Ga naar inhoud

Waarop te letten bij aanschaf navigatie systeem


Aanbevolen berichten

Bij de mediamarkt nog tot zondag 203 euro, heb er vandaag 1 gehaald, ben hem nu aan het updaten, op alles wordt tegenwoordig bezuinigd, geen DVD'tje meer, maar alles downloaden van de website.

Kijk Theo dat scheelt toch al weer een behoorlijk bedrag t.o.v. 249,- en nog de helft van 99 voor je livetime update's.

Koop je toch al gauw 4 schaalmodellen voor. :schater:

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Is de Garmin Nüvi 1490T + Livetime (zie Topic Navigatiesysteem) Nog steeds een goede prijstechnische navigatiesysteem?

Ben toch op zoek voor een mobiel Navigatiesysteem aangezien de batterij van de huidige erg slecht wordt en de kaarten niet meer geupdate kunnen worden.

Link naar reactie

Ik zit te twijfelen tussen de Garmin Nüvi 1490T + Livetime voor € 239,- of de TomTom XXL IQ Routes voor € 145,-.

Daar zit dus nog € 94,- tussen maar dan heb je bij de Garmin wel gratis updates voor.

Iemand ervaring met deze TT XXL ?

Link naar reactie

Ben geloof ik al overtuigd om voor de Garmin te kiezen, ik zie net dat deze een microSD-sleuf heeft om opslagruimte uit te breiden en de TT niet.

Tenzij iemand mij nu nog kan overtuigen :newblush:

Link naar reactie

Ik ben ooit begonnen met de Streetpilot 2610, toen de 2820 en (sind ik geen motor meer heb) de Nüvi 760TFM en TomTom op m'n mobiel. Ik ben over Garmin alsook TomTom reuze tevreden.

Een groot voordeel van Garmin vind ik de MapSource software waarmee je zelf routes uit kunt zetten. Dit is ideaal als je de navigatie niet alleen gebruikt om van a naar b te gaan, maar echt kiest voor een leuke route, welke je zelf helemaal kunt bewerken en naar je eigen voorkeuren kunt instellen.

Uiteraard kun je ook routes maken in Onroute of Motorrad-tourenplaner (de naam verraad het al : eigenlijk bedoelt om motorroutes uit te zetten) en naar TomTom (ITN) omzetten. Daarnaast kun je op Garmin ook nog Topo's zetten.

Link naar reactie

Helemaal mee eens, ontzettend hadig dat MAPSOURCE en dit zit standaard op de Nuvi, als je de kaarten download en kiest voor ook installatie op je PC, zet hij MAPSOURCE er direct op. :newblush:

Link naar reactie

Ik gebruik Mcguider op m'n Nokia E71 :thumbup: en heb een hekel om zoveel losse apparaten mee te zeulen....

Als ik een bestaande route wil rijden gebruik in TT op een PDA. Heel makkelijk om routebestanden in te zetten.

Link naar reactie
  • Administrator

Gewoon de standaard navigatie in de Z4 is goed zat, en je hebt hem altijd bij :thumbup:

Oh sorry je hebt een Z3 die hadden dat nog niet, ik zou voor deze gaan (als ik er een nodig had)

Link naar reactie
  • Administrator

O ja sorry niet gezien, dan weet ik het niet :thumbup:

Is het die 94 euro meer waard dat je een micro SD kan gebruiken of lekker cheapy een TumTum als

die voldoende is.

Link naar reactie
Verkeerde bezuiniging denk ik, TT kan bv veel minder routes opslaan

als dat belangrijk is, de 1490 serie (max 10 routes) overslaan en meteen voor de 2360 gaan (max 100 routes).

huidhoudelijk bericht: Ik voeg dit draadje samen met het draadje waar het origineel vandaan komt. Al die spinoff draadjes maakt het over een tijdje onmogelijk om discussies te volgen.

Link naar reactie

Daar heb je gelijk in, er kunnen max. 10 routes in worden opgeslagen, maar het aantal via pinten is onbeperkt en dat heeft de TT volgens mij niet, en ja in de 2360 kunnen 100 routes worden opgeslagen.

Volgens mij hebben ze allemaal wel wat voor of tegen, het is maar net wat je het belangrijkst vind, dus Ferry ik zou zeggen RED JE ERMEE :schater::rolleyes:

Link naar reactie

Besloten om maar eens een nieuwe navigatie aan te schaffen........het is de Garmin Nuvi 1490 met lifetime update geworden.

Garmin mooi groot scherm, mogelijkheid om 10 routes op het apparaat te zetten, gratis mapsource om routes te maken.

90797322.jpg

Gekocht via internet bij Redcoon voor 213 euro incl lifetime update en verzendkosten.

Binnen 3 dagen in huis en vandaag alles geinstalleerd, werkt perfect via Garmin website.

Laatste kaarten al binnen gehaald, mapsource gratis mee geinstalleerd.

Geinstalleerd op een PC met windows 7 zonder problemen, alles werkt ondanks dat er verschillende mensen problemen hebben volgens forums op internet.

Nu uit gaan vinden hoe ik routes moet maken met mapsource dat is nieuw want tot nu toe heb ik altijd routes gemaakt voor het tom tom-etje.

Gaan we ook wel weer uitkomen. :newblush:

Tot zover tevreden. ^_^

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Hoi Ad, bedant voor de tip zo goedkoop (is betrekkelijk natuurlijk) had ik hem nog niet gezien. :newblush:

Veel plezier ermee en wellicht wordt het type ook binnenkort de mijne.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.