Ga naar inhoud

help

jordie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik heb een bmw z3 .

als ik het stuur helemaal naar links of rechts doen hoor ik wat..

de bmw dealer zegt dat het mijn uitlaatklap is van mijn stuurpomp . en dat het zo hoort.

klomt dat ?en kan ik daar ook wat aan doen.

of moet ik mijn stuur gewoon niet helemaal naar links of rechts doen

alvast bedank.

mvg

jordie

• Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

eeuh wat hoor je dan goser?

rammelen ,piepen ,tikken,gieren of wat?

is het een nieuw geluid

warm of koud anders?

etc

Geplaatst:

Als je stuur helemaal tot uiteinde draait, hoor je een piepend/schurend geluid met de Z3.

Dit is algemeen bekend en je kan er beter aan wennen...

Geplaatst:

je hoort dat geluid alleen als je je stuur helemaal naar links of recht draaid, kan verder geen kwaad, gewoon mee leren leven :unsure:

Geplaatst:

ik heb nog en vraag

ik heb een bmw z3 1996

en nu is mijn bediening stekker van mij stoel los .(van voor en naar achter)

maar de stand van mijn stoel is laag en helemaal naar achter

hoe kom ik nu het best bij die stekker

mvg jordie

Geplaatst:

Kom een keer naar een rit of zo, dan kunnen we je auto ontmoeten, en jou evt ook

Geplaatst:

Er staat mij vaag iets van bij dat je die spindel ook met de hand kan draaien, als je de rails van de stoel eerst los schroeft maar precies weet ik dat ook niet.

Kijk hier eens even of er in de Stoel uitbouwen howto iets over staat.

Geplaatst:
Gewoon eerst de stoel eruit slopen :schater:

Veel te omslachtig, ik zou gewoon even de auto ondersteboven zetten en dan een gat in de bodem figuurzagen..

ps. als je dat geluid hoort met parkeren enzo dan is het gewoon de pomp van de stuurbekrachtiging denk ik doet mijne ook

Geplaatst:

Een OPTIE is rechtdoor blijven rijden :schater: Kan ook zijn dat je de spatbordjes raakt met te veel naar links of rechts sturen ;) Die BMW Z lui hier zijn er bijzonder op gesteld dat je je eerst helemaal voorsteld (willen alles weten) met foto's en al!!! Dan reageren ze ook heel anders op je vragen denk ik, weet ik niet zeker hoor maar je kunt het proberen. :unsure:

Geplaatst:

Dat met het stuur heeft toch iedere hydraulische stuurbekrachtiging en niet alleen de z.

Draai je stuur maar eens helemaal naar links of rechts. Als je het stuur vervolgens dat kleine stukje verder draait tegen z'n aanslag, hoor je bij hydraulische stuurbekrachtiging een typisch geluidje. We hadden al verteld dat de stuurbekrachtigingspomp permanent draait en olie doorpompt. Aan het einde van de stuuruitslag is er echter geen circulatie meer mogelijk door de stuurcilinder. Er gaat dan een overdrukventieltje open zodat de olie toch door kan blijven stromen: dat is het geluidje dat je hoort. Kan dus absoluut geen kwaad.
Geplaatst:
Als je stuur helemaal tot uiteinde draait, hoor je een piepend/schurend geluid met de Z3.

Dit is algemeen bekend en je kan er beter aan wennen...

Voor de levensduur van een hydraulische stuurbekrachtiging (zoals op de Z3 zit), is het beter bij het raken van de stuuraanslag (bij volledig indraaien), het stuurwiel een ietsje terug te draaien, zodat je de druk wegneemt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen