Ga naar inhoud

Inbouwen Pioneer subwoofer TS-WX110A 150W


JeWe

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Ik ga dit topic even nieuw leven in blazen.

Ik heb mijn Subwoofer binnen gekregen via Amazone en ik kan je zeggen scheelt € 50,- met de winkels hier.

Geen invoer en ook geen verzendkosten.

Dus voor € 131,- heb je een fantastische subwoofer die volgen de week zaterdag 6 Juni2015 wordt ingebouwd door onze Goeroe inbouwer Blackwwz3.

Ik zal zorgen voor wat foto`s want niets is meer te zien. Misschien dat er een How to gemaakt kan worden maar hoe dat gaat weet ik niet.

Ik lever de foto`s wel aan en de tekst.

Dit is de subwoofer die ingebouwd gaat worden.

1pvss9.jpg

Het allernieuwste model.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Ik hoor alleen zwaar of licht gebonk, uit de subwoofer komen. Afhankelijk van bovenste en onderste knop snel of langzaam. Moet zeggen dat ik ook niet weet waar het is aangesloten op de radio. SubwooferTS-WX 110 A,Radio is een Kenwood KDC-BT73DAB ,en ik denk de speakers origineel bmw, althans die ik achter de stoel heb vervangen waren origineel bmw. Die radio stikt van de instellingen voor het geluid, ik kan zelfs opgeven wat voir type auto ik heb, cabrio staat er helaas niet bij.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

De sub moet je op de subwoofer uitgang zetten van je radio, die is meestal qua volume vanuit de radio qua hardheid in te stellen, ook het aantal hZen. Dan, en dat kan niet iedere radio, moet je proberen om de lage tonen juist uit de speakers van de radio te halen. Bij een aantal raio's kan dat. Dat houdt dus in dat de speakers van de ZZZ meer gaan functioneren alszijnde midden en hoge tonen, Met de sub vang je dan de lage tonen af.

De knoppen op de subwoofer zelf zou ik zoveel mogelijk met rust laten eerlijk gezegd, bij de bron ( radio) beginnen.

Even kort en globaal simpel gezegd in radioland zijn speakers met de volgende diameters als volgt opgebouwd:

tot 3,5 cm tweeter (hoge tot ultra hoge tonen)

3,5 tot 8,7 hoge tonen en middenhoog ( lichte spraak)

8,7 tot 10 middentonen ( spraak)

13 tot 16 cm midden lage tonen

16 cm en groter lage tot sublage tonen.

Aangezien er in een Z3 alleen bij het voetpaneel een 13 cm speaker zit, met een hele kleine klankkast, zal er nooit een goed geluid uit komen. Ook niet al vervang je ze voor andere. Het geluid zal wel beter worden en helderder dan de standaard speakers, maar lage en sub lage tonen gaat je niet lukken, daar zijn simpelweg de klankkasten in de ZZZ te klein voor.

Cornelis, het kan zijn dat, ondanks dat je een Kenwood in de ZZZ heb zitten, dat de subwoofer niet met een tulp is aangesloten maar op de speakers zelf ( dat kan nml bij deze sub), Dat kan wel, maar de subwoofer is dan wel eerder gevoelig voor vervorming. Wat ook kan, is omdat je drie tulp (RCA uitgangen heb) op je radio, dat die op de verkeerde zit. Meestal is het de middelste van de drie, echter staat het erop. Dat zou ik eerst controleren.

Daarna de radio helemaal standaard zetten, dan kijken of je de gain van de subwoofer kan vinden, en vandaar uit beginnen met instellen. De 13 equalizer instellingen

kan je dan gebruiken voor verschillende klanken, maar dat zou ik als laatste doen.

Link naar reactie

Maarten,

Voor wat betreft je radio, je kan je huidige radio blijven gebruiken, je hoeft niet persee de achterspeakers af te koppelen, je kan de sub er ook bij plaatsen, hou er wel rekening mee, dat je dus de High input van de sub gebruikt, ipv een line in, Dit kan als nadeel hebben dat de sub iets eerder gaat vervormen dan dat je hem via een line in op de radio aansluit.

Voor de rest kan je gewoon de standaard speakers laten zitten, het is echt een aanvulling op je bestaande geluid. Jan Willem kan erover oordelen.

Als je nog vragen hebt, pm me dan maar

Groet

Leon

Ik heb nog een oudere radio dan de business CD. Ik heb de voorganger. Deze wil ik graag laten zitten. Het geluid is echter ruk. Zou ik op deze ook een sub kunnen aansluiten?

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

^Geldt dat allemaal ook voor de af-fabriek geleverde Harman Kardon installatie?

Ook DIE installatie is ruk. Harman en kardon wil niet zeggen dat het top is. Komt mijn huis niet in die troep. Echt consumenten troep.

Radio en de wattage is wel erg belangrijk. Daarna de speakers.

De meeste mensen zijn geil op de speakers, die zetten daar dan 50 watt speakers in terwijl de radio maar 2×7 watt lever. Je weet wel wat er dan gaat gebeuren de speakers gaan dan over zijn nek.

Wat als resultaat; een enorm put geluid.

Zorg dat de wattage meer is dan je speakers aan kan. Dan heb je een veel beter geluid. En bas dat krijg je als je met een goede actieve sub.

Je kan er wel zeer dure speakers in zetten maar de klankkasten zijn zeer bedroevend.

Zoals Leon schrijft, eerst een goede radio, actieve sub goed aansluitenen alles op 0 en dan kijken hoe het klinkt.

Let wel op de massa kabel, zeer belangrijk in deze. Nooit ergens BIJ aansluiten maar het liefst rechtstreeks op de carrosserie.

Ook daar kan je een put geluid doorkrijgen.

De sub die ik heb gekocht moet je ook niet denken dat daar een overweldigend geluid uitkomt, maar voor een auto is dat voor mij goed genoeg.

Anders moet je voor zoiets kijken.

10-dingen.jpg

Moet je wel je kofferbak aanpassen.

Link naar reactie

Ik heb nog een oudere radio dan de business CD. Ik heb de voorganger. Deze wil ik graag laten zitten. Het geluid is echter ruk. Zou ik op deze ook een sub kunnen aansluiten?

ja dat kan, de pioneer sub heeft namelijk ook een zogenaamde high level input. Die zet je dan op de speaker draden erbij. Kans is wel door het hogere level v.d. speakers t.o.v. rca, dat de sub iets sneller vervormt, maar dat is in te stellen d.m.v de 2 knoppen die bij de pioneer zit.

Link naar reactie

Geluid in een auto is altijd ruk.

Allereerst is de akoestiek van een auto te vergelijken met die van een kliko en op de plek waar je eigenlijk je speakers zou moeten plaatsen op de korte afstand die je hebt, zitten de ramen.

Een sub staat qua volume en afstelling bij de velen totaal niet in verhouding met de rest van de installatie en zorgt er voor dat de inzittenden van de voiture getrakteerd worden op een vieze ondefinieerbare brei aan pokkeherrie.

Bij mij zit de originele radio met cassettespeler er nog in en die klinkt prima voor in de auto en meestal staat ie uit, want het mooiste geluid komt onder de motorkap vandaan.

aangepast door coot
Link naar reactie

^Geldt dat allemaal ook voor de af-fabriek geleverde Harman Kardon installatie?

nope dat werkt anders, geldt alleen voor aftermarket radio's en aftermarket actieve subwoofers. Het Harman Kardon systeem is af fabriek ingesteld en afgepast, heeft dus volgens mij geen aparte aansturing d.mv. rca naar de sub toe die door de radiomte regelen is.

Link naar reactie

Geluid in een auto is altijd ruk.

Allereerst is de akoestiek van een auto te vergelijken met die van een kliko en op de plek waar je eigenlijk je speakers zou moeten plaatsen op de korte afstand die je hebt, zitten de ramen.

Een sub is bij de velen totaal niet in verhouding met de rest van de installatie en zorgt er voor dat de inzittenden van de voiture getrakteerd worden op een vieze ondefinieerbare brei aan pokkeherrie.

Mee eens qua speaker plaatsing, alleen velen stellen een sub "te hard" in in een auto waardoor die gaat resoneren en overheersen, en ja dan is het een pokkeherrie

Link naar reactie

ach leuk zo'n radio topic maar mijn mooiste radio zit onder de motorkap ( incl broembox aka soundgenerator :lol: ). ik heb veel muziek aan in de Z maar gewoon de std boxen voldoen ( behalve bij goede hardcore/hardstyle qua bas) voor mij prive, alleen nog een keer een mooi weggewerkte usb plug in.

Link naar reactie

Geluid in een auto is altijd ruk.

Nou daar geef ik je niet helemaal gelijk in.

Ik heb vorige week in een nieuwe Mercedes mogen rijden, maar daar zat toch een Bose installatie in dat was toch echt een mooi subliem geluid.

Maar goed daar is denk ik de prijs ook wel naar.

Ik ben best tevreden over het geluid dat uit de HK set komt in mijn E46 cabrio, dus om nu gelijk de conclusie te trekken dat het allemaal ruk is,vind ik overdreven.

Smaken verschillend. Gelukkig maar anders hadden we allemaal hetzelfde en dezelfde vrouw. :groupwave: Daar moet ik toch niet aan denken. :lol:

Link naar reactie

Zaterdag jongsleden was het zover.

De afspraak kon doorgaan was mooi weer en het leek wel of ik Leon al jaren kon.

Na eerst even lekker gebabbeld te hebben gingen we over op een X aantal bakken koffie.

En het slechtste een overheerlijk sigaret erbij. Na ongeveer 2 uur later :lol::lol: gingen we dan eindelijk beginnen.

Leek wel of Leon niets anders deed, hij wist precies waar de schroefjes zaten. Ik mocht af en toe mee helpen. :punk:

Ik moest natuurlijk wel wat foto`s maken. Om de forum gebruikers te laten weten wat en hoe je het precies moet doen.

Want waar de sub komt te zitten is echt een top plaats. Maar kan alleen als je geen airco heb. ARKO mag wel want dan blijft de afmeting van je kachelunit dezelfde afmeting. :lol:

Mochten jullie nog vragen hebben stuur je maar een PB.

De foto`s spreken voor zichzelf.

121350i.jpg

zvbe2r.jpg

10pwsk7.jpg

nd7go0.jpg

2w3vrx4.jpg

2mnq6iw.jpg

maje38.jpg

2vd34ar.jpg

2qtuz28.jpg

15wz85z.jpg

Link naar reactie

Maurice, Geen dank graag gedaan, het was erg gezellig!!. Duurt soms even maar dan heb je ook wat :):):):) en als er wat is, hoor ik het wel.

Dank je Maurits, ik word er :blush::blush::blush::blush::blush: van.

Misschien een idee dat Ad er een Howto van maakt? weten we tenminste zeker dat de foto's bewaard blijven, de vorige keer zijn er n.m.l. de foto's ook verdwenen.

Groet

Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.