Ga naar inhoud

Welke banden?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier nieuw.

Welke banden raden jullie aan voor een M Coupé?

Momenteel staan er Bridgestone RE050 op en dat is afschuwelijk...

De wagen is zeer nerveus en trilt langs alle kanten, nochtans uitlijning en balancering zijn perfect... Ook de rest van de wagen werd gecontroleerd (rollagers, etc.) en da's allemaal in orde... De garage zegt mij dat het aan de banden ligt (overigens de standaardmaat).

Of heeft iemand ooit ervaring gehad met zulke trillingen (vnl. tussen 120 en 160)?

Dank jullie wel!

Marc

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Marc, je bent welkom op het forum hier. Toch verwachten we wel wat van je: namelijk dat je eerst eens even rondkijkt en leest wat anderen al hebben geschreven over dit onderwerp. Je zult zien dat er in de afgelopen jaren al genoeg over geschreven is.

Gebruik de knop zoeken rechtsboven eens, met als trefwoord "banden" of "trillingen".

Link naar reactie
  • Administrator

Marc Dupont ?

Leuk, en jij bent :rolleyes:, ff voorstellen kan geen kwaad en uiteraard ook wat :foto: plaatsen.

Maar toch welkom hier :rolleyes:, banden voor een :m: QP het nog rf ?

Ik heb er ook de Bridgstone's opliggen (potenza, is geloof ik standaard) maar heb

nergens last van.

Ik wou net schrijven gebruik de zoekfunctie maar Tja is me voor :newblush:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als je HIER klikt, dan zul je veel over banden lezen.. :rolleyes:

De een is helemaal leip van de Uniroyal Rainsport I, die schijnen een goede prijs kwalitiet verhouding te hebben.

De ander zweert bij Toyo R1..

En ik heb er sinds kort Conti Sport Contact 5 onder.. en neem niet snel meer iets anders.. :rolleyes:

Link naar reactie

Marc Welkom hier en veel plezier met je Z coupé ;) . Wat ze in de garage zeggen over je banden is echter wel niet erg correct. De Bridgestone Re 050 is echt één van dé beste banden op de markt. Wat wel kan is dat men er bij bmw of elders Run flat banden opgeplaatst heeft wat op de auto's die hier niet op gebouwd zijn echt véél te hard is en inderdaad trillingen gaat geven. Als je een heel erg comfortabele band wil neem dan een goodyear eagle maar ik waarschuw je wagen gaat een heel stuk minder strak aanvoelen. Dunlop is op dit moment een goed compromis prijs kwaliteit.

En voor degene die twijfelen over de RE 050 waarom word deze dan eerste montage geleverd bij BMW, Porsche, Ferrari, ... Toch niet omdat het rommel is hé

Ps: ik heb echt geen aandelen bij bridgestone maar uit ervaring (niet met BMW :thumbup: ) weet ik dat hij erg goed allround is.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
echter wel niet erg correct.

Tja.. wat is nou? ;)

Overigens worden op die auto-merken die jij opnoemt ook Michelin, Pirelli en Continental geleverd.. :thumbup:

Link naar reactie

idd. widebody dat zijn allemaal goede allrounders hé ... persoonlijk wel héél goede ervaringen met RE050 zowel op carrera2 '91 als op E46 M3 en m'n collega z'n 355 GTB

vroeger reed ik meestal met michelin pilot maar is prijs kwaliteit toch geen bridgestone (vergelijk ook niet met brigestone op een toyota corolla 1300 hé da's wel een heel ander verhaal)

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 10 maanden later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.