Ga naar inhoud

piep geluid bij raam openen


H@NZZZZ

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het open van mijn portier raam ( Z4 ) maakt deze een raar piep geluid.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ? :rolleyes:

Grt Hans

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Bij de geleiders inspuiten met WD40, helpt bij een Z3 ook :rolleyes:

  • Administrator
Geplaatst:

Zoekt en gij zult vinden: Raam + piep?. Kijk bijvoorbeeld eens in het topic van JK op pagina 1 van de resultaten, of dat van Floor op pagina 3 van de resultaten ...

Geplaatst:
Bij de geleiders inspuiten met WD40, helpt bij een Z3 ook :wave:

Nee beste Ferry dat helpt niet.

Geplaatst:
Nee beste Ferry dat helpt niet.

De vraag is dan natuurlijk FLOOR, WAT DAN WEL ???????? :wave:

Geplaatst:

Dat wordt een nieuw raammechaniekje!

Geplaatst:
De vraag is dan natuurlijk FLOOR, WAT DAN WEL ???????? :wave:

Precies Floor als je dit weet dat het niet werkt (bij een Z4) wat dan wel.

En bij mij werkte het wel (Z3) of vind je van niet :thumbup:

Geplaatst:

Het antwoord is al gegeven, kijk maar boven jou post

Geplaatst:
De vraag is dan natuurlijk FLOOR, WAT DAN WEL ???????? :thumbup:

WD40 = ontvetten. :angry:

Siliconenspray. :wave:

HT

Geplaatst:

In het topic raam mechaniek vervangen staat wel een foto van het mechaniek, Wat je kan smeren is het gedeelte kabel wat uit de buiten kabel komt maar daar zit het probleem niet .

het zit in de stukjes buitenkabel die in een bocht lopen en daar gaat vocht in staan met als gevolg roest (piepen) en dan is het wachten tot de kabel breekt.

Op de geleiders zitten wel kunstof (teflon) blokjes maar die geven eigenlijk geen probleem.

Geplaatst:
In het topic raam mechaniek vervangen staat wel een foto van het mechaniek, Wat je kan smeren is het gedeelte kabel wat uit de buiten kabel komt maar daar zit het probleem niet .

het zit in de stukjes buitenkabel die in een bocht lopen en daar gaat vocht in staan met als gevolg roest (piepen) en dan is het wachten tot de kabel breekt.

Op de geleiders zitten wel kunstof (teflon) blokjes maar die geven eigenlijk geen probleem.

Kan het niet zijn dat er meerdere soorten piepjes zijn (en met meerdere oorzaken dus?)

Mijn ramen piepen soms als het heel warm is geweest.

Het is geen hoge piep (zoals een muis piept zeg maar als je 'm langzaam met je duim dooddrukt...), maar meer wat lager en vrij hard (monotoon en ongeveer even hoog als stemgeluid).

Ik dacht eerst dat het de raamrubbers zouden zijn die enigzins verdroogd waren (zo klinkt het namelijk wel), maar ik begin nu toch te geloven dat het ergens van binnen komt. Ik voel tijdens de piep niet de raamrubbers excessief trillen. Het trilt een beetje net als dat de hele deur dan een heel klein beetje trilt.

Ik heb de deur nog niet opengemaakt, dus heb ook nog geen onderzoek kunnen doen..

Kan ik gelijk dat blikkerige geluid aanpakken :wave:

Geplaatst:
Het is geen hoge piep (zoals een muis piept zeg maar als je 'm langzaam met je duim dooddrukt...),

dierenbeul :D

Geplaatst:

WD40 is een ontvetter dat is nieuw :D :hamer:

Het is dus een :

Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!

Zie voor de ongelovigen onder ons :

WD40

Geplaatst:
dierenbeul :lol:

haha, dat was alleen maar om een reactie uit te lokken :D . Maar een wilde muis in het nauw gedreven piept wel behoorlijk hard :hamer:

Muizen zijn overigens heel smerig ongedierte als je er last van hebt :angry:

Geplaatst:

Het raam rechts bij mij maakte een tijdje geleden ook een erg piepend geluid bij het openen en sluiten.

Heb alles wat maar kon bewegen ingevet met vet :thumbup: kabel; geleidblokjes enz...

Nu geen geluid meer en alles loopt vlot <_<

Geplaatst:

Na alle nuttig tips <_< te hebben gelezen .ben ik er wel achter dat het gesmeerd moet worden.

Voor een piepje ga ik geen mechanische vervangen .

Nu mijn vraag hoe krijg ik het deurpaneel eraf ,zonder het te beschadigen :angry: .

Grt Hans

Geplaatst:

Als ik alles zo lees dan neemt niemand de moeite om eens te kijken naar het topic wat ik er over gemaakt heb, Daar zie je toch duidelijk een foto hoe het deurpanel er af moet.

Geplaatst:
Als ik alles zo lees dan neemt niemand de moeite om eens te kijken naar het topic wat ik er over gemaakt heb, Daar zie je toch duidelijk een foto hoe het deurpanel er af moet.

Ik ben aan het zoeken geweest maar kon niets over een deurpaneel gevonden krijgen .

Kun je me de link eens sturen :P .

BVD Hans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.