Ga naar inhoud

Waarop te letten bij aanschaf navigatie systeem


Aanbevolen berichten

Kijk weer een verstandige koper die voor de Garmin Nuvi 1490T of hebben jullie de gewone 1490 ??.

En Ad, we zien de diverse routes wel op de site, en als we routes maken mailen we ze jou wel toe :newblush:

Link naar reactie
of hebben jullie de gewone 1490 ??.

als we routes maken mailen we ze jou wel toe :rolleyes:

Ik heb de 1490T, en ja............... laat de routes maar komen :rolleyes:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 1 maand later...
het is de Garmin Nuvi 1490 met lifetime update geworden.

Garmin mooi groot scherm, mogelijkheid om 10 routes op het apparaat te zetten, gratis mapsource om routes te maken.

90797322.jpg

Gekocht via internet bij Redcoon voor 213 euro incl lifetime update en verzendkosten.

Binnen 3 dagen in huis en vandaag alles geinstalleerd, werkt perfect via Garmin website.

Laatste kaarten al binnen gehaald, mapsource gratis mee geinstalleerd.

Nou eindelijk dan daar is ie ook ik heb mij aangesloten bij de Garmin Nuvi 1490T PRO LMU club :)

Vandaag binnen gekregen en ben nu bezig de laatste kaarten te downloaden.

Ziet er erg goed uit.

Link naar reactie

Hé ferry, ben je toch wel een verstandige jongen, kun je de hele zomer oefenen voor de Zwitserland tour, loop je minder kans om te verdwalen :)

Link naar reactie
Hé ferry, ben je toch wel een verstandige jongen, kun je de hele zomer oefenen voor de Zwitserland tour, loop je minder kans om te verdwalen :wub:

Jazeker, kan ik Coevorden e.d. ook beter vinden :)

Link naar reactie
  • Administrator
Ik ken er een die in staat is de kaart ondersteboven te houden :thumbup:

Zeker als je richting het Zuiden rijdt... :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Alles overwegende is het ook een Garmin 1490 geworden.

Met de TT 1000 serie schijn je geen routes te kunnen downloaden. (heb dat aan 2 verkopers gevraagd).

Doorslaggevend vond ik het oneindig aantal punten dat je op kan slaan en dat de meeste routes op internet door motorrijders zijn gemaakt en die jongen zoeken nou meestal juist de meest bochtige weggetjes op.

Het 5 "scherm is ook een voordeel boven de TT 9 serie en...............je kunt er Nautische kaarten bij kopen /gebruiken :blink:

Op internet staan ze al voor €. 165,- Wil je er een 220V oplader en/of opbergtasje, bij kost dat extra etc.

Ben naar Radio Correct gegaan voor goede voorlichting / advies (= In Rotterdam, is waarschijnlijk de grootste electronica/Tv en witgoed zaak in Nederland. Ze hebben ook een Nautische afdeling met navigatie en radar en zo)

De man raadde mij de Navman 1490TV uitvoering aan. Dat ding heeft dus TV!!. Koste €€. 280 incl 220V oplader :unsure:

Eerste ervaringen (Natuurlijk eerst de TV uitproberen!!). Werkt perfect, keuze menuutje, TV aanklikken, antennetje omhoog trekken en Hoppa! 4 kanalen en een paar radiostations.

Ontvangst verbetert enorm met de bijgeleverde antenne(tjes) met magneet bevestiging. Ook een aan te sluiten koptelefoon zal een verbetering zijn.

Door je fotocamera aan te sluiten, kun je gemaakte fotos op het duidelijke 5" scherm bekijken. Opm. dat grote scherm vreet stroom, bij programmeren in de huiskamer is 220V voeding dus gewenst

Ook kan je een webcam aansluiten.

In de gebruiksaanwijzing (moet je downloaden vanaf de Garmin website) staat niets over het importeren van routes.

Hiervoor blijkt het Garmin programma "Mapsource" benodigd.

Hiervoor kun je alleen een upgrade downloaden.

Dit kan omzeild worden (Gevonden na Googelen) door v.a. de Garmin website het gratis programma "Basecamp" te downloaden en daarover heen de Upgrade van Mapsource te installeren.

