Ga naar inhoud

Open kap


conrad

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is geen probleem: is gewoon nodig als je maximaal (= altijd.......) open wilt rijden. Het scheelt echt een klap wind in je nek.

En het enige nadeel is dat er wat het zicht in je binnenspiegel verloren gaat (tenzij je een plexiglas scherm hebt).

Bij achteruit manoeuvreren klap je het ding neer (tenzij je een netje tusssen beugels hebt).

Michiel.

Link naar reactie
Nou heb ik eindelijk rolbeugels en moet ik ze eigenlijk aan 't oog onttrekken met zo'n windscherm. Moeilijke keuze!

Voor mij een makkelijke keuZe ;)

SchnitZer beugels dek ik echt niet af, dan maar een stijve nek.

Maar het scheelt inderdaad behoorlijk wat wind en geluid in je nek.

Link naar reactie

Ik had op mijn eerste z3 een perspex windscherm: alle voordelen van een windscherm (weinig wind en geraas) in de cabine maar nog wel de wind in je haren, én je ziet je rolbeugels nog goed én je hebt prima zicht naar achteren.

Alleen, het windscherm vertoonde een barst waarmee ik niet meer durfde te rijden dus er ligt een nieuwe plaat (dit keer van lexaan = onbreekbaar) klaar om uit te snijden.

Bij de nieuwe Z3 zat een BMW windscherm (zo'n netje). Werkt redelijk, alleen zich naar achteren is iets beperkt, al is het minder erg dan ik in gedachte had. Ik vrees dat door tijdgebrek het lexaanscherm blijft liggen, en ik gewoon met het netje blijf rijden.

Link naar reactie

Dylotic, je bent een echte bikkel :lol: :fez:

Maar als ik in de zomer om half zeven open naar mijn werk rijd is het toch wel lekker en verder heeft de ZZZ de meeste druk op de achterwielen als ie open is dus bij topsnelheid is dat netje ook wel lekker. :blink:

Link naar reactie

Met dank aan Rob heb ik nu al een aantal x lekker gereden met het originele windscherm, zonder vind ik met deze temperaturen niet bijzonder (stijve nek)

Wat betreft dat zicht naar achter, in een Z3 moet je gas geven zodat je niet achter je hoeft te kijken hooguit naar je stofwolk.

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.