Ga naar inhoud

Col de la Bonette een aanrader


Aanbevolen berichten

Om afgelopen zondag eensgezind te blijven met de ronde van utrecht deelnemers hebben wij de Col de la Bonette gedaan. Dit is de hoogste doorgaande weg van Europa 2802 meter met de meest fantastische bochten er kwam bijna geen einde aan. En het mooie is dat je bijna geen verkeer tegenkomt dus lekker kan door jakkeren...met de touring <_< Bij vertrek vanuit huis was het 29,5 graad. Eenmaal boven was het 11 graden. Gelukkig heb je dan een vrouw bij je die daar rekening mee houdt.....

col1x.jpg

col2.jpg

col3k.jpg

col4q.jpg

col5v.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Stond al op mijn lijstje voor Europatour Editie III ^_^

Waar kan ik me opgeven?

Maar 2800m is echt hoog zeg. Nog hoger dan de stelvio en dat is een pas.

Het ziet er uit als een geweldige racebaan :punk:

Dus eigenlijk 2x rijden (1x voor het uitzicht)

Link naar reactie
  • Administrator

anders kwamen wij niet bij Nice uit...volgens navigatie.

Dat jij überhaupt nog de weg terug hebt kunnen vinden mét navigatie. Of had Nicole een ANWB kaart voor de zekerheid meegenomen? :sFun_whistle:

Link naar reactie
  • Administrator

Bekend van de rally Monte Carlo

col-de-turini-france-2.jpg

Zal ik je het Navi bestandje van dag 6 even mailen, kun je de hele riedel ff voorrijden :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Dat jij überhaupt nog de weg terug hebt kunnen vinden mét navigatie. Of had Nicole een ANWB kaart voor de zekerheid meegenomen? :sFun_whistle:

Neh sorry, ik kan A; geen kaart lezen, B; zeker geen kaart lezen op zo'n bochtige weg, C; en al helemaal niet kaart lezen op een bochtige weg en ook nog junior in de gaten houden alles bij elkaar is namelijk het recept tot :sSic_sick:

Bekend van de rally Monte Carlo

col-de-turini-france-2.jpg

Wat een prachtige foto, zo hebben we hem nog niet kunnen vastleggen helaas.

ziet er goed uit. Mooie weg inderdaad. Geen foto gemaakt van het bordje 2802m bovenaan?

Jawel hoor, hier is die dan:

img1080wr.jpg

Link naar reactie

Prachtige foto's, we hebben de Grossklockner Hochalpenstrasse gereden in Oostenrijk, hoogste punt was daar met de auto 2500 mtr., met natuurlijk de sneeuw die daar wel bij hoort, was wel een beetje bewolkt

100_0260.jpg

100_0339.jpg

Ook een aanrader

En sneeuw lag er

100_0344.jpg

aangepast door De Beertjes
Link naar reactie

Prachtige foto's, we hebben de Grossklockner Hochalpenstrasse gereden in Oostenrijk

En sneeuw lag er

Nou je het over sneeuw hebt.

Wij zijn daar in 2010 ook geweest. We waren op doorreis van ons eerste hotel in het Salzburgerland naar het 2e hotel in Karinthië en hadden maar bedacht om over de Grossglockner te gaan.

Onder aan de Hochalpenstrasse stonden we achter 2 witte Audi R8 Spiders. Deze heb ik nog geprobeerd te volgen, maar na 500 meter waren ze al uit ons zicht verdwenen. Wat wil je ook, 4-wheel drive en veel meer vermogen...

IMG_2655.jpg

Hoe hoger we kwamen hoe harder het sneeuwde, hoe witter het werd en hoe minder we zagen. Best een tricky situatie.

IMG_2658.jpg

Uiteindelijk niet veel gezien, dus zullen we er nog een keer heen moeten.

aangepast door Ruud_19
FQVW
Link naar reactie

Gisteren ook de col de la bonette opgegaan. Inderdaad een mooie route en op het grootste deel goed asfalt en een redelijke 'brede' weg. Dus heel goed toegankelijk en prima door te rijden. Bovenop prachtig uitzicht...... Althans dat vermoeden we. Toen wij bovenop stonden zaten we midden in een wolk met als gevolg maximaal 50 meter zicht, risico van het vak :-).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.