Ga naar inhoud

Sound Tuning


Sebastiaan

Aanbevolen berichten

Ikzelf ben toch weer aan het twijfelen tussen een 225, of een 245 band. De hartge zijn zover ik weet niet leverbaar in 9x18" of 9.5x18". En om nou een 245 op een 8.5"velg te leggen :(

Wat ik graag wil is:

voor: 8.5x18" - 225/40x18"inch

achter: 9.5x18" - 245/35x18"inch

Gaat dit passen/uitzien? En hoe laag/hoog kan ik gaan met de ET waarde, totdat hij aanloopt? Dan kan ik namelijk zelf nog altijd bepalen of er spoorverbreders onder moeten, en hoeveel.

Het is niet dat ik blond ben ;) maar ik heb dat verhaal van Pierre en op de websites al zo vaak gelezen, snap em nog niet. ;)

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sledge geef me ff door welke maten je origineel eronder hebt en hoeveel plaats (in cm) je nog hebt of hoever je naar buiten je wilt gaan, reken dan de ET waarde per velg voor je uit. De genoemde bandencombinatie is goed, zou achter inderdaad de 245/35 nemen en voor of 215/40 (ietsje lager) of 225/40.

groet,

Pierre

PS Welke Hartge velg wil je aanschaffen??

Link naar reactie
Situatie voor:

195/65x15 - 7jx15 ET47

Zit vrij dicht op de veerpoot, ik schat 1 a 2 cm

Hij mag 10mm per kant naar buiten op de winter velgen.

Situatie achter:

195/65x15 - 7jx15 ET47

Boven genoeg speling, alleen achter zit hij vrij dicht op de spatbord.

Per kant 20mm naar buiten.

Algemeen: 1J is 26mm breder van deze velgbredte gaat dus 13mm naar de binnenkant en 13mm naar de buitenkant.

Als je voor dus 10mm breder denkt te kunnen kom je uit op een ET waarde bij een 8J velg van ET50, bij een 8,5J zelfs ET56,5.

Denk echter dat nu de auto niet verlaagd is het beeld vertekend wordt, aan de voorkant zijn de ZZZ´s namelijk IMHO allemaal gelijk en weet ik dus dat je kunt gaan tot 8,5J ET30 met 225/40/18, dit is dus 2,65 cm breder per kant dan je zelf aangeeft, maar nogmaals als je de auto niet verlaagd hebt vertekend dat beeld, als je hem ook niet verlagen wil zou ik ook niet zo breed gaan dan krijg je nameijk zo´n big foot idee.

Achter wijkt die van jou wel af en kom je als ik het omreken uit op een ET waarde van 7J naar 9,5J is dus 2,5*26mm:2= 3,25 cm-2,00cm= 1,25 cm meer dan de ET waarde van de huidige velg is een ET waarde van 59,5, nogmaals bij een velgbreedte van 9,5.

Uit ervaring weet ik weer dat Schnitzer voor jouw auto een velg van 9,0J ET45 aanbiedt wat neerkomt op een 9,5 ET51,5. Schnitzer kennende heb je hierbij nog wat ruimte, denk dus dat je achter ergens rond de ET50 moet zitten bij een 9,5J brede velg.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Dankjewel Pierre, ben weer een stapje verder.

Hij zal zeker nog verlaagd worden, maar dat wilde ik naderhand eigenlijk pas toen. Anders ga je hem eerst verlagen en dan een bijpassende velg zoeken. Mij leek het handiger eerst een velg uit te zoeken, en dan een bijpassend verlagingset.

Wat geeft een betere look voor 215 breed? 8 of 8.5?

8= 203mm

8.5=215mm

Eerder op een forum zei je dat de velg iets minder breed moest als de band(?) dan zou het dus 8" worden?

Link naar reactie

Kan eigenlijk allebei maar ik persoonlijk vind het mooier als de band niet overhelt (zoals die bierbuik die over de broek hangt) maar mooi vlak op de velg ligt. Als je een leuke 8J kunt kopen zou ik daarvoor gaan is ook weer wat lichter en 215/40 is de beste maat voor bij jou, bereik je de beste combi met 245/35 achter en heb je de laagste afrolomvang. Achter zou je dan dus 9,5 of 9J kunnen pakken.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Ik spring weer even terug naar het start onderwerp Sound Tuning...

Kom net van de AutoRAI af en heb daar even met Ron Braspenning staan praten. Hij monteert ook Eisenmann uitlaatsystemen (heeft daar hele goede ervaringen mee) en geeft er zelfs levenslange garantie op!

Heb jij je uitlaat eigenlijk al binnen Huub?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.