Ga naar inhoud

bmw radio blokstekker


Raketman

Aanbevolen berichten

Ik probeer de japanse radio in mijn Z3 te vervangen door een BMW Business RDS Radio CD. Achterop die BMW radio zit een grote blokstekker met een stuk of 14 pins. Maar welke pin is waarvoor? De vorige eigenaar heeft alles weggeknipt en aan de BMW-draadjes allerlei andere vrolijke kleuren en stekkers geprutst.

Kortom ik zoek een schema van de pinnen achterop de (Blaupunkt) BMW Business RDS radio CD. :lol:

bmww3.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier vind je het!

Die BMW stekker ziet er wel behoorlijk gemangeld uit!!

Thanx!! :lol:

(Dat is mijn stekker niet, maar een fotootje ergens van Internet).

Het volgende probleem zal misschien worden dat ik bij de BMW radio geen anti-diefstal-code heb gekregen... Sommige radio's schijnen die niet nodig te hebben, maar het is mij niet duidelijk welke.

Maar nu eerst dat draden-gedoe...

Dit is een overzicht van de pins en draadkleuren van de BMW-stekker en de ISO-stekkers: BMW naar ISO

Link naar reactie

Dank voor de URL. B) De werkelijkheid onder mijn dashboard is nog wat ingewikkelder, maar alles is nu aangesloten.

Alleen jammer dat de BMW-radio niet werkt! :angry: Het stomme ding vertoont alleen zijn rode knipperlicht. Als je er een CD in douwt, klikt ie een paar keer, maar besluit dan toch maar weer knipperlicht te gaan spelen. :skull: :notok: :rant:

Wie wil mijn mooie Pioneer ruilen voor een wel werkende BMW radio??

Link naar reactie

Hoezo wil je perse een BMW radio? Ik heb hem er meteen uitgehaald in mijn eerste z3. Vervangen door een Sony: wat een verschil. Veel betere kwaliteit geluid uit dezelfde speakers, en hoorbare muziek bij open rijden op de snelweg. Dat kreeg ik met het BMW broodje niet voor elkaar. In mijn huidige z3 zit een blaupunkt, die is redelijk. Ik heb de Sony (MDX-730 incl stuurbediening, zo'n stealth model: zwarte voorkant als hij uitstaat, verlicht bij aan, en uitklapbaar bedieningspaneel) nog liggen en kan hem helaas ook door de dradenbende niet aansluiten. Dus mocht je een goede radio willen.....

Foutje:type is CDx-M730. B)

Link naar reactie
Hoezo wil je perse een BMW radio? Ik heb hem er meteen uitgehaald in mijn eerste z3. Vervangen door een Sony: wat een verschil. Veel betere kwaliteit geluid uit dezelfde speakers, en hoorbare muziek bij open rijden op de snelweg. Dat kreeg ik met het BMW broodje niet voor elkaar. In mijn huidige z3 zit een blaupunkt, die is redelijk. Ik heb de Sony (MDX-730 incl stuurbediening, zo'n stealth model: zwarte voorkant als hij uitstaat, verlicht bij aan, en uitklapbaar bedieningspaneel) nog liggen en kan hem helaas ook door de dradenbende niet aansluiten. Dus mocht je een goede radio willen.....

Hè, ik ben zoekende naar een radio met stuurbediening, kunnen we misschien zaken doen Super?

Oh...wacht...die M staat voor MD of niet?

Link naar reactie

Nope. Dit was die van mij. Een gewone cd-speler. Foutje in de typeaanduiding. Ik heb er zelfs nog het verloop bij van BMW blok naar de sony aansluiting. Als de radio uit is, 'blend' hij mooi weg in een zwart interieur. Het lijkt of er geen radio inzit (antiinbraak..)

B00006HGSY.02.LZZZZZZZ.jpg

incl

rm-x4s_m.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Alleen jammer dat de BMW-radio niet werkt!  ;)  Het stomme ding vertoont alleen zijn rode knipperlicht. Als je er een CD in douwt, klikt ie een paar keer, maar besluit dan toch maar weer knipperlicht te gaan spelen.  :skull:  :rolleyes:  :D

Hij doet het! Het was een bedradingskwestie. Het geluid van de BMW Business CD RDS is vast niet zo goed als van die Japanse disco-apparaten, maar ik hou nou eenmaal van de originele look. :lol:

img13058eh.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.