Ga naar inhoud

windscherm beetje hoger dan OEM

Bmtouring

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kennis van me vraagt om een windscherm voor z'n Z3. Bij het OEM exemplaar heeft hij er last van in z'n achteruitkijkspiegel (geen Nederlander, dus hij gebruikt dat ding wel degelijk :thumbup: ) dus vraagt hij over andere merken zijn. Of andere oplossingen. Hebben jullie hier ook last van? En hoe opgelost?

alvast dank voor info

• Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Nu ik er over nadenk, eigenlijk geen last van. Maar ik zit er zelf over na te denken om een hardglazen model te laten maken in elk geval geen plexiglas omdat dat vruij senl schijnt te gaan krassen.

Hans :thumbup:

Geplaatst:

Wat is er verkeerd aan zijn 2 buitenspiegels?

Verder kun je door het scherm heenkijken, vind het vooral ´s-avonds gemakkelijker, achterliggers verblinden dan niet zo in de binnenspiegel.

Geplaatst:

Kennelijk zit hij zo hoog/laag (kweenie, nooit in een z3 gezeten) dat hij precies tegen een rand aankijkt. Vandaar de vraag of er een alternatief is dat bijv. een dunnere rand heeft, of gewoon anders gevormd is zodat het zicht niet belemmerd wordt.

zijspiegels tja, :wave:

met die achterliggers heb ik ook wel ja, ik heb zonneschermen achterin (E39). Dat is vergelijkbaar materiaal wat doorkijken betreft.

Geplaatst:

In mijn :wave: heb ik een plexiglas ruitje als windscherm. Bevalt goed en met de krasgevoeligheid valt het wel mee. Enige nadeel is dat je het vak eronder niet meer kunt gebruiken.

img3924l.jpg

Geplaatst:

Ik heb zelf ook zo een OEM scherm.

Inderdaad > de rand zit midden in de "achteruitkijk" spiegel.

Tevens zit de achteruitkijk spiegel flink in het zichtsveld van de voorruit.

Ik zou het liefst een kleinere achteruitspiegel willen noteren ( of zelfs verwijderen)

De windvanger is te vervangen door een persplex exemplaar .

Ruud (roodkapje) heeft ze ook eens gemaakt.

Krassen valt wel mee > als je er maar vanaf blijft met zanderige doeken

Geplaatst:
Krassen valt wel mee > als je er maar vanaf blijft met zanderige doeken

Je zou 'm ook kunnen laten maken in een harder materiaal, zoals polycarbonaat of Lexan... Wat duurder, maar vele malen krasbestendiger dan normaal plexiglas/acrylaat.

Er is vast wel een forumlid waar je langs kan om een mal te maken van een bestaande, de betere kunststofboer kan er dan vast eentje op maat voor je knutselen!

Als je helemaal zou willen doe-het-zelven: dit soort spul is te verwerken met een decoupeerzaag met goede kwaliteit staalzagen. Niet een té hoog toerental, dan wil het kunststof nog wel eens smelten... :thumbup:

Geplaatst:

dank voor de info. Hoe zit dat aan de beugels vast? Ergens after-market te koop of alleen DIY/OIY (organise it yourself) ?

Geplaatst:
dank voor de info. Hoe zit dat aan de beugels vast? Ergens after-market te koop of alleen DIY/OIY (organise it yourself) ?

Volgens mij met klittenband . > bel even met Ruudkapje

Geplaatst:
Hoe zit dat aan de beugels vast?

Zitten inderdaad met klittenband vast. Heb ze alleen 'in actie' gezien, dus kan je vraag over 'waar te krijgen' helaas niet beantwoorden...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen