Ga naar inhoud

Mini Cooper S, andere velgen/banden, raar geluid

Mus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forummembers,

Een kennis van mij heeft een Mini Cooper S R53, ik geloof bouwjaar 2005.

Door een misverstand bij de lokale bandenboer zijn de 17 Inch, 8 spaaks velgen verdwenen.

Nu zitten er 16 inch velgen onder <_< , zie hier:

p1060325o.jpg

Als ik goed ben geïnformeerd is 16 inch standaard en 17 inch optioneel. De oude velgen waren 7x17 ET48, met 205/45 rondom.

De huidige velgen zijn 6.5x16 ET48, met 195/55 rondom. De huidige bandenmaat staat aangegeven op het plaatje waar de geadviseerde bandenspanning staat. Ook op realoem.com staan de velgen als mogelijkheid voor dit type auto. Het ziet er niet naar uit dat er een ongepast type velg/band onder zit.

Nu het probleem (waar het om gaat): in 90 graden bochten, is er een hoog (huilend) geluid hoorbaar (of het van voor of achter kwam kon ik niet opmerken). Ik heb al wel even onder de auto gekeken, maar kon op het eerste gezicht nog geen mogelijke oorzaak ontdekken. De bandenspanning heb ik gecontroleerd.

Iemand enig idee? En wat zou de oplossing zijn?

Alle hulp is welkom :)

Groeten Mus

Geplaatst:

Ze zijn er daar opgezet, ik heb de draairichting nog niet gecontroleerd, zal 't ff checken :)

Geplaatst:

Is niet misschien opeens de elektrische stuurbekrachtiging vreemd gaan doen? Die jengelen zo lekker bij Mini's

Geplaatst:

Het lijkt me niet de stuurbekrachtiging, zal nog eens even goed luisteren.

@Ivo: hoe hebben de andere banden/velgen daar effect op?

Geplaatst:

misschien zijn t toch gewoon de nieuwe bandjes,zijn t misschien van die goeiekope chineesjes of zo.

Geplaatst:

Ach mini, bmw het lijkt toch allemaal op elkaar.....toch....

Geplaatst:

Klopt, ik wijs hem "slechts" op een andere optie v.w.b. zijn vraag. Wellicht dat Jochem het mini forum niet kent.

Geplaatst:

Ach mini, bmw het lijkt toch allemaal op elkaar.....toch....

Als je ermee achteruit rijdt wel ja :lol:

Geplaatst:

Pfoe bijdehantjes Nadia & Roger...

Dan hoeven we hier toch ook geen foto's van een 6-serie te zien? Of moeten we daarnaar kijken omdat het Forum op jouw naam staat :P

Geplaatst:

Maar bmw 6 rijders zijn zo jammerlijk remi aangezien ze zelf geen eigen nederlands forumpje hebben......

Dat zijn dus een soort van vondelingen die overal terechtkomen.....

En het z3forum speelt nu dus ook voor weeshuis :lol:

Geplaatst:

Bedankt allen,

Roger, goeie tip, ken het forum wel. Maar ik d8 het is niet perse een mini specifieke vraag.

Ik zal mijn geluk daar eens even gaan beproeven :cool2:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen