Ga naar inhoud

cuppende banden


Steef

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HOI allemaal,

Ik ben de trotse eigenaar van een zzz uit 2002 (4cilinder). De auto bevalt prima maar ik heb een probleem met de banden. De vorige set heb ik moeten vervangen wegens ernstige cupvorming. Ook mijn nieuwe set begon na 10-12000 km te cuppen. Ik heb ze vandaag laten trimmen want om steeds een nieuwe set te kopen wordt me iets te duur :)

Mijn vraag is, hebben jullie een idee hoe dit kan komen. Mijn bandenman zei dat het vreemd was dat ook de achterbanden cuppen omdat het meestal niet voorkomt op de banden van de aandrijfas. Ik heb er Dunlop Sportmaxx op zitten, 17 inch. Hoe hoog moet de bandenspanning zijn volgens jullie? De meningen lopen nogal uiteen.

Hebben jullie verder tips of adviezen om het cuppen van de banden tegen te gaan (ander merk banden misschien?)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Steef

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Hoe zijn de schokbrekers ?

Als die er nog onder zitten?? :foto:

Gr, Ferry

Geplaatst:

En wat voor rijstijl heb je?

Het is dan wel "maar" een viercilinder maar cuppende banden op de aandrijfas? Dat "trimmen" gebeurt hier volautomatisch...

Geplaatst:
domme vraag :foto: misschien,

maar wat is "cuppen"

Als ik het goed heb (en anders wordt het wel gecorrigeerd) betekend dit dat er een "vlak" stuk profiel op de banden zit of dat de de banden onregelmatig afslijten en daardoor een soort van "bonkend" geluid geven en dat naarmate men sneller rijd dit als een irriterend geluid ervaart.

Geplaatst:

Google is your friend: http://www.gbshop.nl/content/informatie/te...-informatie.htm

Even naar beneden browsen en voila... Cupping beschreven. Je merkt het snel genoeg, als je banden irritant gaan "zingen" is het mis. Geloof me.... ( 1 serie had het probleem ook, uitlijning was de oplossing en uiteraard nieuwe voorbanden na lang doorgereden te hebben met gecupte banden)

Geplaatst:
uitlijning was de oplossing en uiteraard nieuwe voorbanden na lang doorgereden te hebben met gecupte banden)

Uitlijnen, kan het mij haast niet voorstellen!

Lijkt mij eerder een andere probleem.

Wat zegt Roodkapje hiervan?

Gr, Ferry

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.