Ga naar inhoud

Wordt Z3 klassieker ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Naar mijn idee worden de coupe en de :lol: uitvoering van de roadster wel wat waard denk dat van de "gewonere" roadster te veel geproduceerd zijn.

Ik denk dat als je naar de Z1(Is al een klassieker) kijkt hoe moeilijk het is om een klassieker te worden en daar is het productie aantal al een stuk lager,en de prijzen eindelijk licht stijgende en al waardevast.

Link naar reactie

Ik werd al geciteerd maar ben het er volledig mee eens, de :D modellen (en niet alleen de coupe Ivo B) ) blijven exclusief, zo is de M3e30 nu ook al langzaam onbetaalbaar aan het worden.

Geldt natuurlijk extra voor de mooie originele exemplaren met historie :lol:

Vandaar dat ik toch maar voor de reguliere beurtje de dealer opzoek om zo´n mooi stempeltje in het boekje te krijgen en naast de originele onderdelen altijd alle rekeningen bewaar.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Als je hem maar lang genoeg bewaard en goed onderhoud wel natuurlijk. Het ene type natuurlijk wat meer dan de andere. Maar je ziet toch bij "oldtimers" dat kekke tweezitters als een triump spitfire of de relatief jonge fiat spider waar er toch niet weinig van gemaakt zijn meer gewild zijn dan een opel ascona uit 1970.

Link naar reactie

ook de 4 cylinders zullen zeker klassiekers worden

kijk maar naar de mgb hoe veel zijn er daar wel niet

van gemaakt en is een echte klassieker

zelf had ik voor de z3 een mercedes 350 sl uit 1971

ook een klassieker waar er heel veel van gemaakt zijn

dus de 1.8 en de 1.9 zullen als ze goed onder houden zijn

ook klassiekers worden

Link naar reactie

Denk dat het er toch weinig mee te maken heeft of het een :m: is, hoor, ook de productieaantallen spelen geen rol. Een "klassieker" moet gewoon net dat "gewisse extra" hebben, denk dat de Z3 dat wel heeft qua model. Dat is toch waar 90% van de mensen naar kijkt.

De explaren die echt aanzienlijk meer geld gaan opbrengen zijn diegenen die origineel zijn, speciaal zijn (m's coupe's weinig km's) en een gekke kleur hebben (rood ofzo) :D

Link naar reactie
De explaren die echt aanzienlijk meer geld gaan opbrengen zijn diegenen die origineel zijn...

Hallo forumleden :m: hopelijk hebben jullie je originele zwarte onderdelen nog niet op e-bay gezet :D. dus over 15 jaar: mmm een eisenmann uitlaat. Tja das niet origineel, dus zakken met de prijs. ;)

Link naar reactie

De vraag is niet zozeer òf de Z3 een klassieker wordt, want dat is ie al. (Daarom heb ik hem ook gekocht, ik heb ook MGs gehad en met Citroën DS gerallyed, en nu wilde ik een modernere klassieker).

Maar als de vraag is of die klassieker-status gaat betekenen dat de prijs geweldig hoog blijft of wordt, zijn er meer factoren in het spel. Zeldzaamheid speelt dan wel degelijk een rol. Originaliteit ook. Maar ook modetrends en image. Hoe ontwikkelt zich de klassieker-markt? Zakt die (nog verder) in? Wie zijn de mensen met geld en in welke auto's willen ze investeren?

Van de MG B zijn er in 18 jaar 513.272 gebouwd. Van de Z3 in 7 jaar een kleine 300.000, waarvan de helft in Amerika is gebleven. Voor de zeldzame "dure" klassiekers is dat erg veel. Echt zeldzaam word je zo niet. Vergelijk bijvoorbeeld het productieaantal van 2300 stuks van de eerste BMW 6 cylinder uit 1933 (foto). En van de prachtige BMW 507 zijn er maar 253 gemaakt. Daar betaal je nu dus € 150.000 voor. Die van Elvis ging voor $291,500 weg. Moraal: leen je Z3 een jaartje uit aan Linda de Mol. :m:

33_303-1.jpg

Link naar reactie
Moraal: leen je Z3 een jaartje uit aan Linda de Mol.  :m:

Moet je proberen de Z3 van de ambassadrice van de cosmetische chirurgie Marijke van Helwege te kopen. :D

kan zo snel niet een pict van haar vinden

Link naar reactie
Moet je proberen de Z3 van de ambassadriese van de cosmetische chirurgie Marijke van Helwege te kopen. :D

Marijke van Helwege... Die werkt toch bij een tuning-bedrijf? :m:

Link naar reactie
Moraal: leen je Z3 een jaartje uit aan Linda de Mol.  :m:

Moet je proberen de Z3 van de ambassadrice van de cosmetische chirurgie Marijke van Helwege te kopen. :D

kan zo snel niet een pict van haar vinden

Heb een filmpje gevonden

hier

het onderwerp is 18-02: QUINTIS RISTIE vrouwen en auto's

Link naar reactie

Leuk filmpje! :D "Vette lauw waggie. Te gekke oe-agen. Oe-at een mooie oe-agen!"

En de overeenkomst met Marijke Helwegen: klein plat kontje, spitse neus... :m:

Ze zegt trouwens dat haar zilvergrijze Z3 in Nederland de enige is met een blauwe kap. Zou het waar zijn?

Link naar reactie

Die Marijke is hélemaal :m:

Met háár Zou ik wel een fotosessie willen hebben samen met onZe Z'ts. :D

Ik ga kijken of ik iets kan regelen met haar manager [als Ze die heeft ].

Zou Zij niet al lid Zijn van ons forum?? Met een NickName??

Alle Z'ts, Roadster en Coupé, ongeacht motorisering Zijn nu al op en top LUSTobjecten, hijg...

Als het maar nette exemplaren Zijn waar niet te veel aan verprutst is.

En met verprutsen bedoel ik dan slecht gerepareerde schade, slordig gemonteerde onderdelen

en uitgeleefde interieurs. Waar dan ook nog eens geen onderhoudsboekje bij Zit.

Of een hoop toeters en bellen wat helemaal niet bij elkaar past.

Ik denk wel dat de Coupé's, met alleen maar sexcylinders en laag productieaantal i.v.m. de

Roadsters en in het bijZonder alle NETTE ;) exemplaren, van Zowel de Roadster als de Coupé "On Top" Zijn en blijven.

In elk geval willen wij die van ons NOOIT meer weg doen. Misschien nog een Z erbij? :D

Link naar reactie

Het belangrijkste blijft toch dat je zelf plezier hebt van je wagen en dat is toch minder als je in een kreukelige/afgeleefde/slecht gemodificeerde auto zit denk ik. Maar je hebt er ook niks aan om een 100% perfecte auto alleen voor de show of waarde te hebben, vind ik. Dan krijg je een 'classic' die nooit de weg op gaat... alleen om naar te kijken.

Link naar reactie

Ik heb ooit eens een vervangende Z3 gehad toen mijn coupe bij de dealer bleef overnachten. Ruim een half jaar geleden.

Deze was zilver met een blauw dak en had ook de 32 styling velgen zoals in het filmpje. Dat zou dan deze auto moeten zijn?????

Het was een 1.9.

Deze auto stond wel in de verkoop bij de dealer en reed overigens heerlijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.