Ga naar inhoud

Verlichting hefdak?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Ad Leijtens

Dezelfde vraag heb ik mij gesteld. In de schakelaar zit een ledje dat kan branden. Dit is overigens dezelfde schakelaar als voor je raambediening. Maar er ontbreekt een draad die er voor zorgt dat de verlichting brand. Dus lijkt het mij dat BMW niet de bedoeling heeft gehad deze schakelaar te verlichten. Toch moet het met een simpele omleiding mogelijk zijn deze led te laten branden.

Mvg. Ad Leijtens

Link naar reactie

Hier op het forum is er ook wel wat over te vinden.

De schakelaar is standaard niet verlicht, maar alle voorzieningen om de verlichting te laten werken zijn er wel.

In principe komt het er op neer het ledje in de schakelaar om te draaien.

JCK

Link naar reactie
Gast Ad Leijtens

Het ledje omdraaien ? kan dat en hoe moet dat dan. Om de draden te wisselen heb je een "pin removal tool" nodig met codenr. 88 88 6 611 132. Of je leent het bij een BMW dealer. Die steek je in de stekker vanaf de voorkant waarmee de schakelaar verbonden is. Je wisselt de groene en zwarte draad van positie en de bruine en de rode van positie.

Mvg. Ad Leijtens

Link naar reactie
Gast Ad Leijtens

Dat weet ik even niet. De Z3 coupe van mijn vrouw komt ook uit Duitsland en daar brand de verlichting in de schakelaar ook niet. Volgens mij is er geen onderscheid in de Europese uitvoeringen.

De verlichting van de aan/uit knop van de airco wil ik in uitgeschakelde stand laten gloeien zoals de achterruitverwarming. Hoe dat moet heb ik nog niet gevonden. Maar wij zullen toch niet de eerste zijn die dit willen aanpassen ? Dat wiel is vast al uitgevonden. Dus hoop ik op reacties van de superactieve groep van de Z3 club.

Mvg. Ad Leijtens

Link naar reactie
Gast Gast_Z3 coupe' freak

ja ik weet het ook niet maar het viel me gister op nadat ik jou vraag gelezen had! wanneer komen er fotos van je Z of staan ze er al op?

Link naar reactie

Nee, hadden geen idee waarom. In eerste instantie (2 weken geleden) veronderstelde ze dat het lampje stuk was. Dus een nieuwe schakelaar besteld. Toen kwam ik erachter dat er een ledje inzit en dat kan niet stuk. Op dat moment ben ik gaan zoeken naar een oplossing en kwam erachter de de draden verwisseld moeten worden zoals ik eerder omschreef. Je hebt wel een speciaal stukje gereedschap nodig om de draden heelhuids uit de behuizing te krijgen en terug te plaatsen. Daarom het beste bij een dealer langs voordat je de stekker verprutst.

Mvg. Ad

Link naar reactie
Toen kwam ik erachter dat er een ledje inzit en dat kan niet stuk.

Dat kan prima hoor! Onwaarschijnlijk gezien de levensduur van de auto en de frequency van het gebruik, maar toch. Aangezien een ledje geen drol kost toch altijd even proberen of dat het niet is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.