Ga naar inhoud

magnetische carterplug


sledgehammer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Voor een motorblok niet echt noodzakelijk, de olie circuleerd en er zit een filter in.

Het is maar de vraag of metaal gruis eerst de aftapplug ziet voor het door de pomp wordt opgezogen.

Verder is het zaak dat de aftapplug zelf van goede kwaliteit moet zijn, er zijn ook al eens magneetjes losgegaan uit de plug, is niet handig.

Voor een versnellingsbak heeft het meer zin, hier loopt er meer hard metaal op hard metaal, als er dan een splinter afkomt kan hij aan de magneet blijven hangen.

Anders blijft hij tussen de tandwielen gemalen worden.

Voor het differentieel geldt hetzelfde.

Maar zou me niet verbazen als er hier van das haus uit al magnetische pluggen inzitten.

JCK

Link naar reactie
Voor een motorblok niet echt noodzakelijk, de olie circuleert en er zit een filter in.

Het is maar de vraag of metaal gruis eerst de aftapplug ziet voor het door de pomp wordt opgezogen.

Tijdens stilstand zakt alle olie terug in de carterpan, en het zwaardede metaal gruis zal naar de bodem zakken. Of dit richting plug gaat, is natuurlijk maar nog de vraag :huh:

Zelf magnetish maken, zoals Ivo al zei, lijkt inderdaad een beter idee, als ze dat nog niet zijn.

Link naar reactie

Zo te zien op plaatje is de magneet in de bout gelijmd. Nou rijdt ik voor de lol ook nog een ernstig verbouwde Yamaha V-max (2.7 sec > 100 km.) en die kent dit soort bout in de cardan. De praktijk laat zien dat de magneet door vaak warm/koud en zuurgraad van de olie los laat. De magneet laat zich meevoeren door de olie en op draaiende delen zit maar een filmpje olie. Dus daar hecht de magneet. Natuurlijk wordt ie fijngemalen maar de schade is soms enorm.

Mvg. Ad Leijtens

Link naar reactie
Zo te zien op plaatje is de magneet in de bout gelijmd. Nou rijdt ik voor de lol ook nog een ernstig verbouwde Yamaha V-max (2.7 sec > 100 km.) en die kent dit soort bout in de cardan. De praktijk laat zien dat de magneet door vaak warm/koud en zuurgraad van de olie los laat. De magneet laat zich meevoeren door de olie en op draaiende delen zit maar een filmpje olie. Dus daar hecht de magneet. Natuurlijk wordt ie fijngemalen maar de schade is soms enorm.

Mvg. Ad Leijtens

B) Maar ik spotte even een Yamaha V-max liefhebber: Deze V-max is van een collega hier; dat is me toch een beest van een motor!!!

Link naar reactie

Klopt, volgens mij is die van Max Verver. Hij is dacht ik ook lid van de V-maxclub Holland. We hebben zo'n 350 betalende leden en er zijn zo,n 550 Maxen in Nl. Zelf ben ik vanaf het begin lid van deze club en heb diverse malen e.e.a. georganiseerd voor de club. Zoals bv jaarfeesten die een weekend duren met regiorit, standhouders, BBQ, feestavond, band, strip, overnachting, ontbijt, etc. Dit organiseer ik dan Europees dus komen er Belgen, Duitsers, Fransen, Engelsen etc. In Belgie houden we zelfs dragraces. DE V-maxclub is zeer actief en staat ook 5 keer per jaar op motorbeurzen. Kijk maar eens op www. vmaxclubholland.nl

Mvg. Ad Leijtens

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.