Ga naar inhoud

lichtje remmen brand

lightning87

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ok het geel/oranje lichtje van de remmen ging een aantal weken geleden dus branden.

de voorste remblokken zijn vervangen (oem) en het zelfde geld voor de remvloeistof ( ja heb dot 4 gebruikt).

de achterste remblokken zijn nog ongeveer 40 % en zijn dus niet vervangen.

nu blijft het lampje aangaan, soms als ik rem, maar ook soms als ik totaal niet rem !

het gaat heir om een Z4 bouwjr 2003 2.5i

heeft iemand hier daar ook ervaring mee ? zou het een kapotte sensor kunnen zijn ?

• Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Het kan zijn dat een slijtsensor vervangen moet worden, als het goed is zitten er 2. 1 linksvoor en 1 rechtsachter. Deze zitten in de remblokken geschoven met een soort klemveertje en als de remblokken bijna op zijn komen deze ook tegen de remschijf en slijten door waardoor de electronische lus onderbroken wordt en je controle lampje aangaat. Is heel makkelijk te controleren door het wiel eraf te halen en even de indicator uit de remblok te halen, even goed kijken want er zitten 2 lipjes die je een beetje samen moet drukken en dan pak je de indicator er zo uit. Kabeltje gaat in een boxje waar een stekkerverbinding zit mocht je de indicator vervangen. Maar is hier niet naar gekeken tijdens het vervangen van de blokken, als het lampje aangaat is het al een teken dat de indicator zijn werk gedaan heeft en dus ook vervangen moet worden.

Gr Jack

Geplaatst:

thanx voor de reply ! hier is niet naar gekeken nee want hij is niet naar de stealert gegaan. hebben zelf de blokken voor vangen.

maar dan zal ik die sensor ook vervangen en kijken of het over is. :rolleyes:

• 7 maanden later...
Geplaatst:

zag dat ik deze niet meer had beantwoord.

het was idd de indicator deze is in de kerstvakantie vervangen.

• Administrator
Geplaatst:

Mooi dit soort feedback, daar kunnen we wat mee! :thumbup:

Geplaatst:

naja je krijgt nou geen noobs meer die net zoals mij denken dat je de indicator kan hergebruiken :P

• Administrator
Geplaatst:

Ja, ik meende het ook. Niets vervelender dan vragenstellers die uiteindelijk niet laten weten hoe dingen zijn afgelopen ...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen