Ga naar inhoud

hulp voor ChristineXS.

zzztje

Aanbevolen berichten

sorry dat ik dit hier op 't forum plaats maar het gaat om 't volgende;

Yvonne (ChristineXS) is op vakantie in Bangkok en heeft haar hondje Donna bij vrienden onder gebacht.

Donna is uit de auto gesprongen na een wandeling en rende in paniek steeds verder weg.,ze word al vermist sinds 31 augustus.

Donnafoto.jpg

Yvonne wilt haar vakantie (van 3 weken) na een week afbreken om Donna te gaan zoeken.

Wie woont er in de buurt en kan uitkijken naar Donna?

Donna is voor het laatst gesignaleerd tussen omgeving Drachtsterweg (tussen kruispunt Zuiderburen en Viaduct (Hemriksein) richting Warga

Is in de omgeving van Leeuwarden, Friesland

Bruin korthaar, chihuahua teefje met choco neusje, gesteriliseerd, luisterend naar de naam Donna. Ze is gechipt.

namens Yvonne,bedankt.

zie hier voor meer info

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

net een mailtje van Yvonne gekregen;

#

Verkeersopstopping Drachtsterweg door loslopende chihuahua/ hondenbeleid gemeente Leeuwarden‏

Aan tips@leeuwardercourant.nl

Op dinsdag 31 augustus omstreeks 19.00 uur heeft een kortharige, bruine chihuahua na de wandeling op het gemeentelijk losloopterrein, op het parkeervak bij de botenhelling vlak bij kruispunt Zuiderburen voor een verkeersopstopping/ bijna ongeluk veroorzaakt.

Automobilist(en) en/of omstanders hebben geprobeerd het beestje dat losliep op de middenberm van de Drachtsterweg te vangen. Of dit gelukt is, is niet bekend. Het hondje luisterend naar de naam Donna is sindsdien spoorloos. Getuigen die iets gezien hebben kunnen contact opnemen met het vakantieadresje van Donna op tel nul zes-43425532. Donna is gechipt en gesteriliseerd.

Het volgende wil ik onder de aandacht brengen. Het begin van het losloopterrein voor de honden is bij de botenhelling aan de Drachtsterweg. Daar parkeren hondenliefhebbers (voor het in- en uitladen van hun geliefde viervoeter) en boteneigenaars hun auto's. Er is echter geen enkele bescherming om te voorkomen dat de honden de paralelweg met slechts een klein groenstrookje oversteken en zo de Drachtsterweg opgaan. Een stuk vangrail zou toch wel het minste zijn, wat de gemeente kan doen. Hier zullen ongetwijfeld meer ongelukken gaan gebeuren met loslopende honden. Een andere optie zou zijn om enkele parkeervakken speciaal voor de hondeneigenaars iets verderop in het losloopterrein aan te leggen. Daar wordt het losloopterrein van de Drachtsterweg afgesloten door een brede sloot, die honden niet zullen oversteken.

Het lijkt mij dat in dit geval het Leeuwarder Hondenbeleid t.a.v. de Veiligheid van Losloopterreinen tekort is geschoten.

Met vriendelijke groeten,

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Donna is terecht!

ik kreeg net een mail van Yvon;

Ik ben zo blij zij verblijft nu in het asiel in Leeuwarden. De oppas haalt haar op.

Groetjes en liefs Yvonne

en nu verder van je vakantie genieten Von! :kisstogether:

hier mag een slotje op :rolleyes:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.