Ga naar inhoud

Verschil In Hoogte Links En Rechts

franky_4_fingers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al een tijdje loopt mijn rechtervoorwiel bij inveren en insturen (tegelijk dus) aan het spatbord, het binnenscherm is al doorgegesleten en ook zie ik al wat sporen in mjin motorkap zitten :rolleyes: . Ik vond het al zo vreemd dat dit alleen aan de rechterkant zo is maar na opmeten blijkt de auto rechts ook een dikke centimeter lager te staan. Ik heb afgelopen voorjaar nieuwe kw veren erop gezet dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen..Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Zou idd eerst eens alles nameten.

Ik weet niet of het kan maar zouden er mss verschillende schokbrekers onder kunnen zitten?

Grtz Ron.

Geplaatst:

Weet je zeker dat het vervangen van de veren op een correcte wijze gedaan is? Ik neem aan dat links en rechts dezelfde merk/type veren zijn. Daar kom je trouwens snel genoeg achter als je links en rechts verwisselt.

Geplaatst:

Veren zijn goed gemonteerd en zijn uiteraard hetzelfde (Eibach in tegenstelling tot wat ik eerder zei) , zoals gezegd liep rechtsvoor ook al aan bij de oude veren, nog een stuk erger zelfs..Als ik het chassis bekijk zie ik geen gekke knikken of vouwen, tenzij het enorm goed hersteld is lijkt mij dat er niks mee gebeurd is maar ik ben geen expert. Zelf zit ik ook aan de schokbrekers te denken. Ik zou ze eens kunnen verwisselen...

Geplaatst:

Mss. dat je nog nummers vindt op de schokbrekers spaart je het uitbouwen.

Grtz Ron.

Geplaatst:

Ben je er al achter gekomen waar het hoogte verschil in zit :D , ben wel benieuwd wat het is, heel vreemd lijkt mij

Laat anders even wat -_- zien, kunnen we nog meer met je mee denken <_<

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik maak identiek hetzelfde mee! Eindelijk niet alleen...waar kan men de nummers controleren ? Zijn ze zichtbaar zonder het wiel eraf te halen ?

Geplaatst:

De nummers kun je hier vinden, op mijn oude zat nog een sticker maar ze staan er ook zo op.

Ze zijn erin geslagen.

Denk wel dat je het wiel komt te verwijderen, of mss. op een hefbrug zetten.

Grtz Ron.

Geplaatst:

fuseekogel is vervangen bij de apk en dat scheelt een boel....ik heb het nog niet nagemeten maar het aanlopen is een stuk minder geworden, eigenlijk alleen nog bij volledige stuuruitslag en hard inveren, aardig tevreden :thumbup:

Geplaatst:

Hoezo, aardig tevreden, volgens mij hoort een wiel helemaal niet aan te lopen, toch, of ben ik gek ?????? <_<

Geplaatst:

Nee hoor.. Ook ik zou hier niet erg tevreden mee zijn. Daar komt voor mij nog bij dat ik vrij zeker weet dat een fuseekogel hier helemaal geen invloed op mag/kan hebben. Als dat ook maar iets geholpen heeft wordt de situatie er alleen maar vreemder en magischer op..

Ik zou haast zeggen dat het valt onder het kopje 'gevoels reparatie'.. Er is iets gedaan, en nu lijkt het ineens beter.. Net als auto's met bler-pijpen ineens harder 'lijken' te gaan.. <_<

Schokdemper vervangen heeft inderdaad helemaal geen invloed. Niet doen. Waar ik aan denk is een spacer bovenin boven op de veerpoot. Tussen veerpoot en carroserie dus.. Geen idee of hier normaal gesproken iets zit.. Misschien wel rubber?? Dan zou dat enigsins versleten kunnen zijn.

Geplaatst:

lijkt mij geen gevoelsreparatie als hij eerst wel aanloopt en nu niet meer. Aanlopen kan natuurlijk altijd als je verlaagt bent en brede banden hebt met een lage et waarde. Aangezien de fuseekogel toch wel degelijk onderdeel uitmaakt van de wielophangning lijkt het mij helemaal niet zo onlogisch dat dat er iets mee te maken heeft, het is een dunne lijn tussen wel of niet aanlopen. Fusee was volledig uitgeschuurd. Zodra de sneeuw weg is zal ik nog eens het meetlint erbij houden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen