Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

@BroC, ik ben jaloers. Ben zo benieuwd naar de PS2 maar mag ondanks een fijn leasebudget alleen voorkeursmerken leasen. Volvo valt eronder, Polestar niet. Ik heb het al ter discussie gesteld maar zonder resultaat. 

 

Ik vind een Tesla model 3 te lawaaiig qua afrolgeluid en windgeruis. En de bouwkwaliteit zou ik me echt aan storen. Ben heel benieuwd naar het geluidsniveau van de Polestar 2. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat mijn ervaring met Volvo niet best is op dat vlak. Heb een paar maanden in Zweden gewerkt en dagelijks met V60's gereden. In vergelijk met mijn Passat vind ik het afrolgeluid van de banden echt storend aanwezig.

 

Ondanks bovenstaande klacht ben ik nog steeds jaloers dat je zo'n puike 400pk elektrische auto wél kan leasen 😉

  • Thanks 1
Link naar reactie
37 minuten geleden, Toink zei:

 Heb een paar maanden in Zweden gewerkt en dagelijks met V60's gereden. In vergelijk met mijn Passat vind ik het afrolgeluid van de banden echt storend aanwezig.

 

Grappig wel, ik ben een paar maand geleden van een 2016 Passat naar een 2020 S60 geswitcht en wil echt niet meer terug 🙂 Dat wat jij zegt van het afrol geluid herken ik dan ook totaal niet, de Conti's die standaard onder de Passat zaten waren ook lang niet zo stil als die Michelins die standaard onder de S60 zitten. Om het over interieurrammeltjes maar niet te hebben, die had de Passat vanaf dag 1 🙃

  • Like 1
Link naar reactie

Dankje @Toink maar ik ben in de gelukkige positie dat ik zelf bepaal wat ik rij (zzp-er 😉)

Maar ik moet zeggen dat na 4 Volvo's waaronder 2x een V60 de Polestar niet onder doet voor de V60, qua afwerking en materiaal gebruik is de P2 minimaal net zo goed.

En de toekomst zal het leren hoe het met de kwaliteit zit, de garantie is 3 jr all-in en 8 jr op de accu's dus ik kan voorlopig even vooruit.

En het afrol geluid zal zoals @Griffendahl al zegt sterk afhangen van de banden keuze. Onder de P2 zitten trouwens Michelin Premacy 4.

Hij is dan ook behoorlijk stil binnen, in de review van Autovisie waar ze hem vergelijken met de Model 3 was hij gemiddeld 3dB stiller geloof ik, dat betekend de helft van het geluid!!!

Jaloers zijn hoeft trouwens niet niet hoor, dat je überhaupt een auto mag uitkiezen van je werkgever is al een privilege! 😇

Link naar reactie

@Ewout ja en nee. Sinds ik de e46 dagelijks rijd en zoals vandaag een dagje met de Z3 naar werk ga is het wel echt extra genieten.

Maakt het wat specialer ofzo. Denk dat een coupe wat makkelijker is om mee te leven. Elke dag met die herrie in de auto zoals bij de Z3 zou ik gek van worden.

Link naar reactie
  • Administrator

@Benny: dat herken ik wel. Hoe minder je in een auto rijdt hoe specialer het wordt. Bij mij is dat met de (opvolgende) E85(s) heel geleidelijk gegaan, van aanvankelijk 25 duizend km per jaar naar de laatste 4 jaar gemiddeld tussen de 1500 en 4000 km per jaar.  Dat is ook de invloed van jonge kinderen en de gedwongen keuze voor een gezinsbak. Maar daarmee wordt wel ieder ritje in de E85 extra bijzonder. En worden de dingen waar je je in een daily aan ergert opeens minder belangrijk. Ik ben enorm blij dat ik - zoals toch best wat mensen - de E85 niet heb weggedaan toen er kinderen kwamen ... 

 

Maar dat gezegd hebbend: het is toch ook wel heel fijn om er een fatsoenlijke gezinsbak naast te hebben waar alles aan werkt, alles in past en wat gadgets in zitten. Waarbij dat dan eigenlijk de daily van de missus is, en de E86 de mijne. Waarmee ik toch weer wat richting @Ewout opschuif. :chinscratch::cynical:

 

 

5F329F1C-AEFD-4D22-8527-85ADAEE3781D.thumb.jpeg.174c3e649700b16d831d4bd4d30f2339.jpeg
 

En @BroC: lekker hoor. Klinkt geweldig die PS2!

