Ga naar inhoud

Open kap

conrad

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja, het wordt een probleem wel of geen windscherm. Wie heeft ervarings argumenten voor of tegen.

• Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Is geen probleem: is gewoon nodig als je maximaal (= altijd.......) open wilt rijden. Het scheelt echt een klap wind in je nek.

En het enige nadeel is dat er wat het zicht in je binnenspiegel verloren gaat (tenzij je een plexiglas scherm hebt).

Bij achteruit manoeuvreren klap je het ding neer (tenzij je een netje tusssen beugels hebt).

Michiel.

Geplaatst:

Vandaag voor de eerste keer met rolbeugels + windscherm gereden. Bevalt goed, en heel wat steviger dan dat losse scherm. Voor de korte stukjes met lage snelheden kun je ook zonder scherm rijden, maar grote afstanden en zeker op de autobaan is een windscherm wel zo fijn.

Geplaatst:

Nou heb ik eindelijk rolbeugels en moet ik ze eigenlijk aan 't oog onttrekken met zo'n windscherm. Moeilijke keuze!

Geplaatst:

En al helemaal als ze chroom zijn. Echter bij autobaan tempo of nog niet echt warme dagen is het Super, vooral de originele voor over de rolbeugels ;)

Geplaatst:
Nou heb ik eindelijk rolbeugels en moet ik ze eigenlijk aan 't oog onttrekken met zo'n windscherm. Moeilijke keuze!

Voor mij een makkelijke keuZe ;)

SchnitZer beugels dek ik echt niet af, dan maar een stijve nek.

Maar het scheelt inderdaad behoorlijk wat wind en geluid in je nek.

Geplaatst:

Ik had op mijn eerste z3 een perspex windscherm: alle voordelen van een windscherm (weinig wind en geraas) in de cabine maar nog wel de wind in je haren, én je ziet je rolbeugels nog goed én je hebt prima zicht naar achteren.

Alleen, het windscherm vertoonde een barst waarmee ik niet meer durfde te rijden dus er ligt een nieuwe plaat (dit keer van lexaan = onbreekbaar) klaar om uit te snijden.

Bij de nieuwe Z3 zat een BMW windscherm (zo'n netje). Werkt redelijk, alleen zich naar achteren is iets beperkt, al is het minder erg dan ik in gedachte had. Ik vrees dat door tijdgebrek het lexaanscherm blijft liggen, en ik gewoon met het netje blijf rijden.

Geplaatst:

ZO'n ding zat bij aankoop van m'n Z. Nog nooit gerbuikt en zal ik ook niet doen.

Zonde voor de mooie schnitzertjes.

Geplaatst:

Dylotic, je bent een echte bikkel :lol: :fez:

Maar als ik in de zomer om half zeven open naar mijn werk rijd is het toch wel lekker en verder heeft de ZZZ de meeste druk op de achterwielen als ie open is dus bij topsnelheid is dat netje ook wel lekker. :blink:

Geplaatst:

Wij hebben standaard een netje over de hoofdsteunen zitten.

Heb 1 keer zonder gereden en toen klapten mijn oren er bijna af.

Nu geen enkel probleem meer.

Geplaatst:

Met dank aan Rob heb ik nu al een aantal x lekker gereden met het originele windscherm, zonder vind ik met deze temperaturen niet bijzonder (stijve nek)

Wat betreft dat zicht naar achter, in een Z3 moet je gas geven zodat je niet achter je hoeft te kijken hooguit naar je stofwolk.

André

Geplaatst:

ik heb gewoon een wisser op mijn achterruit :lol: :D :D

Geplaatst:

Windscherm is wel lekker. Zeker als je de zijramen naar beneden doet is het vrij woest zonder schermpje... af en toe ook wel leuk natuurlijk, maar voor de langere ritten niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen