Ga naar inhoud

lekkage kofferbak


FirstClass

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een probleem. De hele kofferbak is nat.

Ik heb al gekeken waar het vandaan komt, maar kan het niet helemaal vinden. Het komt in ieder geval niet bij het 3e remlicht vandaan.

en ook de rubbers bij de kofferbak zelf zijn goed.

Nu heb ik gehoord dat er ook ergens een gootje zit om regenwater af te voeren, en dat dit soms verstopt is.

en als dit verstopt is, dat het water dan de kofferbak in gaat.

Dit zou heel makkelijk te verhelpen zijn door dat gootje door te prikken.

Ik heb me helemaal gek gezocht naar dat gootje, maar ik kan het niet vinden.

heeft iemand hier misschien een foto van? (of een goede omschrijving :thumbsup: )

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

buiten de tip hierboven al aangegeven

wat ook nog kan --> heb ik zelf gehad bij de 1.8 als alle afvoeren lekker doorlopen -->

Ga in de wagen zitten --> haal bekleding onder je kapaansluiting weg in de hoeken of helemaal --> vraag je vrouw of de buurman / vrouw een regenbui los te laten op de kap

dan zie je of er in de hoeken water loopt tussen kapaansluiting en plaatwerk .... ;)

Bedrading loopt daarboven de kofferbak in of uit - net hoe je het bekijkt --> komt daar water te staan door kaplekage dan kan het via de kabel tule in de kofferbak komen.

Bij kapje langsgaan en kap laten demonteren --> hij gaat dan de oude kit vervangen voor nieuwe en voila kap is weer dicht :wave:

correct me if I am wrong

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

First class,

Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je een lekkage met je soft- of met je hardtop hebt.

Als het met je hardtop is, roept iedereen dat je kap goed moet zijn afgesteld, want dan kan hij onder de afsluitrubbers gaan lekken.

Echter, vandaag heb ik ontdekt, dat mijn softtop onder mijn hardtop, ondanks de goede afstelling, toch drijfnat werd.

Daardoor heb je ook een hoop water in je kofferbak, omdat het onder de bekleding van het "kattebakje", waarin je softtop ligt, in je kofferbak loopt.

Nadat we de hele binnenbekleding van de hardtop hadden verwijderd kwamen we tot de ontdekking dat de achterruit, die in de hardtop gelijmd zit, niet overal meer vast zat.

Moet dus helemaal opnieuw gelijmd worden, net als een voorruit van een moderne auto; een klusje dat ik maar aan carglass oid over ga laten.

Bij mij was duidelijk de ruit van binnen naar buiten te duwen, waardoor er een spleet van ongeveer 1 cm ontstond: liep dus een hoop water in de laatste dagen.

Ergo; ga er niet vanuit dat je hardtop waterdicht is ondanks een goed afstelling.

Grtz, Carl

Link naar reactie
  • 9 jaren later...

Ik heb reeds 3 verschillende lekkages gehad in kofferbak BMW Z4 E85 ;

1 Lekkage via de achterlichten, opgelost met nieuwe pakking van € 11, bij dealer gehaald

2 Lekkage via een wit dopje waarin een schroef komt voor afdeklijst achterlicht

3 Via de kofferbak beugels, aan zijkant kwam water binnen via een rond rubber, opgelost door met caravankit beugel afgekit

 

 

   

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

net achter de deuren vind je de afwateringsgaatjes  al je de kap omlaag hebt  Deze worden aan het zicht onttrokken doo rubber flapjes die erboven hangen . Deze kun je makkelijk opzij  duwen en dan zijn de gaatjes zichgtbaar.

 schoongemaakt  dmbv een trekveer er in te duwen  .  In mijn geval kwam er nogal wat prut uit en ik heb de toen met de riool ontstopslang van de hogedrukreiniger  doorgespoeld.  resultaat was  onder de gehele dorpel   uitstromente prut en steentjes.

 

Varkentje gewassen 🙂

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.