Hier de info over Basecamp : http://www.gps-info.nl/garmin_basecamp.php

Welke voordelen Mapsource nog boven Basecamp heeft is mij nu onduidelijk.

De kaart "Nederlandse Binnenwateren" blijkt een insteekmodule te zijn. Hiermee dus positie bepaling op bijv. het ijselmeer en aflezen betonning op de Zeeuwse wateren en diepten van het omringende water.

Handig is dat je geen onhandige kaarten meer nodig hebt, je hem in de kuip kunt gebruiken en er voortaan TV aan boord is!

Link naar reactie

Henk kijk ook even in dit topic.

Ik heb een Nuvi 2360 gehad, maar die ondersteunt dus geen routes die je via USB/MicrosSD in het apparaat laadt, wat geldt voor alles in de 1xxx en 2xxx series. Er zit simpelweg geen optie in het menu om een vooraf gedefinieerde route te laden. Je kunt wel routes maken in het apparaat zelf, via het menu op het scherm.

Ik heb de Nuvi 2360 weer retour gestuurd aan GPSshop.nl en mijn geld terug gekregen. Voor routes gebruiken we nu nog steeds TomTom.

Link naar reactie
Ik heb een Nuvi 2360 gehad, maar die ondersteunt dus geen routes die je via USB/MicrosSD in het apparaat laadt, wat geldt voor alles in de 1xxx en 2xxx series. Er zit simpelweg geen optie in het menu om een vooraf gedefinieerde route te laden. Je kunt wel routes maken in het apparaat zelf, via het menu op het scherm.

Henk, de 1490 doet dit wel, als je de link aan klikt zie je hoe je dit kunt doen.

Succes.

Link naar reactie

Vanmiddag heb ik een bestaande route van de site van Ad geïmporteerd naar mijn Garmin Nuvi 1490T, dit heb ik als volgt gedaan (met behulp van mijn zoon)

1) Garmin aansluiten op de PC

2) Open MapSource

3) Selecteer een route b.v. op de site van Ad of routeyou.com (let op, niet alle routes hier zijn gratis), de route wordt nu gedownload in de linker onderhoek op je PC.

4) Bij Google Chrome klik je op het pijltje en selecteer je "Weergeven in map," voor Firefox en Internet Explorer is dit waarschijnlijk iets anders. Het gaat er om dat je het bestand (een .gdx of .gpx bestand) met verkenner in de map opzoekt.

5) In de map (Downloads op PC in geval van Chrome) selecteer en sleep je het bestand (de download) naar MapSource (de route staat nu in MapSource), zoom eventueel uit om de route te kunnen zien.

6) Klik vervolgens bovenin de werkbalk (MapSource) op "Overdragen" , klik nu op verzenden naar apparaat.

7) In het venster dat nu verschijnt staat bij "Toestel" nu jouw Garmin.

8) Alle vinkjes aanvinken (indien aanwezig, niet alle vinkje zijn actief, afhankelijk van de download), als het goed is wordt dit ook automatisch gedaan.

9) Klik vervolgens op verzenden, de route wordt nu verzonden naar de Garmin, klik dan OK.

10) Ontkoppel nu de Garmin van de PC.

11) Ga nu op de Garmin naar "EXTRA" daarna naar "MIJN GEGEVENS" , klik nu op "ROUTE IMPORTEREN", selecteer vervolgens de route die je wilt importeren, klik op route op Route importeren, dan OK, Ga nu terug naar menu "EXTRA", dan "ROUTES" (in menu Extra), selecteer de route en klik op GA.

Als het goed is gegaan is de Garmin ( na het berekenen van de route) nu klaar om te gebruiken.

:lachen: Succes

Link naar reactie

Ook ik heb gekozen voor de Nuvi 1490 en nog geen moment spijt.

Routes maken lukt al aardig alleen het aanpassen van een route geeft soms nog wat problemen.

Nog eens een paar dingen uitproberen voor we dit ook onder de knie hebben.

Tov Tomtom veel meer mogelijkheden en je kunt lange routes in een keer maken terwijl je voor de Tomtom de route vaak moet opsplitsen in delen omdat je maximaal 50 routepunten kunt gebruiken.

