Ga naar inhoud

Inbouwen Pioneer subwoofer TS-WX110A 150W


JeWe

Aanbevolen berichten

Wat vind je van het geluidsverschil: Woofer op de grond of Woofer bij je rechteroor?

Achter de stoel iets meer geluid gevoelsmatig, maar directer in het opbergvak.

Heb wat met de instellingen van de radio zitten spelen en ik ga de optimale instellingen vinden.

Ik was er eerst bang voor dat de ruimte die overblijft te klein zou zijn en dit nadelig zou werken maar dat valt mee.

Ik had met name twijfels omdat de sub "op zijn rug ligt" met bijna direct daarboven de deksel.

Dit blijkt ongegronde twijfel want het werkt prima, nog wat met de radio instellingen spelen om het optimale er uit te halen.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ad,

Het is gewoon een ideaal ding :punk: en een hele goede aanvulling op je geluid. Of je moet een boom boom kast willen hebben natuurlijk

Ik zag idd dat het een heel precies werk is geweest. mooi hoor. Ben je niet veel ruimte kwijt in je bergvak? :clapping:

Achter het dashboard is ongeveer een half dagje werk, met diverste bakkies koffie, peukie etc etc, he JEWE? :)

groet

Leon

Link naar reactie

Ben je niet veel ruimte kwijt in je bergvak? :clapping:

Het bergvak offer je compleet op en is niet meer als bergruimte te gebruiken.

Ik zal het niet missen want ik gebruikte het nooit......in ieder geval zijn er nu verschillende mogelijkheden aangegeven in dit topic.

Kan iedereen voor zichzelf beslissen waar deze geweldige aanvulling te plaatsen want dat je er een nodig hebt voor een lekker mopje muziek is zeker.

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Inderdaad Ad voor een beetje geluid is het geen weggegooid geld en er valt wat te kiezen over de plaatsing.

Een half dagke werk incl. Koffie en rookpauzes is goed te doen:-) volgens mij waren we 09.30 begonnen en was het om 12.30 klaar. Trek daar die pauzes en geklets met de buren van af.............

Ik ben er nog steeds helemaal blij mee in ieder geval. Heeft Rader66 het ook ingebouwd inmiddels?

@Leon: zitten je chromen sproeiers er al op? Wel effe een fotootje posten hè:-)

Link naar reactie

Ha, Rader66 gooit de handdoek in de ring :muur:

Hij past niet in het middenconsole kan ik jullie verklappen. Althans niet als je een airco hebt. Zoals Leon al opmerkte zal het kachelhuis groter zijn. Een groter probleem is de airbag-sensor die in mijn Ztje daar knap degelijk op de bodem zit geschroefd. (Op de foto van JeWe is de sensor niet te zien, zit die op een andere plaats?) De sub komt daar op te staan en komt daarmee te hoog. De radio steekt er niet bovenlangs.

Nou ja, het was weer leerzaam en bovendien is de boel er nu wel een keer schoongemaakt. Ik zal alvast bedrading trekken door het middenconsole want alle alternatieven liggen achterin <_<

Tenzij er iemand nog een briljant idee heeft :)

img_2123kl.jpg

img_2124kl.jpg

Link naar reactie

Radar,

Dat is k.... Uhh tot nu toe. Ik ben ook niet zo van de handoek in de ring gooien. Bij jewe zit net als bij mij de sensor op dezelfde plek. Op de foto van jewe zit die onder de bedrading.

Ik heb een nog een idee, maar dan moeten we elkaar treffen. Want dan heb ik evt. Wat pasmiddelen nodig die ik hier heb liggen. Dan kunnen we evt samen kijken.

Ik stuur je wel even een pb.

Als het dan alsnog gaat passen, melden we dat gewoon hier weer.

Groet leon

ps. Er kunnen dan beter 2 handoeken in de ring liggen dan 1

Link naar reactie

Leon, ik heb nog een TS-WX22A uit mijn vorige auto liggen. Die zou ik ook graag inbouwen in de middenconsole. Weet jij of daar ruimte voor is? Volgens mij is ie wat groter....

Link naar reactie

Hoi Hans,

wordt lastig hoor!! Heb je Airco of **Arko? Zoals je hierboven op de foto van Rader66 ziet is de ruimte 'rechthoekig' maar niet vierkant. De afmetingen van jouw Sub zijn 250 x 265mm en dat is te 'hoog' Dan is hij ook nog eens 11cm diep. Ben bang dat dit niet zal gaan.

Maar 'professor' Leon is nog niet in de lucht:-))

**Alle ramen kunnen open

aangepast door JeWe
Link naar reactie

@JeWe

Ik heb Mexicaanse airco ja...oftewel: de ramen kunnen open :clapping:

tsja. ben er ook bang voor als ik het zo zie of dat gaat passen. Ik wacht rustig tot God zelf het verlossende antwoord geeft dan :gathering:

Link naar reactie

Leon, ik heb nog een TS-WX22A uit mijn vorige auto liggen. Die zou ik ook graag inbouwen in de middenconsole. Weet jij of daar ruimte voor is? Volgens mij is ie wat groter....

