Ga naar inhoud

Verlaagde Z4: Hoe laag is verantwoord ?


EzZzy Rider

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Mark, lees dit oude topic en het topic waarnaar daarin verwezen wordt even. Ik denk dat je de 3.0si versie nodig hebt! Ook omdat een M op veel meer punten verschilt dan uitsluitend het onderstel, denk ik dat daar ook andere veren bij horen ...

Link naar reactie

^^^ Niet mee eens...eerlijk gezegd, vind de Eibach pro kit die ik onder mijn Z heb iets stugger dan het standaard //M onderstel. Perfect in mijn ogen omdat je dus ook nog redelijk wat comfort overhoudt.....hoe het rijdt icm 20" inch wielen weet ik natuurlijk niet.

Link naar reactie

Widebody, het kan allemaal niet hard genoeg voor jou he? :P

Ik had H&R en dat was toch behoorlijk stug! Nu Eibach Pro en ik ben meer dan tevreden daarover... staat alsnog lekker laag en auto blijft comfortabel! En geloof me, wegligging is top...

Gewoon 's kijken naar H&R joh.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik had lange tijd de opvatting geen geld meer uit te geven aan mijn ZZZ, op regulier onderhoud na..

toch zijn er twee dingetjes die ik waarschijnlijk binnenkort ga doen..

Dat is een KW-V2 schroef-set(of misschien een eibach schroef-set..) + middendemper eruit..

Link naar reactie

Eibach pro vind ik ook absoluut niet stug. eea lijkt wellicht comfortabeler dan standaard onderstel. Wel iets progressiever en betere wegligging (wellicht daardoor)

Maar ik vind het qua praktische doeleinden eigenlijk te laag (staat fantastisch uiteraard), dus wellicht in de toekomst een schroefsetje.

Klotedrempels in nederland.....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik had een Eibach schoefset onder mijn :m: QP .... beviel ook erg goed !

Beviel dat erg goed? ik hoor er inderdaad ook wel positieve geluiden over..

alleen nog niet van iemand die er ook daadwerkelijk mee gereden heeft..

Link naar reactie

Eibach pro zitten dan je veren niet los voor de keuring............?

heb bij mijn vorige auto andere schokdempers moeten kopen anders kwam die niet door de keuring

zou ik verlagen met Eibach pro ? iemand suggesties . . .

01bmwz4coupe30si2012.jpg

Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Op 15-4-2011 om 13:05 zei JK-Z4-3.0i:

De mijne wordt binnenkort opgehoogd!

 

Ik zal de vrije ruimte onder de bumper eens opmeten.

 

Beetje oude post, maar voor mij wel interessant (zie ander topic): hoe heb je de verhoging laten uitvoeren en hoeveel millimeter?

Link naar reactie
19 uur geleden zei HUB:

 

Beetje oude post, maar voor mij wel interessant (zie ander topic): hoe heb je de verhoging laten uitvoeren en hoeveel millimeter?

Schroefset... 😀

Link naar reactie
3 uur geleden zei JK-Z4-3.0i:

Schroefset... 😀

 

Okay... blijft deel twee van de vraag open staan: als een standaard auto -zonder sport onderstel- op hoogte nul staat, hoeveel lager (als in: verlaagd) staat jouw auto nu dan? Groet, Jan

aangepast door HUB
Link naar reactie

Nog maar net in het bezit van een Z4 E89. met M3 onderstel.
Maar nog lager en:

 

  • ik kan zeker geen woonwijken meer in- of uitkomen
  • ik zal op mijn leeftijd een soort takeltje nodig hebben om de Z4 de verlaten

 

:laugh:

  • Haha 1
Link naar reactie
5 uur geleden zei 2.5si:

Je vergelijkt nu appels met peren; jouw Z3 met Jurgen’s Z4 (zie ook de topic titel).

 

Ik weet dat ze verschillen en ga ook niets vergelijken, maar dat maakt de informatie er niet minder interessant om. Groet, Jan

aangepast door HUB
Link naar reactie

Eibach prokit is prima te doen. Ik heb zelf rond de 40k km op eibach pro-kit met Bilstein B8 dempers gereden. Rijhoogte is als je met wat beleid over drempels gaat prima, looks zijn top en balans is mooi neutraal voor landweggetjes en wat rondjes over de nurburgring. Inmiddels zit er bij mij Ohlins op, ik wist niet dat je nog zoveel onderstuur eruit kon halen :-D

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Geeft niet. :cool:

 

^ Ik heb zelf ook royale ervaring met Eibach pro. Looks zijn inderdaad mooi. Resterend comfort hangt vooral van de dempers af. Veel mensen vergeten volgens mij dat met de gemiddelde leeftijd van een E85, ook bij relatief lage kilometerstanden, de oorspronkelijke dempers hun beste tijd vaak wel hebben gehad.

 

Ik vond sowieso dat er wel veel beleid nodig was voor drempels. Ik vond met name dat de auto overhelde bij optrekken / afremmen. Geef mij dus ondertussen maar een schroefset van een fatsoenlijk merk. Mijn auto staat iets hoger dan met M-dempers + Eibach het geval was, maar lager dan met M-dempers + veren (ik denk zo'n beetje 22 a 25 lager dan met een OEM onderstel. Ik vind het heerlijk om zo'n stabiele auto te hebben (bij remmen / optrekken, in bochten, etc.).

Link naar reactie
  • 4 weken later...

^ is wel een optie @JK-Z4-3.0i, Jurgen, s2vfa en heet adaptive M suspension op een e89. Zit in het M edition pakket van de e89 Of het echt instelbaar is weet ik niet maar, bv in vergelijking met mijn ex z3 M coupe staat de e89 een behoorlijk stuk hoger. Dat het een M3 onderstel is is natuurlijk een gotspe.....

 

Als erkende drempel toerist in Rotterdam hoorde ik bij de z3 wel wat herrie en kwam ik een hoop krassen tegen op de onderkant. Dat komt met de z4 nauwelijks voor. Dus ik kom iedere woonwijk in en uit. Uitstappen is een ander probleem, het lijf vind dat lage gedoe niet leuk, maar ja dat is een kwestie van doorzetten @PHS........

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.