Ga naar inhoud

Tempomat ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb gisteren (oa door deze beschrijving) volgende onderdelen bij dealer besteld:

Tempomathebel

BMW Teile-Nr. 61 31 8 360 926

Knopf für den Tempomathebel (engels opschrift)

BMW Teile-Nr. 61 31 1 390 968

Interface

BMW Teile-Nr. 65 71 8 380 054

Voor € 90,- zou je klaar moeten zijn...

Link naar reactie
Heb gisteren (oa door deze beschrijving) volgende onderdelen bij dealer besteld:

Tempomathebel

BMW Teile-Nr. 61 31 8 360 926

Knopf für den Tempomathebel (engels opschrift)

BMW Teile-Nr. 61 31 1 390 968

Interface

BMW Teile-Nr. 65 71 8 380 054

Voor € 90,- zou je klaar moeten zijn...

he hou ons ff op de hoogte als je gaat inbouwen. ben hier ook wel in geïntreseerd.

Link naar reactie
Heb gisteren (oa door deze beschrijving) volgende onderdelen bij dealer besteld:

Tempomathebel

BMW Teile-Nr. 61 31 8 360 926

Knopf für den Tempomathebel (engels opschrift)

BMW Teile-Nr. 61 31 1 390 968

Interface

BMW Teile-Nr. 65 71 8 380 054

Voor € 90,- zou je klaar moeten zijn...

jajaja, maar ik heb ook nog de stelmotor of hoe noem je dat ding nodig ... (ik heb nog een gaskabel) :huh:

Link naar reactie

Tempomat is een héle snelle vloermat die onder je vandaan schuift als je er smerige schoenen op wilt Zetten.. :huh:

Link naar reactie

Inbouwen gaat goed, het langste werk heb ik nog gehad met het zoeken naar het kabel wat in de interface moet.

Deze zat aan de achterzijde van de kabelboom en was weg gebonden.

Overigens was dit bij een 3.0 QP.

De 2.8 moet ook kunnen als er maar E gas op zit, of ASC+T hierbij zit er ook een stelmotor voor de gasklep.

Heb ook ergens gelezen dat soms de software geupdated moet worden bij de dealer, schijnen twee versies te zijn.

JCK

Link naar reactie
Gaat alleen zo goedkoop werken voor de nieuwere M54 motoren de 2.2 en de 3.0, die hebben namelijk e-gas. :lol::lol:

Wat de #@* is E-gas in godsnaam? :huh:

Link naar reactie
Hebben we dan al Drive-by-wire?? Ik dacht dat het gewoon nog via een gaskabel ging en daar is toch niets electronisch aan?

Drive by wire, is het geheel van gas, remmen en sturen.

Wees maar gerust dat komt eraan, of de olie moet voor die tijd al op zijn.

(Wordt er overigens niet leuker van)

Normaal zit er ook een kabel naar de gasklep met een potmeter op de gasklep om de stand door te geven aan de ECU.

Toen kwam de tractie controle en begon men een tweede gasklep in serie te zetten die de eerste volgt ( bedient door een motor) en bij teveel slip gaat de tweede klep dicht.

(o.a. Saab)

Met vrijwel dezelfde componenten op een andere plek kun je een gasklep uitsparen.

Potmeter op het pedaal, motorje en één gasklep is voldoende.

JCK

Link naar reactie

Ja Ja, gelukt!!! E-gas of niet, het werkt!!! :cool:

Vandaag bij dealer voor -om precies te zijn- € 92,51 eerder genoemde onderdelen opgehaald en 3 kwartier later had deze jongen een perfect werkende 'tempomat' !!! :lmao:

(Destijds af fabriek € 302,-- :huh::D)

Inbouwen is echt een fluitje van een cent, zeker met de beschrijving/handleiding van onze oosterburen erbij. De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest met het verwijderen van die kl@#!&^ afdekdopjes over de schroeven. Krijg die er maar eens af zonder de afdekkap te beschadigen...

@SD: halen die onderdelen, jij hebt een M54 motor, dat moet sowieso werken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.