Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

Ik moet het in het dagelijks gebruik doen met een JEEP. Handig voor de boodschappen met een vlakke laadvloer van een meter of 2 lang en het rijgemak van een gewone auto.

Moest wel een beetje aangepast worden om in het terrein wat beter uit de voeten te kunnen.

Bandjes en velgen.

Foto-PE6IQ3BA-D.jpg

Foto-6BP884LL-D.jpg

Foto-RKOIESW6-D.jpg

Dat paste niet, dus gingen er ook langere veren, schokdempers, sway bar links, stuurdemper en trackbar onder.

Gaat leuk in sneeuw en modder

Foto-W6VOCPR8-D.jpgFoto-ZMROIBDE-D.jpgFoto-EPT6ODKT-D.jpg

en schoonmaken is heel snel gebeurd

Foto-IJPGWMSG-D.jpg

Foto-SRNJIQXJ-D.jpg

Het enige nadeel is dat zo'n Amerikaanse achtpitter wel wat lust (ben al erg blij met 1:5, maar 1:4 is normaal) Gelukkig bestaat er LPG :thumbup:

Link naar reactie

Heel goed! Ik gebruik mijn daily driver voor de lange afstand en dat is al snel zo in Frankrijk. De dealert zit bijvoorbeeld al 70 km verderop, dus 140 km heen en terug. Dat maakt mijn 740i dé daily driver.

Met de Z3 Coupé is het ook geen straf overigens. :sHa_biggrin:

Vandaag eindelijk een Frans kenteken gehaald voor mijn 740i, ingevoerd uit Duitsland.

Ik was ongeveer 14 seconden te laat om op het kenteken het nummer 740 te hebben, maar dit mag ook.

IMGP5819.JPG

Hier de ander foto's, nog op het Duitse uitvoerkenteken.

IMGP5418.JPG

IMGP5419.JPG

De M-Parrallel wielen zijn er onderuit, die waren in een zeer slechte staat.

Met de vorige 740 heb ik in 2,5 jaar ruim 100.000km gereden, deze zal dat ook moeten gaan waarmaken.

Dan heb ik nog een Citroën C5 maar die is er eigenlijk alleen maar omdat het geen geld kost, het kost 153,- euro per jaar aan verzekering. Dat is alles, wegenbelasting hebben we hier niet.

De Z3 Coupé wordt bijna dagelijks door mijn vrouw gebruikt en dan de Honda CRX uit 1990 in perfecte conditie.... Dat is speelgoed. De rest heb ik verkocht, de Ferrari omdat er geen gein meer aan was en de Volvo V40 omdat ik op zoek ben naar een werkpaard om de trailers te trekken. Een Nissan Patrol of zo. :sCo_chinscratch:

Link naar reactie

Een X5 .... Tja, daar heb ik iets tegen, buiten dat zijn de prestaties wat 2200 kilo trekken betreft niet geweldig met een X5. Een echt werkpaard is het in ieder geval niet.

@ BMW-Z-Csi, dat vind ik ook. Ik heb nog even met het idee gespeeld een E66 te kopen maar dat heeft toch niet dezelfde charme. Zeker niet het gedistingeerde voorkomen van een E38, slank, lang en goed in verhouding.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Afgelopen zaterdag hebben we de nieuwe daily drive opgehaald, een E81 High Executive 120i M-Sport uit 2008.Hij wordt gebruikt voor het woon-werk verkeer van Marjan en mijn privé km's om de bijtelling van de F11 te voorkomen.

IMG_2648.jpg

IMG_2657.jpg

IMG_2655.jpg

IMG_2659.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

leuke foto die laatste

en dan bedoel ik de verkeersborden, over de auto hadden we het al eens gehad die is prachtig

maar die bordencombinatie is erg vreemd

een doodlopende straat en dan ook nog eens eenrichtingsweg, waar je aan deze kant niet in mag

lijkt mij niet echt logisch die combi :blink:

hoe, vertel me hoe kom je in vredesnaam aan de andere kant dan de straat in. :lachen:

aangepast door coot
Link naar reactie

Klopt inderdaad weinig van. Je kant vanaf de andere kant wel op 2 plaatsen de straat in, dus de straat loopt niet dood. Het is alleen een eenrichtingsstraat. Om de F11 voor de garage te zetten rijd ik gewoon zo de straat een stukje in.

Voor meer informatie kun je je melden bij de afdeling openbare ruimte van stadsdeel 'Nieuw West'. ;)

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Mooi. Weet je wat 'm goed zou doen? Zo'n fraaie Peugeot antenne ;)

He lolbroek, kappe nou!

(Is besteld)

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie
  • Administrator

En veronderstelt dat er aan de andere kant altijd deze te vinden is:

c03.jpg

Hoewel het resultaat van de gesloten kant hetzelfde is (je mag er niet van die kant inrijden), is er een verschil met het bord waaruit volgt dat je van beide kanten niet mag inrijden:

c01.jpg

Bij het bord bij Jurgen in de straat kun je nog omrijden om de weg in te rijden, bij het bord hierboven heeft dat dus ook geen zin ...

Deze mevrouw kan je bijscholen ten aanzien van de verschillende verkeersborden:

geinig-035-verkeersborden.jpg

Link naar reactie

Dank u wel voor de leuke reacties.

Ben overigens tevreden van m'n Mini. Nog wat verder upgraden uiteraard. Hobby moet iets kosten :lol:

Wat de nummerplaat betreft. Sticker heb ik op maat laten maken. Het mag niet. Maar er rijden er in BE heel wat rond (veel Porsche's bv) met aangepaste sticker.

Op zich is het niet echt een issue. En al helemaal niet qua veiligheid. Er zijn belangrijker dingen bedenk ik dan. Maar als ze me tegenhouden en er moeilijk over doen, dan ga ik er niet voor strijden. Zinloze discussies krijg je dan.

De eventuele boete neem ik er dan maar eenmalig bij als risicofactor. So long so good, ik ben nog geen "frustie the cop" tegen gekomen ^_^ . En de grote originele plaathouder met schroefjes en plaat liggen klaar voor eventuele back-up :lol:

aangepast door Pascal.Be
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.