lage getallen gebouwd dat je waarschijnlijk ook een soort kitcarkwaliteit krijgt in de afwerking.

Dat zie je ook terug in de prijs want die dingen zijn niet duur (ongeveer 15-30k)

En onderdelen zal wel een regelrechte crime zijn...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.