Ga naar inhoud

Verlichting rond de kachelknoppen


jdebest

Aanbevolen berichten

Even een vraagje, in mijn z3 blijven de drie kachelknoppen angstvallig donker ! Hoort dit ? en zo nee...wat nu? misschien een zekering? heb ze globaal allemaal doorgelopen en geen kapot. Misschien een lampje vervangen? maar hoe kom ik er dan bij? iemand??

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De verlichting van de kachelunits ( 3 ronde draaiknoppen ) kan je vervangen door de radio te verwijderen. Op deze manier komt er genoeg ruimte vrij om de lampjes te bereiken. Let op! Hou je radiocode bij de hand! Deze moet je namelijk bij het terugplaatsen van de radio opgeven. Deze code heb je dus echt nodig! Eventueel navragen bij de dealer.

Het gaat om twee peervormige lampjes met een plastic voetje die je bij de dealer moet halen. Je doet er goed aan een aantal extra te halen. Ik heb ze al vaker moeten vervangen. Succes!

Link naar reactie
De verlichting van de kachelunits ( 3 ronde draaiknoppen ) kan je vervangen door de radio te verwijderen. Op deze manier komt er genoeg ruimte vrij om de lampjes te bereiken. Let op! Hou je radiocode bij de hand! Deze moet je namelijk bij het terugplaatsen van de radio opgeven. Deze code heb je dus echt nodig! Eventueel navragen bij de dealer.

Het gaat om twee peervormige lampjes met een plastic voetje die je bij de dealer moet halen. Je doet er goed aan een aantal extra te halen. Ik heb ze al vaker moeten vervangen. Succes!

als je de flap van het midconsole aan de passagierskant losmaakt en omslaat gaat het makkelijker. zie je ook wat je doet en kan je radio blijven zitten.

Link naar reactie
als je de flap van het midconsole aan de passagierskant losmaakt en omslaat gaat het makkelijker. zie je ook wat je doet en kan je radio blijven zitten.

Mee eens. Pas alleen op dat andere stekkertjes niet los gaan. Dat gebeurt voor je 't weet, met dat gepruts daar. Ik zette een losse stekker vast van de verwarmings-verlichting en toen deed mijn aansteker het niet meer: stekkertje losgeraakt. Kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik vond het overigens een zooitje, daaronder. Kwam ook nog een losse draad met stekker tegen waarvan ik geen idee heb waarvoor 'ie is.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips.Ik ga a.s. vrijdag wel even kijken en laat jullie weten hoe het afloopt. Ik geloof niet dat ik die radio code ergens bij de boekjes heb gezien, dus wordt denk ik de flap aan de passagierszijde...iemand enig idee hoe veel die lampjes kosten??

Link naar reactie
als je de flap van het midconsole aan de passagierskant losmaakt en omslaat gaat het makkelijker. zie je ook wat je doet en kan je radio blijven zitten.

Mee eens. Pas alleen op dat andere stekkertjes niet los gaan. Dat gebeurt voor je 't weet, met dat gepruts daar. Ik zette een losse stekker vast van de verwarmings-verlichting en toen deed mijn aansteker het niet meer: stekkertje losgeraakt. Kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik vond het overigens een zooitje, daaronder. Kwam ook nog een losse draad met stekker tegen waarvan ik geen idee heb waarvoor 'ie is.

Misschien heb je zo'n james bond edition en is dan om olie/spijkers te strooien of om raketten af te vuren!!! :lol: :D :D

Link naar reactie

Nou het was vandaag zover, ben begonnen aan het vervangen van de lampjes achter de kachelknoppen. Al met al een ingewikkeld k*t kwarwei, maar ach goede vrijdag...hele dag de tijd.

Het losmaken van de zij flappen aan de passagiers kant werkt niet echt. Als je de schroeven eruit draait zit dat ding nog muur vast, je kunt hem dan wel aan het eind onder het dashboard ombuigen en zeg maar om het hoekje kijken (met een goede zaklamp). Maar voordat je er goed bij komt moet ook het dashboardkastje eruit. Eindelijk kon ik er na veel friemelen bijkomen, maar dan moet het kachel element achter de knoppen nog los, heel onhandig allemaal, kleine ruimte slecht zicht etc. Uiteindelijk schoot het element los (na veel gepiel). Dan de stekkertjes van de lampjes losgemaakt, lampjes eruit geduwd. Naar de BMW dealer voor 2 nieuwe lampjes (€ 9,25 !!!) ...voor 2 kleine ...nou ja...lampjes weer teruggezet, en nu maar wachten tot het donker wordt voor een echte test... :D

Kwam ook nog een lampje tegen van de aansteker, die was uit zijn houdertje gevallen en lag het tapijt onder het dashboard te verlichten...ook gelijk even gemaakt. Al met al een reparatie van ruim 2 uur !! En nu maar hopen dat de lampjes van goede kwaliteit zijn... :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.