Beste Hans,

Als ik het goed heb is dat die bijna ronde. Ik denk dat die echt niet gaat passen hij is nml een heeel stuk dikker, door het schuin plaatsen gaat je dikte nml ook meetellen.

Groet

Leon

PS ik ben gelukkig god niet! Anders zag het er allemaal heel anders uit en had de sub er bij radar wel ingepast

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

hehehehe :lol:

ok thanks....ik dacht het ook al hoor. Hij is behoorlijk wat groter, maar nog altijd heerlijk compact en goeie boost van de subbas. Misschien dat ik deze dan wel verkoop en die rechthoekige koop. Thx voor je reactie anyway!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb het plan om de TS-WX22a (die halfronde, 20CM Pioneer sub) die ik al uit mijn vorige auto in bezit heb, in te gaan bouwen in mijn ZZZ. Ik hoef dan geen geld uit te gaan geven voor een nieuwe. Ik heb alle berichten hier eens goed tot me genomen, en ga iets doen dat volgens mij nog niet is gedaan.

Net zoals iedereen zou ik bij voorkeur de sub met zo min mogelijk consessies aan ruimte etc. in willen bouwen. In de middenconsole gaat niet, in de achterbak teveel verlies aan power, onder de stoel gaat niet, dus dan maar achter de bestuurdersstoel. Ik heb gepast, maar daar verlies ik teveel ruimte mee om nog lekker te kunnen zitten (ben 1.82). Die sub is ca. 10cm diep en met schuine plaatsing kost dit dan ca 12cm!

Maar wat ik voornemens ben te gaan doen is met een stanleymes een belangrijk deel van de bult achter de stoel uit te hollen, precies volgens de vorm van de subwoofer! De zichtbare bekleding maak ik vanbinnenuit zo kaal mogelijk zodat het geluid daar lekker doorheen kan. Als ik alles dan netjes in de uitgeholde ruimte van de bult prop, komt van die ca. 9cm dikke woofer, er misschien nog hooguit 1 of 2cm het interieur in, waardoor ik maar 1 of 2 cm verlies heb van mijn stoelverstelling. En volgens mij is dit lekker snel toepasbaar, alleen stoel en raamomlijsting verwijderen en lekker snijden, snijden en snijden.

Bovendien is met deze oplossing de sub ook uit het zicht, incl. alle bekabeling en heb je geen last van mogelijke resonanties, waarvoor enkelen hier vreesden bij het inbouwen onder de middenconsole.

Goed idee? Of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hoi HansR,

Beetje late reactie!

Ik vind het zeer creatief. Er is genoeg info op dit forum om beide ideeën (uithollen bult en Sub) uit te werken. Als je er goed over nadenkt en het daarna pas uitvoert moet het goed komen en heb je een unieke oplossing bedacht die anderen in de toekomst kunnen aanzetten tot bouw:-)

Blackwwz3 heeft hem voor mij in de middenconsole gebouwd (er zit geen airco in de weg) en ook na een maand of 4 klinkt het super en zonder resonanties, waar enkele zich schijnbaar zorgen over maken. Feit is wel, en dat geldt ook evt. voor jou HansR, dat je het in één keer goed moet hebben.

maar nogmaals ik vind het een creatief idee en ben benieuwd of je het gaat uitvoeren.

Groet,

jan Willem

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Beste Jan willem en leon,

Ik ben van plan om dezelfde subwoofer in mijn zzz te gaan bouwen, ik heb ook geen airco. Nu kan ik alleen de foto's van jullie inbouw niet meer zien.

Zouden jullie mij deze kunnen toesturen of opnieuw plaatsten zodat ik me al een beetje kan voorbereiden. Nu ben ik ook heel benieuwd hoe jullie hem precies hebben vastgezet?

Alvast bedankt!

Rowan

Link naar reactie

Ik kwam deze nog tegen in mijn archief (eveneens een aircoloze ZZZ): dit is de opening die de middenconsole je biedt, grofweg tussen de ventilatieknoppen en de 'zwarte doosjes' op de achtergrond.

NB: de zwarte unit rechtsachterin is niet origineel, da's de MP3-naar-ISO-aansluiting-converter van Blaupunkt.

7035602113_b6cf8bf9fe_z.jpg

7035600877_b3966e57e0_z.jpg

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Hoi Rowan,

Foto's heb ik ook niet, die heeft Jan Willem toen gemaakt. Weet niet of die nog actief op het forum is. Hij past net aan schuin naar voren en daarmee bedoel ik net zo schuin als je dashboardkastje, bijna in dezelfde hoek. Ik wil je evt wel helpen inbouwen, of telefonisch suport geven. Pm me dan maar.

groet leon

Link naar reactie

Hee Leon dankjewel! Ik heb alles nu losliggen en ga hem nu proberen in te bouwen! IK houd jullie op de hoogte! Ik bouw nu bijna dezelfde subwoofer in, dit is de 120a, maar de afmetingen zijn gelijk.

Groetjes!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Subwoofer zit er inmiddels en en werkt super! Rij er nu al een paar dagen mee rond en ben er erg content mee!

Zijn er nog mensen die behoefte hebben aan foto's van de inbouw?

Groetjes

Heb je voor mij foto`s voor de inbouw. Wil ook hetzelfde doen als jou.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.