Ga naar inhoud

Open die kap !


Albert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij temperaturen boven de 8 graden hebben winterbanden geen effekt meer en slijten alleen overmatig. Dit is de rationele verklaring....... :beta:

Maar eigenlijk ben ik veel te blij eindelijk die originele wielen weer op zolder te kunnen leggen en mijn mooie glimmende zomerwielen te kunnen monteren, net of ik opeens een andere auto heb, genieten :D

Link naar reactie

Vriezen is niet zo erg maar mocht er weer zout gestrooid worden dan moet ik de auto maar binnenlaten :D Heb hem gisteren door de wasstraat (met lappen en niet met borstels dus minder kans op krassen) gelaveerd om ook de onderbodem te reinigen van het zout.

groet,

Pierre

Link naar reactie
Vriezen is niet zo erg maar mocht er weer zout gestrooid worden dan moet ik de auto maar binnenlaten :D Heb hem gisteren door de wasstraat (met lappen en niet met borstels dus minder kans op krassen) gelaveerd om ook de onderbodem te reinigen van het zout.

groet,

Pierre

Kan je ook wel een pict posten met die onmens dikke BBS LM's :D

Link naar reactie
maar ik zoek een goeie krik (die achterin is inderdaad niet zo veel waard..) en een momentsleutel. Of is dat niet zo belangrijk ??

Bij de ahum... Aldi is een garagekrik te koop voor € 16,-

Die heb ik ook gehaald, ziet er prima uit en kan tillen tot 2000kg.

(wel ff blokken onder de auto zetten na het opkrikken... :D )

Momentsleutel... volgens mij niet zo héél belangrijk.

Link naar reactie

Ok, gisteren dan maar zelf met de banden in de weer gegaan. Viel me wel iets tegen, ik kreeg de bouten niet los :D (en mijn gewicht van 52 kg in de schaal gooien hielp niet echt). Ik heb bijna staan springen op die sleutel. Wel verbazingwekkend dat na de eerste slag los, je die dingen er met de hand uit draait.

Een mooie krik geleend van de buurman: is de auto te laag voor de krik. Ik moet hem eerst iets opkrikken met de standaard krik (best prima ding trouwens) voordat de pomp krik eronder kon.

Verder was het een beetje pielen in het donker met mijn spacers: die draaien vrij snel weg van de gaten zodat je de bouten er niet meer helemaal door krijgt. En dan wordt zo'n wieltje van 20 kg toch best zwaar.

Enfin, alles in een uurtje geklaard, en het rijdt weer strak. :( Maar de volgende keer rij ik voor die € 7,50 wel weer langs de banden boer. Moet alleen vrouw lief even meerijden met de wielen :D

Van het weekend de hardtop eraf (maar dat heb ik al een keer of 5 gedaan)!

Link naar reactie

Een uurtje is een mooie tijd, zeker als je ook nog met spacers zit.

Krijg bij mij de garagekrik er net onder en met mijn 82 kilo gaan de bouten wat makkelijker los :D

HT gaat er van het weekend ook vanaf, wel ff iemand regelen die me helpt hem eraf te pakken. :D

Link naar reactie
Verder was het een beetje pielen in het donker met mijn spacers: die draaien vrij snel weg van de gaten zodat je de bouten er niet meer helemaal door krijgt. En dan wordt zo'n wieltje van 20 kg toch best zwaar.

Daar heb je toch die pin voor, die je ook weer achterin vindt. Die steek je door de boel heen, en je kunt rustig de bouten erin draaien.

Link naar reactie
Verder was het een beetje pielen in het donker met mijn spacers: die draaien vrij snel weg van de gaten zodat je de bouten er niet meer helemaal door krijgt. En dan wordt zo'n wieltje van 20 kg toch best zwaar.

Daar heb je toch die pin voor, die je ook weer achterin vindt. Die steek je door de boel heen, en je kunt rustig de bouten erin draaien.

Das misschien wel een handige tip voor de volgende keer. Niet naar zoiets gezocht of al het gereedschap achterin uitgeprobeerd :D

Link naar reactie

Ok, heb me dus ook niet kunnen houden & gisteren de velgen terug gemonteerd (met het originele krikje, was toch op een uurtje gefixt), nadien gewassen & hardtop eraf gezwierd, nadien volledig geschrobd langs de binnenkant, nieuwe matten erin gelegd, nieuw antennetje staat er ook op nu, de afdekhoes ligt erop, gewoonweg tiptop nu :D

Morgen foto'tjes maken :huh:

Link naar reactie
Verder was het een beetje pielen in het donker met mijn spacers: die draaien vrij snel weg van de gaten zodat je de bouten er niet meer helemaal door krijgt. En dan wordt zo'n wieltje van 20 kg toch best zwaar.

Daar heb je toch die pin voor, die je ook weer achterin vindt. Die steek je door de boel heen, en je kunt rustig de bouten erin draaien.

Aha... dat verklaart die kleine gaatjes in veel wielen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.