Ga naar inhoud

krukaspoelie demontage z3 1800 bwj 96

taaf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

weet er soms iemand vooraan de motor centrale bout krukaspoelie welke schroefdraad dit is (rechtse of linkse schroefdraad?)

heeft iemand van jullie deze al gedemonteerd ? ik moet de oliekeerring vervangen .

naar het schijnt zijn deze moeilijk los te krijgen (centrale bout poelie)

en welk is het juiste aantrek koppel?

Greetz taaf

ps /zo blijven we bezig :-( eerst koppakking vervangen olielek, dan waterverlies hersteld expantievatje , en nu pist olie er uit

olie keerring krukas vooraan!

• Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Is wel een TIS van:

http://tis.spaghetticoder.org/e36/Z3_%28M43%29_ROADST/Engine/vibration_damper/

Zo te zien bestaan er twee versies, eentje waar de trillingsdemper en naaf uit één deel bestaan, en de ander waar de demper los op de naaf zit geschroefd. Voor beide versies heb je een sleutel nodig die de naaf vasthoudt wanneer je de centrale bout los draait. Verder geen ervaring mee dus kan je niet zeggen of de sleutel ook echt nodig is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Uit eigen ervaring zitten deze zeer vast. Zelf een tool gemaakt en toch los gekregen. Het betreft hier een bout met normaal links draad.

img1607pz.jpg

img1606d.jpg

Geplaatst:

kreeg je de bout niet los met boloneuze? ik moet deze ook vervangen de keerring van de krukaspolie. deze pist serieus olie

op hoeveel newtonmeter heb je deze aangetrokken?

de bout van de krukaspoelie is dus normale schroefdraad dus los te draaien linksom ( gewone schroefdraad)?

Greetz taaf

ps kan je nog een foto plaatsen van de gemaakte sleutel ( foto gewoon van de sleutel dus niet in gemonteerde toestand)

Geplaatst:

Hoi Taaf,

kreeg je de bout niet los met boloneuze? :sSig_ImSorry:

Helaas is mijn Belgisch niet van dien aard dat ik dit begrijp, ga er van uit dat je een luchtsleutel bedoeld :unsure:

Indien dit het geval is, nee heb ik niet geprobeerd geloof ook niet dat dit gaat lukken. Met een grote hefboom en :rant: lukt het wel om hem los

te krijgen. Het schroefdraad is dus normaal links draad dus met tegen de klok in los en met de klok mee vast.

M42 / M43 / M43TU / M44 M16 x 1.5 Replace screw 330 Nm

Hier nog wat plaatjes van de tool.

img1619o.jpg

img1618jw.jpg

img1617ch.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen