Ga naar inhoud

Wordt Z3 klassieker ?


Aanbevolen berichten

Leuk filmpje! :lol: "Vette lauw waggie. Te gekke oe-agen. Oe-at een mooie oe-agen!"

En de overeenkomst met Marijke Helwegen: klein plat kontje, spitse neus... ;)

Ze zegt trouwens dat haar zilvergrijze Z3 in Nederland de enige is met een blauwe kap. Zou het waar zijn?

Nope: :D

Of dit moet 'tie van haar zijn Blauw Dak

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk filmpje!  :D  "Vette lauw waggie. Te gekke oe-agen. Oe-at een mooie oe-agen!"

En de overeenkomst met Marijke Helwegen: klein plat kontje, spitse neus... ;)

Ze zegt trouwens dat haar zilvergrijze Z3 in Nederland de enige is met een blauwe kap. Zou het waar zijn?

Nope: B)

Of dit moet 'tie van haar zijn Blauw Dak

€ 27.900,00 :lol: ja DAAAAAG!

mmm:

bouwjaar 3/2004
vuile flessers!
Link naar reactie
Leuk filmpje!  :lol:  "Vette lauw waggie. Te gekke oe-agen. Oe-at een mooie oe-agen!"

En de overeenkomst met Marijke Helwegen: klein plat kontje, spitse neus... :huh:

Ze zegt trouwens dat haar zilvergrijze Z3 in Nederland de enige is met een blauwe kap. Zou het waar zijn?

Nope: ^_^

Of dit moet 'tie van haar zijn Blauw Dak

€ 27.900,00 :m: ja DAAAAAG!

mmm:

bouwjaar 3/2004
vuile flessers!

:blink::blink::blink: Wat een geld durven ze er nog voor te vragen (al is het een 2004..........wat ook niet kan aangezien de laatste 26-8-2002 van de band kwam)

Link naar reactie

ja, houden dus dat ding.... (moet ik zelf ook nog zien hoor :( )

Als je het echt goed wil doen moet je over een jaar of 2 a 3 een :D op de kop tikken in duitsland die weinig heeft gereden (van een rijke dokter of advocaat) en die dan bij jezelf in de schuur zetten en elk weekend een stukje de snelweg mee op (30 km ofzo) Niet vergeten warm te rijden en na te laten draaien....

Dan heb je over een jaar of 10 een hele mooie klassieker die heel veel geld waard is. Zo heeeft m'n vriendin een oom die dat doet. Alleen maar de VETSTE Merc's BMW's Jags... :D En dan dus ook de topmodellen, 5.7 merc, Jag V12 enz.....

Da's echt een paradijs in die loods. :D

Link naar reactie

Of de Z3 een klassieker wordt ???

Waarschijnlijk niet allemaal, een voorbeeld; ik heb lang gezocht en gevonden naar een deftig en proper exemplaar ( gevonden: 1.9 van 1998) met niet teveel kilometers en van eerste eigenaar. Als die eigenaar dan ook nog alle fakturen, documenten, onderhoudsboekje van BMW volledig ingevuld, als die Z3 vertroeteld werd als een klein kind dan denk ik dat mijn Z3 een klassieker wordt, tenminste als ik het op dezelfde manier doe als de vorige eigenaar.

Op mijn zoektocht naar de juiste Z3 heb ik nochtans Z3's tegengekomen die GEEN klassieker zullen worden, auto's die totaal verwaarloosd waren, slecht onderhouden zijn, versleten toestanden, waar mee gefoefeld was, Johnnybakken (zoals wij in België zeggen) enz. Deze zullen waarschijnlijk vroeg of laat op de schroothoop terecht komen waar ze misschien over 20 jaar gered worden door iemand die ze liefdevol zal restaureren.

Als er dus van de 270.000 geboude Z3's nog 70.000 mooie exemplaren overschieten binnen 20 jaar heb je dus een klassieker.

Link naar reactie

Het model wordt zeker een klassieker, de individuele ZzZ.......daar hebben we het niet over. Onder de huidige klassiekers waren vroeger ook de zg. "Johnnie bakken", de niet meer standaard modellen, wat zou het???

Mijn auto hoeft geen klassieker te worden (moet ik weer terug naar oranje knippertjes :unsure: ).

Link naar reactie

Vergeet niet dat klassieker status en het moment dat het ook weer wat geld waard wordt wel flink op zich laat wachten. ALS de Z3 een klassieker wordt die een stijgende lijn in waardeontwikkeling laat zien, dan zal dat toch niet eerder zijn dan over pakweg 20 jaar ofzo. En tegen die tijd mag je met benzine-auto's al niet eens meer de weg op....

Kijk maar naar het gros van de jaren 80 auto's, die beginnen nu een beetje interessant te worden. Jaren 70 is het helemaal omdat die nu oud genoeg zijn om aan klassieke rallies etc deel te nemen.

Ergo: een nu moderne auto ' bewaren' in de hoop dat-ie ooit een klassieker wordt, dan moet het wel heel uitzonderlijk lopen wil je ever wat op verdienen tov je huidige 'investering'.

Dennuz

Link naar reactie
Vergeet niet dat klassieker status en het moment dat het ook weer wat geld waard wordt wel flink op zich laat wachten. ALS de Z3 een klassieker wordt die een stijgende lijn in waardeontwikkeling laat zien, dan zal dat toch niet eerder zijn dan over pakweg 20 jaar ofzo. En tegen die tijd mag je met benzine-auto's al niet eens meer de weg op....

Kijk maar naar het gros van de jaren 80 auto's, die beginnen nu een beetje interessant te worden. Jaren 70 is het helemaal omdat die nu oud genoeg zijn om aan klassieke rallies etc deel te nemen.

Ergo: een nu moderne auto ' bewaren'  in de hoop dat-ie ooit een klassieker wordt, dan moet het wel heel uitzonderlijk lopen wil je ever wat op verdienen tov je huidige 'investering'.

Dennuz

pas op dat je niet de benamingen "klassieker" en "oldtimer" door elkaar haalt.

Een oldtimer is 25 jaar oud. Een klassieker kan alle leeftijden hebben.

Ik denk trouwens dat de Z3 een status als de porsche 911 wel kan vergeten. Maar de BMW Z1 kan je met gerust hart al een klasieker noemen Hij kan trouwens hoogstens in de buurt komen van b.v. de Golf 1 cabriolet of de (foeilelijke) Mazda Miata.

Het probleem is denk ik, dat er gewoon te veel soorten roadsters zijn gebouwd de afgelopen paar jaar.

Link naar reactie
  • 10 jaren later...

Elke auto wordt t.z.t een klassieker

Ook een Z3 1.8 echter of hij een hoge verzamel waarde weet te verkrijgen hangt af van de zeldzaamheid  t.z.t (hoeveel zijn er nog over en niet gesloopt) en of de auto dan begerenswaardig is bepaald dan ook de prijs.

Echter de zeldzaamheid ,staat en trend bepaald of de auto in de trend van " Klassieker valt "en of de waarde stijgt.

Hangt voor al af van het aantal mensen dat zo's auto zal willen bezitten. En of wat men er voor over heeft .Kijk maar naar een VW  kever of Opel kadet zelfs een Simca of Renault  4 ,,CV eend  zijn klassiekers .

Link naar reactie

Leuk om dit oude topic weer te lezen. Volgens de definitie is een auto een klassieker als die 40 jaar of ouder is. Mijn MG is nu 41 jaar oud en volgens de wet een oldtimer. O dat het zelfde is als klassieker moet je je maar afvragen. Feit is wel dat de handels waarde gestabiliseerd is en de auto, mits goed onderhouden, z'n waarde blijft behouden. Dat de z3 M coupe aan het stijgen is zit hem denk wel in de geproduceerde aantallen en het feit dat er wel weinig rondrijden. Toen ik hem kocht was hij in vergelijking  met een normale coupe al een behoorlijk eind duurder. Achteraf is de prijs die ik betaald heb voor een originele, volledig gedocumenteerde Nederlandse M wel de bodemprijs geweest. De auto stond toen al bijna 2 jaar te koop. Er was dus duidelijk niet zoveel belangstelling voor. Nu begint de M Coupe een beetje een hype te worden en is er meer vraag, Dat zal een van de redenen zijn waarom de prijzen stijgen. Of de M Coupe echt een klassieker wordt is de vraag. Het is in ieder geval een exoot aan het worden en dat vind een klein publiek erg leuk met alle consequenties vandien. Aan de andere kant als je kijkt bij Target Cars (Hmmmm) staan de daar aangeboden al maanden te koop dus dat zegt ook niet alles. Afijn we wachten rustig verder af en het is voor mij een leuk idee dat de waarde in ieder geval niet minder wordt toch.

Link naar reactie

Zie ook dit topic: Z3 als investering

Als we de definitie aanhouden dat een auto een 'klassieker' is zodra deze weer in waarde stijgt, dan zou je kunnen zeggen dat de Coupe modellen nu de klassiekerstatus hebben bereikt. De prijzen van nette M Coupés gaan al een tijdje door het dak en reguliere Coupés lijken ook in waarde te stijgen.

 

Link naar reactie

Er zijn ook klassiekers welke in waarde dalen. Vandaar dat de tijdgeest altijd een rol zal spelen.

Dus puur als investering een auto kopen met het oog er veel geld mee te verdienen in de toekomst is als kijken in een glazen bol. Net als het stijgen of dalen van huizen prijzen of het speculeren op de beurs.

Echter er zijn natuurlijk altijd wel aanwijzingen of de kans groter of kleiner wordt dat een auto wellicht in de toekomst in waarde kan gaan stijgen. Maar daar is al veel over geschreven ook zijn  er vele voorbeelden van auto's welke een cult status verkrijgen en waarvan de prijzen hard zijn gestegen om daarna weer in waarde te zakken. O.a  de vele Triumps en of MG;s . Ook heeft Jaguar de van hoog naar laag status vele malen gekregen en is het met Ferrari ook alle kanten op gegaan.

Maar goed koop of rij vooral een auto welke je zelf leuk vindt en heb je geld over en wil je speculeren zijn er vele mogelijkheden. Maar als je een glazen bol hebt succes. Zolang er nog auto worden aangeboden "te koop staan voor hoge prijzen" wil niet zeggen dat die trend maar zal voortzetten.

Dat is en blijft tijdgeest afhankelijk..En elke auto welke te koop staat geeft aan dat er iemand vanaf wil en hem dus zat is geworden.

Van Z3 naar Z4 en weer naar Z3  liefhebber enz enz en weer terug.

aangepast door MNZ3M
spelling
Link naar reactie

De huidige stijging doet zich niet alleen voor bij Z3. Alle leuke auto`s lijken te stijgen, mijn M5 bracht bij verkoop ook meer op net als mijn E38.

 

Ik denk dat er drie redenen zijn;

  1. lage rente welke toch geldontwaarding zorgt bij bepaalde (investeerbare) zaken; huizen, aandelen, leuke auto`s.
  2. door (milieu) overheidsmaatregelen en de crisis zijn er de afgelopen jaren veel minder snelle, leuke auto`s verkocht. Zodoende wijkt men uit naar de auto`s van de generatie ervoor.
  3. toename computerisatie/ automatisatie / eco-auto`s (en een tegenreactie erop)

Zal de stijging beklijven? MNZ3M haalt terecht de tijdsgeest aan. Ik denk dat dat vooral aan de overheid ligt. Denk maar aan de W124 diesel. Zeer gewilde daily auto totdat de korting op de wegenbelasting verdween; de prijzen storten in.

Als de milieuzones strenger worden en in meer steden remt dat het gebruik van oudere auto`s wel. Dat zou een factor kunnen zijn. Andere factor is de verdere technologische ontwikkeling. Als over tien jaar iedereen een zelf-parkerende, remmende, cruisende 1:30 auto heeft kan de vraag naar ouderwetse auto`s wel eens flink instorten.  Nu een gewilde auto kopen met het oog op waardestijging doet mij vooral denken aan speculeren.  Pak je een verdere stijging mee of heb je een risico dat je nu op de top koopt en dat het alleen maar omlaag kan.. Warren Buffet zei "verkoop als iedereen hebberig koopt en koop als het bloed door de straten stroomt".

 

Enfin, als je het geld hebt; koop een auto om zelf van te genieten en stel dat boven eventuele prijsstijgingen of dalingen.

 

aangepast door Bombadil
Link naar reactie

Helemaal mee eens, met name je laatste zin: er gaat geen bel op het hoogste punt en ook niet op het laagste punt (beurswijsheid). Lekker rijden en genieten, dat is pas winst!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.