Ga naar inhoud

Verwijderen van vaseline, waarmee?


RobC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De man met de twee linkerhanden heeft weer een vraag: Waarmee verwijder je opgedroogde vaseline??

Bij aanbrengen HT is mij door Hoefa geadviseerd de rubbers van de HT in te smeren met vaseline. Dan "wringt" de HT minder.

Nu, na verwijderen HT, krijg ik de min of meer opgedroogde vaseline nauwelijks weg. Wie heeft een tip?

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik stelde de vraag hierboven zojuist ook Hoefa in Utrecht (Wiesmann). Tot mijn verbazing was er direct antwoord (Ik verwachtte pas morgen antwoord, op maandag). Maar goed, de oplossing: wasbenzine. B)

Geplaatst:

Hee Rob,

Ik heb ook een beetje van die handen... ;)

Daarom vorig jaar Wiesmann gebeld en zij vertelden me dat zij vaseline verwijderen met héél heet water of eerst verwarmen met een föhn ,waarna het gemakkelijk te verwijderen zou zijn...

Nog niet uitgeprobeerd, maar heel binnenkort gaat 't wel gebeuren.

Geplaatst:

Ik begon met heet water, wat alleen maar tot gevolg had dat het spul makkelijk uitsmeerde. Weg was 't daarmee niet. De wasbenzine heb ik niet geprobeerd, want het lukte al gemakkelijk met (veel) simpele autoshampoo en (weinig) warm water op een doek.

Geplaatst:

Wat een zooi je inderdaad tegekomt als dat dak er af is hè! Maar wasbenzine en klaar is klara ^_^

Geplaatst:

Tast je met wasbenzine niet ook je rubbers aan? Het lijkt mij dat die dan gaan uitdrogen omdat je met een oplosmiddel werkt. Ik zou het (zoals Rob het ook gedaan heeft) met een zeep doen. Maar ik geef toe, mijn chemie is een beetje weggezakt...

Geplaatst:

Pas idd maar op met wasbenzine op rubbers! Alcohol werkt ook prima. Kun je

in flessen kopen.. (En hier bedoel ik niet de drinkbare versie)

Geplaatst:
Pas idd maar op met wasbenzine op rubbers! Alcohol werkt ook prima. Kun je

in flessen kopen.. (En hier bedoel ik niet de drinkbare versie)

ik heb hier nog wel een flesje hele smerige thaise whisky, althans zo noemen ze het zelf. Volgens mij is het dettol. Heb ik weer een nieuw doel voor :blink: bij the way, als je benzine hebt gebruikt gewoon ff inspuiten met wd40.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.