Bij Tomtom moet je alle gemaakte punten op de route passeren en als je er eentje mist wordt je continue naar dat punt dat je gemist hebt gestuurd voordat je naar het volgende punt op de route gaat. Dit is bij Garmin niet, ik heb een route hier in de buurt gemaakt en ben bewust verkeerd gereden. Garmin berekend de route opnieuw als je een punt op de route mist en je gaat weer gewoon verder op de geplande route. Werkt fantastisch.

Groeten

Ad

Link naar reactie
In de gebruiksaanwijzing (moet je downloaden vanaf de Garmin website) staat niets over het importeren van routes.

Hiervoor blijkt het Garmin programma "Mapsource" benodigd.

Hiervoor kun je alleen een upgrade downloaden.

Ik heb mapsource gewoon van de Garmin site gedownload en geinstalleerd op mijn PC.

Als je mapsource op de PC installeerd heb je nog geen kaarten.

Ik heb lifetime update en de benodigde kaarten gedownload bij de eerste kaartupdate.

Als je de kaarten download moet je op geavanceerd klikken en aangeven dat de kaartupdate zowel op het apparaat als op de PC gedownload moet worden.

Op die manier heb je dezelfde kaarten als je navi op de PC beschikbaar voor mapsource en kun je er mee werken.

Groeten

Ad

Link naar reactie
.... Je kunt wel routes maken in het apparaat zelf, via het menu op het scherm.

Vreemd dat je de eis stelt om vanaf een USB stick op te laden. Waarschijnlijk omdat je bij de TomTom gewend ben de route in stukjes op te splitsen en dus onderweg, deel 2, 3 enz te laden?

Ik ging/ga er van uit dat een gedownloade route via je PC naar de garmin gestuurd wordt. Al of niet na het bewerken middels Mapsource (heb de klok horen luiden en hoop binnekort te weten waar de klepel hangt).

Overigens is er op google veel te vinden over routes downloaden naar de 1490.

Ik heb mapsource gewoon van de Garmin site gedownload en geinstalleerd op mijn PC.

Als je mapsource op de PC installeerd heb je nog geen kaarten.

Ik heb lifetime update en de benodigde kaarten gedownload bij de eerste kaartupdate.

Als je de kaarten download moet je op geavanceerd klikken en aangeven dat de kaartupdate zowel op het apparaat als op de PC gedownload moet worden.

Op die manier heb je dezelfde kaarten als je navi op de PC beschikbaar voor mapsource en kun je er mee werken.

Bedankt voor deze tip. DeTv doet het en de standaard Navigatie werkt (wel veel minder mogelijkheden dan bij mn BMW Navigatie).

Volgende stap wordt downloaden van Routes,

Daarna bewerken van gedownloade routes en (hoop ik) stukken uit 2 routes knippen en daar een nieuwe route mee samen stellen?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb een Nuvi 2360 gehad, maar die ondersteunt dus geen routes die je via USB/MicrosSD in het apparaat laadt, wat geldt voor alles in de 1xxx en 2xxx series. Er zit simpelweg geen optie in het menu om een vooraf gedefinieerde route te laden. Je kunt wel routes maken in het apparaat zelf, via het menu op het scherm.

Ik heb de Nuvi 2360 weer retour gestuurd aan GPSshop.nl en mijn geld terug gekregen. Voor routes gebruiken we nu nog steeds TomTom.

Hieronder een stukje tekst uit het Garmin forum:

Gisteren terug geweest naar waypoint in Vessem. Op de 2360 kan men inderdaad geen routes dowloaden. Enkel de route die je op de nuvi zlef maakt. Heb hem zonder problemen om kunnen ruilen voor de 1490. Ben weer blij

Peter

Overigens is het mij op de 1490 nog niet gelukt routes die ik vanuit MAPSOURCE verstuurd heb zichtbaar te krijgen, ofschoon het bij anderen wel gelukt is.

(Vandaar dus mijn bezoek aan dat forum) To be continued.

Link naar reactie
Overigens is het mij op de 1490 nog niet gelukt routes die ik vanuit MAPSOURCE verstuurd heb zichtbaar te krijgen, ofschoon het bij anderen wel gelukt is.

Waarom lukt dit niet....ik krijg het wel voor elkaar.

Wat heb je gedaan.....geprobeerd......bij mij werkt het gewoon.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.