Ga naar inhoud

Advies gevraagd BMW Z3 2.8


Gast Hendrik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben opzoek naar een bmw Z3 2.8. Nu heb ik op internet een mooie gevonden hier een link naar de desbetreffende advertentie:

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_d...001834&respp=10

Het is een duitse import, het autobedrijf heeft deze zelf uit duitsland gehaald. Nu wil ik morgen bij de auto gaan kijken en proef rijden. Maar waar 'moet' ik allemaal op letten en extra op letten ivm de duitse import, verleden e.d.??

Tevens heb ik geen inruil, hoef ik geen garantie en ook geen afleveringsbeurt. Kan iemand mij een richtprijs geven wat deze auto ongeveer waard is?

Alvast bedankt voor de hulp,

Hendrik

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net als bij iedere auto, op de brug laten zetten controleren op schade en lekkages, boekjes moeten erbij zijn, alle sleutels, geloof zo´n 4 stuks.

Kijken of het onderhoudsboekje regelmatig afgestempeld is.

In het bijzonder letten op de kap/achterruit. Bij de achterruit laat ie nog wel eens los en omdat ie de HT erop heeft zou het kunnen zijn dat de achterruit erg geleden heeft.

Kan het niet helemaal goed zijn maar zijn IMHO geen originele Schnitzer velgen.

Voor de rest een mooie auto alleen dat beige is wel erg gevoelig :D

groet en suc6,

Pierre

PS wat de prijs betreft moet je al naar gelang het bouwjaar toch op rond de 16-18 tellen voor een mooie 2.8 met weinig km, kan met geluk wat goedkoper maar weinig km en een goede uitrusting betaal je :D

Link naar reactie

Hoi Hendrik welkom,

Ik weet niet of je het aandurft maar als je de tijd hebt zou je het ook in Duitsland kunnen proberen, het invoeren etc.. valt erg mee en je keuze is zeer ruim.

Bijv.

http://www.autoscout24.de/home/index/detai...&id=oz4wjabhe1v

Dit is gewoon een voorbeeld ik weet uiteraard niet wat je uitgeven wilt maar goed 24.000 km is natuurlijk voor een 2.8 gewoon nieuw!

Ik denk dat hier op dit forum groot deel zelf zijn auto heeft ingevoerd.

We kunnen je uiteraard aan alle kanten info geven hoe of wat.

Groet andré

Link naar reactie

Hallo,

Nou ik ben wezen kijken bij de auto. Erg mooie auto, maar met de prijs viel weinig te doen. Dus helaas voor mij.

Ik ben vanavond ook gelijk op internet gegaan, om uit te zoeken hoe het invoeren van een duitse auto gaat en wat het kost natuurlijk. Bij www.vwe.nl ben ik er al achter wat de BPM en BTW ongeveer kost, komen hier nu nog erg veel meer kosten boven op. De auto moet tenslotte ook hierheen gehaald worden met een autoambulance neem ik aan??

Hoelang duurt het ongeveer, van aankoop tot dat de auto is gekeurd en je er daadwerkelijk mee op de weg mag??

Mijn budget zit iets rond de 17.000 á 17.500 euro. Dus dat lijkt me niet onmogelijk.

Alvast bedankt voor de hulp.

@sandertje19

Ik heb al contact gehad met de verkoper maar deze wil niet veel wijken van zijn prijs, dus deze is voor mij net iets te duur.

Groet,

Hendrik

Link naar reactie

Er komen nog ongeveer 250 euro bij voor kosten keuring en kenteken en je hoeft geen autoambulance, koop je van particulier dan kun je op kenteken/verzekering van de vorige eigenaar terugrijden, koop je bij een garage dan kun je een eendags of exportkenteken voor een langere periode (tot 1 jaar) krijgen.

Let op hier zijn wel kosten mee gemoeid varierend van 100 (voor een dag) tot 800 euro (voor een heel jaar).

Let op je betaald vanuit Europa geen BTW en voor 17500 moet je toch eentje op kenteken hebben lijkt me. Kijk op www.mobile.de of www.autoscout24.de.

Alleen nu een slechte tijd voor te kopen beter in het najaar zo tegen het einde van het jaar dan zaken de prijzen altijd iets :D

Suc6,

Pierre

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.