Ga naar inhoud

Verwijderen van vaseline, waarmee?


RobC

Aanbevolen berichten

De man met de twee linkerhanden heeft weer een vraag: Waarmee verwijder je opgedroogde vaseline??

Bij aanbrengen HT is mij door Hoefa geadviseerd de rubbers van de HT in te smeren met vaseline. Dan "wringt" de HT minder.

Nu, na verwijderen HT, krijg ik de min of meer opgedroogde vaseline nauwelijks weg. Wie heeft een tip?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik stelde de vraag hierboven zojuist ook Hoefa in Utrecht (Wiesmann). Tot mijn verbazing was er direct antwoord (Ik verwachtte pas morgen antwoord, op maandag). Maar goed, de oplossing: wasbenzine. B)

Link naar reactie

Hee Rob,

Ik heb ook een beetje van die handen... ;)

Daarom vorig jaar Wiesmann gebeld en zij vertelden me dat zij vaseline verwijderen met héél heet water of eerst verwarmen met een föhn ,waarna het gemakkelijk te verwijderen zou zijn...

Nog niet uitgeprobeerd, maar heel binnenkort gaat 't wel gebeuren.

Link naar reactie

Ik begon met heet water, wat alleen maar tot gevolg had dat het spul makkelijk uitsmeerde. Weg was 't daarmee niet. De wasbenzine heb ik niet geprobeerd, want het lukte al gemakkelijk met (veel) simpele autoshampoo en (weinig) warm water op een doek.

Link naar reactie
Pas idd maar op met wasbenzine op rubbers! Alcohol werkt ook prima. Kun je

in flessen kopen.. (En hier bedoel ik niet de drinkbare versie)

ik heb hier nog wel een flesje hele smerige thaise whisky, althans zo noemen ze het zelf. Volgens mij is het dettol. Heb ik weer een nieuw doel voor :blink: bij the way, als je benzine hebt gebruikt gewoon ff inspuiten met wd40.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.