  • Like 1
Link naar reactie

Ik snap jullie redenaties natuurlijk ook volkomen hoor, dat je wilt uitzien naar een ritje met je Z. Maar bijvoorbeeld in het weekend heb ik al zat andere dingen te doen. Of op een mooie avond door de weeks lekker rijden. Heerlijk, maar dat heb ik dan al gedaan, want ik rij a) open als het droog is. b) binnendoor, dus weg van de snelweg, als ik ruim in de tijd zit. En aangezien ik in de continue diensten zit, rij ik ook op voor anderen bijzondere tijdstippen met het dak open. Bv. Om 4 uur ‘s nachts op een warme nacht door Rotterdam is best grappig. Nee, niet klieren op de Kop van Zuid.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Sinds begin deze maand een andere daily driver 🤞

4.0 Straight SIx 

Altijd een beetje de ondergewaardeerde Jaguar, but I love it.

 

Bruno

Jaguar xj40.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Met de Z4 in de garage in de weer geweest met de daily: de Estoril blauwe Einser is gegroeid naar een Saphir zwarte Dreier. En in plaats van diesel drinkt ie nu benzine. Ook is er een stopcontact aan boord: een 320e Touring, M sport.

 

20211105_163905_1.thumb.jpg.d8a5bb3c6747a71dc76d4703540ea42a.jpg 

 

20211105_163939_1.thumb.jpg.0a0b542290fabec66de8baaeaed3747d.jpg

 

Met een maand of twee achter de rug (met trouwens niet al te veel kilometers door veel thuiswerk), en inmiddels een wallbox thuis: goeie ervaringen met de plug-in hybride. Elektrisch bereik nu in de winter tot 40km, waar mogelijk tot 110kmh, soepele en nauwelijks merkbare overgang tussen e en b drive, en voldoende vermogen om ook elektrisch vlotjes weg te rijden. En als Touring ondanks een wat verhoogde laadvloer vanwege de accu's toch genoeg bergruimte. Onderweg laden is er overigens niet echt bij, dat gaat met 3.7kW te langzaam. Maar thuis 's nachts of op het werk overdag als het kan werkt prima . 

En door het panoramadak toch nog een beetje een open-dak feeling 🙂

Link naar reactie
11 uren geleden, Horus zei:

Mooie Bolide!

 

Thanks.

 

14 uren geleden, Maurits zei:

Lekker hoor! Heb je ook nog een plaatje van de cockpit?

 

Zeker, zie hier:
 

20211028_160309_1.thumb.jpg.67a3ee5c309d4fb0af0457186ead6111.jpg

 

Leder Vernasca Cognac; digitale klokken (live cockpit professional).

 

^ mooie Alpina Gran Coupe trouwens!

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

Mooie daily Pim!

 

Wegens wisseling werk heb ik de G30 LCI die ik in 2020 had besteld weer weggedaan. Het was een hele goede, fijne en comfortabele auto waar ik slechts 20dkm mee gereden heb, maar ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje een emotieloze auto.

De B48 is een super soepel blok en als 530i met 48V microhybrid is de auto echt vlot zat, en ook best zuinig, maar ik heb er niet echt het Freude am Fahren mee beleefd.

 

Nu besloten om geen nieuwe daily in de lease te gaan rijden maar dat budget te gebruiken om een leuke gebruikte daily te rijden. Geen gedoe met bijtelling en geen torenhoge lease(afschrijving)skosten als je een wat oudere nette auto koopt.

 

Het is geworden: Een vroege 640i gran coupe in nieuwstaat, met een heel bijzondere kleurstelling en vrijwel alle opties. Ik ben er heel veel blijer mee dan toen ik destijds de G30 nieuw in ontvangst nam: Deze auto is m.i. een van de laatste echt mooie BMWs en betrekt je veel meer bij het rijden.

 

 

640i_Z4.jpg

  • Like 3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.